علی لاریجانی می‌گوید امضای برجام "تصمیم خوبی" برای ایران بوده است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، از توافقنامه هسته‌ای بین ایران و قدرتهای خارجی موسوم به برجام دفاع کرده و آن را "تصمیم خوبی" برای ایران خوانده است.
 
آقای لاریجانی شب گذشته (شنبه ۲ دسامبر/۱۱ آذر) درسخنانی در تلویزیون دولتی ایران گفت: "فکر می‌کنم ایران تصمیم خوبی درباره برجام گرفت و نفت امروز فروش می‌رود و بیمه‌ها به راه‌افتاده و در صنایع پتروشیمی کار برای صادرکنندگان روانتر شده است، البته مشکلاتی وجود دارد که برطرف می‌شود."
 
وی تاکید کرد که قدرتهای غربی "می‌خواستند کشور را در تنگنای اقتصادی قرار دهند که موفق نشدند."
 
رئیس مجلس ایران در ادامه سخنان خود گفت که امضای برجام "راه درستی" از سوی کشورش بوده و افزود که این توافقنامه "برای شرایط اقتصاد ایران لازم بود که با هوشیاری باید مسیر را دنبال کنیم."
 
آقای لاریجانی با اشاره به تلاشهایی برای "بر هم زدن برجام" از سوی مخالفان بویژه آمریکا تاکید کرد که کشورش در پاسخ به این اقدامات "عجولانه تصمیم" نمی‌گیرد.
 
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، مخالف جدی برجام است و تصمیم‌گیری درباره پایبندی آمریکا به برجام یا خروج از آن را به کنگره سپرده است. کنگره آمریکا، تا ۲۱ آذرماه، فرصت دارد که درباره برجام تصمیم بگیرد.
 
برخلاف آمریکا، سایر کشورهای گروه پنج به علاوه یک مخصوصا کشورهای اروپایی خواهان حفظ برجام هستند. پیش‌تر در اوایل نوامبر امسال فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا برای رایزنی درباره حفظ این توافق به واشنگتن سفر کرده بودند.
 
در همین رابطه چند روز پیش اعلام شد که بریتانیا، فرانسه و آلمان هیاتی بلندپایه را راهی واشنگتن کرده‌اند تا از توافق هسته‌ای ایران در کنگره ایالات متحده آمریکا دفاع کند.
 
شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان با انتشار این خبر گزارش داد که اعضای این هیات که "بدون دعوت قبلی" بزودی به آمریکا می‌روند و قصد دارند فشارها بر متحد آمریکایی خود را برای حفظ برجام افزایش دهند.
+3
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.