رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار مقابله با قاچاق مهاجران از آفریقا شد

رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار حمایت بین‌المللی برای تشکیل یک نیروی نظامی جدید به منظور مقابله با اسلامگرایان افراطی شده است. رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه هفتم آذر قاچاق مهاجران آفریقایی را «جنایت علیه بشریت» خواند و خواستار مقابله با این پدیده شد.
 
امانوئل مکرون که در برابر دانشجویان کشور بورکینا فاسو سخنرانی می‌کرد و دو ساعت به طول انجامید پیشنهاد کرد که اروپا و آفریقا علیه شبکه‌های قاچاق انسان در آفریقا وارد عمل شوند.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رهبر ۳۹ ساله فرانسه همچنین بر جوانی‌اش تاکید کرد و خود را متعلق به نسلی دانست که «هرگز آفریقا را به عنوان یک قاره مستعمره ندیده است».
 
او سپس به پرسش‌های متعدد دانشجویان پاسخ داد.
 
مهاجران غیرقانونی سفر خود را از آفریقای غربی به سوی لیبی آغاز می‌کنند به امید اینکه با عبور از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند. تصاویر تلویزیونی که شبکه سی‌ان‌ان در ماه نوامبر پخش کرد، بازار فروش مهاجران به عنوان برده را در لیبی نشان داد که به مزایده گذاشته می‌شدند. این فیلم مستند باعث بروز خشم گسترده‌ای شده است.
 
آقای مکرون گفت او خواهان این است که «آفریقا و اروپا برای مردمی که در لیبی گیر افتاده‌اند کمک‌های وسیعی را فراهم کنند تا افراد در معرض خطر را از آنجا خارج کنند».
 
وی جزئیاتی در این زمینه ارائه نکرد ولی گفت که در نشست روز چهارشنبه اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در ساحل عاج به طور رسمی و با جزئیات پیشنهادش را ارائه خواهد کرد.
 
وزیر امور خارجه بورکینا فاسو پیشتر سفیر کشورش را از لیبی فراخوانده و اعلام کرده بود که «وجود برده‌داری در قرن بیست‌ویکم غیرقابل قبول است».
 
انتظار می‌رود که موضوع مهاجران یکی از محورهای اصلی نشست روز چهارشنبه در ساحل عاج باشد. امنیت منطقه‌ای بویژه مسئله اسلامگرایی افراطی از دیگر موارد در دستور کار این اجلاس خواهد بود.
 
رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار حمایت بین‌المللی برای تشکیل یک نیروی نظامی جدید شده است که بورکینا فاسو و چهار کشور منطقه آفریقای غربی را در بر می‌گیرد و هدف آن نیز مقابله با رشد فزاینده جهادگرایان است.
 
بورکینا فاسو اخیرا با یک رشته حملات علیه رستوران‌های معروف خود که پاتوق گردشگران خارجی است روبرو شده که از جمله در روز اول ماه اوت ۱۸ کشته برجای گذاشت.
+14
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.