واکنش چند مقام حکومتی به ادعای سکه گرفتن از احمدی‌نژاد

حمید بقایی گفته بود: "در یک مورد در شب عید غدیر آقای فیروزآبادی به دکتر احمدی نژاد گفتند حالا که ما تا پاسی از شب می آییم و ... هدیه ای، پاداشی هم پرداخت بشود... که مقرر شد پنج سکه به عزیزان پرداخت بشود" به دنبال ابراهیم رئیسی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران نیز اظهارات حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری را در مورد دریافت سکه طلا از دولت او تکذیب کرده‌اند.
 
حمید بقایی اخیرا اتهامات قضایی مطرح شده علیه خود مبنی بر پرداخت "پاداش ها و هدایای خارج از قانون به افراد" را رد کرده و به عنوان نمونه، از پرداخت ۵ سکه طلا به هر یک از مقام های حاضر در جلساتی سخن گفته بود که "در اوج تحریم ها تا پاسی از نصف شب" در ریاست جمهوری تشکیل می شده است. حبیب الله جزء خراسانی، ذی‌حساب نهاد ریاست جمهوری در دوره آقای احمدی نژاد هم، دیروز "سندی" را در مورد پرداخت سکه به برخی مقامات منتشر کرده بود.
 
در جدیدترین واکنش به این ادعاها، امروز سه شنبه ۷ آذر دفتر فرماندهی کل سپاه ادعای دریافت سکه از سوی آقای جعفری را "مضحک و کاملا کذب" دانسته و اعلام کرد: "معاونت حقوقی سپاه با طرح شکایت رسمی، این تهمت و اقدام خلاف اخلاق را دنبال خواهد نمود."
 
در واکنشی جداگانه، غلامحسین محسنی اژه ای نیز امروز در یک نشست خبری گفت: "یک آقایی گفته بود که در جلسه ای که زمانی که بحران تحریم ها بوده، به مسئولان هر کدام ۵ سکه دادیم و رسید نگرفتیم. دروغ محض است."
 
وی افزود: "در آن تاریخ ها و قبل و بعدش، هیچ وقت جلسه ای با این ترکیب برگزار نشده است. جلساتی که برگزار شده صوت و تصویر دارد. جلسه ای که من طائب و جعفری و رئیسی بوده باشیم، دروغ است و این ترکیب اصلا هیچ وقت اتفاق نیفتاده است."
 
آقای بقایی پیشتر، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس نهم، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه، حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح، محمدعلی (عزیز) جعفری فرمانده کل سپاه، ابراهیم رئیسی معاون اول سابق قوه قضاییه، سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس نهم (و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز) را از جمله دریافت کنندگان سکه معرفی کرده بود.
 
آقای بقایی مدعی شده بود: "در یک مورد در شب عید غدیر آقای فیروزآبادی به دکتر احمدی نژاد گفتند حالا که ما تا پاسی از شب می آییم... هدیه ای، پاداشی هم پرداخت بشود... که مقرر شد پنج سکه به عزیزان پرداخت بشود."
 
به دنبال اقدام دفتر ابراهیم رئیسی و غلامرضا مصباحی مقدم به تکذیب دریافت سکه در زمان آقای احمدی نژاد، دیروز حبیب الله جزء خراسانی ذی‌حساب نهاد ریاست جمهوری دولت دهم با انتشار متنی در سایت دولت بهار نسبت به این تکذیبیه ها واکنش نشان داد.
حبیب الله جزء خراسانی ذی‌حساب نهاد ریاست جمهوری دولت دهم، این نامه را به عنوان نمونه ای از اسناد تحویل سکه به برخی مقامات منتشر کرده است آقای جزء خراسانی با تاکید بر پرداخت سکه ها گفت آنها به عنوان حق الزحمه جلساتی پرداخت شده اند که "در سال ۱۳۹۱... هر دوشنبه شب ها در ریاست جمهوری جهت بررسی تحریم‌های اقتصادی با حضور مسئولین و نمایندگان سه قوه، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و فرماندهان نظامی تشکیل می شد".
 
ذی‌حساب سابق نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد که بعد از پرداخت سکه ها "به جهت جایگاه و رعایت شئونات" مقام های دریافت کننده، "با رعایت مقررات خارج از شمول و بر اساس قاعده مورد قبول مراجع نظارتی، از آنها رسید أخذ نشده است".
 
وی افزود که پرداخت ها "در سوابق مالی و دفتر ثبت آمار تعدادی سکه ها با ذکر تاریخ، تعداد و اسامی گیرندگان" به ثبت می‌رسیده و همراه با تنظیم صورت‌مجلس تحویل از سوی "کارپرداز و معاون اداره کل امورمالی" و گواهی "ذی‌حساب و مدیرکل امورمالی، معاون پشتیبانی و تحول اداری، معاون اجرائی و سرپرست نهاد و همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور" بوده است.
 
حبیب الله جزء خراسانی همچنین، تصویر "یکی از صورت‌مجلس های" مربوط به اهدای سکه ها" را "به‌عنوان نمونه" منتشر کرد که ظاهرا به دستور پرداخت نفری یک سکه در هشتم آبان ۱۳۹۱ به ۹ نفر از مقام های حکومتی اشاره داشت. اما در متن این "صورت مجلس" از اسفندیار رحیم مشایی به عنوان "ریاست محترم دفتر رئیس جمهور وقت" یاد شده و به نظر می‌رسد که این متن بعدها نوشته شده است و حالت استشهاد دارد.
 
مقام‌های یاد شده در این متن عبارتند از: ابراهیم رئیسی، غلامحسین محسنی اژه ای، محمدرضا باهنر، محمدعلی جعفری، محمدحسن ابوترابی حسن فیروزابادی، غلامرضا مصباحی مقدم، سعید جلیلی و "سردارعبداللهی" (احتمالا عبادالله عبداللهی فرمانده وقت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء).
+43
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

    خب سریال داره به قسمتهای هیجان انگیزش می رسه.امیدوارم طولانی باشه و زد و خورد زیاد داشته باشه که ملت ببینن و حالش رو ببرن.
    0
    22
    ‌سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Compatriot - تورنتو، کانادا
    به‌‌‌ به‌‌‌ خانواده هزار داستان راهزن به جون هم افتادند. ای‌ گرگان همدیگر را بدرید (با پوزش از گرگ) ملت ما شاید از خواب غفلت بیدار شود! و حسابش را با شما قوم فاسد تسویه کند!
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.