قاتل اهورا در دادگاه : اعترافاتم تحت فشار بوده / پدر اهورا :تا خودم طناب دار را به گردن قاتل پسرم نیندازم آرام نمی‌شوم

ناپدری پسربچه سه ساله‌ای به نام «اهورا» که به اتهام قتل و آزار و شکنجه پسربچه دستگیرشده است صبح دیروز و در وقت فوق‌العاده، در دادگاه کیفری استان گیلان محاکمه شد.در این جلسه، پدر اهورا، ضمن تقاضای اعدام برای عامل قتل فرزندش گفت: «تا خودم طناب دار را به گردن قاتل پسرم نیندازم آرام نمی‌شوم و جز اعدام این ناپدری شیطان صفت چیزی نمی‌خواهم.»
اهورا کوچولو که قربانی این جنایت هولناک شده است، پس ازطلاق والدینش با مادر و ناپدری‌اش در محله لاکانی رشت زندگی می‌کرد. اما مرد جنایتکار، متهم است مهرماه امسال و در غیاب همسرش، پس از تعرض به اهورا، سراو را بیرحمانه به دیوار کوبیده و پسرک را به قتل رسانده است. روز جنایت، همسایه‌ها پس از شنیدن فریاد‌های اهورا به خانه آنها رفتند و پس از ورود، کودک را غرق در خون و نیمه جان به بیمارستان انتقال دادند. ولی معالجات مؤثر واقع نشد و پسرک جان سپرد.صبح دیروز ابتدا پدر اهورا در لباس سیاه به همراه وکیلش وارد دادگاه شد و بعد از چند دقیقه متهم را با دستبندی به دست و حلقه‌های زنجیر به پاهایش کشان کشان به دادگاه آوردند اما اثری از مادر قربانی جنایت وحشیانه نبود و تنها وکیل او در دادگاه حاضر شده بود.پس از بیان متن کیفر خواست توسط نماینده دادستان، پدر اهورا که اندوه از دست دادن فرزند را بخوبی می‌شد در چهره‌اش دید از دادگاه برای قاتل فرزندش تقاضای قصاص کرد و گفت:«باید خودم طناب دار را به گردن قاتل فرزندم بیندازم تا کمی به آرامش برسم. اما تعجبم از مادر اوست که می‌گوید هیچ شکایتی ندارد! همسایه‌ها به من گفتند که صدای جیغ بچه را شنیده و هنگامی که در آپارتمان را شکستند با بدن عریان اهورا مواجه شدند که از دهان خونریزی داشت. یکی از همسایه‌ها گفته بود که به او تنفس داده و اهورا نفس می‌کشید. بعد هم خانم‌های همسایه بچه را شسته و او را به بیمارستان انتقال دادند اما پزشکان بیمارستان گفتند که خیلی دیرشده است.
درخواست قصاص غیابی
دیروز حضورنیافتن مادر اهورا در دادگاه سبب تعجب رئیس دادگاه و حاضران در جلسه شده بود.اما پس از چند دقیقه وکیل مادر اهورا فرا خوانده شد و او نیز از دادگاه به نمایندگی از سوی موکلش، قصاص متهم را درخواست کرد.
عامل جنایت چه گفت؟
پس از لحظاتی متهم به قتل عمد، آزار، شکنجه و تعرض به اهورا به دفاع از خود پرداخت و مدعی شد اعتراف‌های پیشین او در بازجویی‌ها تحت شکنجه گرفته شده است.

این مرد گفت: چگونه ممکن است طی مدت دو هفته هم دست اهورا را بسوزانم و هم به او تعرض کنم؟ اگراین طور بوده چرا مادر او متوجه این رفتارها نشده است؟ اوگفت که کودک آزاری را قبول ندارد چراکه خودش پدر دختر کوچکی است اما شرب خمر را قبول دارد. متهم سپس مدعی شد پس ازبازداشت ۸ شبانه روزتحت فشاربوده و حتی اجازه ندادند اعتراف‌هایش را خودش بنویسد.اما در ادامه جلسه، نماینده دادستان اظهارات متهم را سراسر دروغ خواند و سپس دستخط متهم را به رئیس دادگاه نشان داد.آنگاه فیلم بازسازی صحنه قتل وکودک آزاری توسط متهم در دادگاه به نمایش درآمد.قاضی رو به متهم گفت نشانه‌هایی از فشار برای اقرار‌گیری از شما در فیلم دیده نمی‌شود و آنچه اتفاق افتاده را بخوبی و روشنی شرح داده‌ای.متهم همچنین در صحنه بازسازی مدعی شده که ضربه‌ای به اهورا زده که او تعادلش را از دست داده و از پشت سر به دیوار خورده که همین موضوع منجر به خونریزی مغزی و مرگش شده است.
 متهم در قسمتی از جلسه دادگاه در خصوص نحوه قتل اهورا مدعی شد که یک ضربه به او زده است و منکر قتل شد این در حالی است که نظریه پزشکی قانونی ثابت می کند 21 ضربه به سر اهورا وارد شده است.
درادامه تصاویری از آثار ضرب و جرح بر بدن اهورا پخش شد که پدر اهورا رویش را برگرداند و گفت: طاقت دیدن کبودی‌های روی بدن پسرش را ندارد. آنگاه او با خشم وعصبانیت به متهم گفت: «همین بلا رو سرت میارم»

متهم به قتل سپس کبودی‌های بدن اهورا را ناشی از شیطنت‌های کودکانه او دانست و گفت: یعنی در دو هفته من اهورا را اینقدر کتک زده‌ام؟ در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت برخلاف ادعای متهم و براساس نظر پزشک قانونی ضربات شدید منجر به خونریزی و درنهایت قتل او شده است. ضربات وارده بر بدن کودک آنقدر شدید بوده که منجر به خونریزی و مرگش شده است.در پایان جلسه رئیس دادگاه اعلام کرد طی یک هفته رأی درباره متهم صادر خواهد شد. آنگاه متهم به قتل را با دستبند و پابند به زندان برگرداندند.
روز 22 مهرماه سال جاری جنایت هولناکی در شهر رشت رقم خورد که بار دیگر نه تنها رشت بلکه کل کشور را در حیرت و ناراحتی فرو برد.
دراین جنایت هولناک پسربچه دو ساله به نام اهورا توسط ناپدریش در لاکان رشت پس از تجاوز  وحشیانه با کوبیدن سر وی به دیوار به قتل رسید.
+24
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.