«قربانی کردن» ورزشکاران ایرانی «کوچک‌ترین کمکی به فلسطین نمی‌کند»

شماری از روزنامه‌های سه‌شنبه نیز شکست دستوری علیرضا کریمی کشتی‌گیر ایرانی در مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان را مورد توجه قرار داده‌اند که انتقادات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.
 
روزنامه جامعه فردا عکس یک خود را به نمایی از مسابقه کشتی علیرضا کریمی با حریف روسی اختصاص داده و با تیتر «بباز علیرضا… بباز»، نوشته‌است: علیرضا کریمی در این مسابقه درحالی که «تا چند دقیقه آخر بَرنده بود با فریاد «علیرضا بباز» خودش را رها می‌کند تا بازنده شود. با نگاهی سرگردان، حیران و اشک‌ریزان، جلوی دستش را می‌گیرد تا بالا نیاید، تا داور نگوید برنده واقعی اوست که حالا باید ببازد. علیرضا کریمی، نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در مسابقات امیدهای جهان به نماینده روسیه باخت و به نظر می‌رسد این باخت مصلحتی بوده و برای رودررو نشدن کشتی‌گیر کشورمان در دور بعد با نماینده اسرائیل صورت گرفت.
 
ساران غضنفری در گزارش جامعه فردا به سابقه انصراف بازیکنان ایرانی در مسابقات بین‌المللی مقابل حریفان اسرائیلی اشاره کرده و از «آرش میراسماعیلی پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۲۰۰۴ آتن به عنوان «شانس بزرگ کسب مدال طلا در رشته جودو» نامبرده که در همان دور نخست تحت عنوان اضافه وزن از رویارویی با ایهود واکس، جودوکار اسرائیلی سر باز زد، همان‌طور که در المپیک سال ۲۰۸۸ هم محمد علیرضایی رکوردداران شنای قورباغه ایران به دلیل «همگروه شدن با شماگری از اسرائیل» اعلام کرد که به علت سرماخوردگی و آپاندیس در مسابقه شرکت نمی‌کند.
 
روزنامه جامعه فردا تأکید کرده‌است که «اگر به مسئله‌ای اعتقاد داریم، باید قانونی برایش وضع کرد و پای جریمه‌اش هم ایستاد»، نوشته‌است: «فدراسیون کشتی فقط به صدور بیانیه بسنده کرد و حرفی از تحریم نزد.»
 
روزنامه بهار هم عکس یک خود را به علیرضا کریمی اختصاص داده و با طرح این پرسش که «تسلیم بهتر است یا مبارزه»، نوشته‌است: «چرا مسئولان کشور با ایجاد مانع بر سر راه ورزشکاران خودمان، راه را برای ورزشکاران اسرائیلی باز کرده و جامعه را از یک شعف جمعی حاصل از یک پیروزی ورزشی محروم می‌کنند؟»
 
این روزنامه با تأکید بر اینکه «عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی تابه حال چه گشایشی در کار فلسطینیان به وجود آورده‌است»، نوشته‌است: «آنچه همچون واقعیتی تلخ پیشروی ماست آن است که علیرضا کریمی و علیرضا کریمی‌ها» ورزشکارانی هستند که قربانی سیاست‌هایی می‌شوند که بر خلاف آنچه در تبلیغات رسمی مطرح می‌شود، کوچک‌ترین کمکی به فلسطین نمی‌کند.»
 
روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، اما علیرضا کریمی را «مرد اول ورزش ایران در مبارزه» با اسرائیل دانسته و نوشته‌است: «پسر خوب کشتی ایران برای دومین بار از رسیدن به مدال بازماند، آن هم به این دلیل که نباید مقابل کشتی‌گیر» نماینده اسرائیل حاضر می‌شد.»
 
این روزنامه با اشاره به اینکه عده‌ای «می‌گویند ورزشکاران فلسطینی با نمایندگان این رژیم (اسرائیل) مسابقه می‌دهند»، نوشته‌است: «خب مسابقه بدهند این دلیلی بر کنار کشیدن از اصل مبارزه نیست» چرا که «ما با اصل وجود خارجی» اسرائیل «مشکل داریم.»
+121
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    خدمتی که جمهوری چسمالی به ورزش اسرائیل کرد، خود دولتهای اسرائیل در این ۴۰ سال نکردند. این بدبخت که دو بار نقره داغ بیشعوری، حماقت و جهالت رژیم ایدئولوژیک و مضحک ملاها شد. در سال ۲۰۱۳ در بلغارستان نیز همین بلا سرش آمد. تازه آن زمان قهرمان آسیا نیز شده بود. بهش قول دادند که ۴۰ سکه طلا معادل با پاداش قهرمانیش بدهند. اما ندادند و دبه کردند! اینبار هم همین بلا را سرش آوردند. تقصیر خودش است آقا. فقط تقضیر خودش است. آدم عاقل که از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود.
    4
    102
    ‌سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. با نظرت کم وبیش موافقم.چند روزه دارم به این حرفت فکر می کنم که آیا من واقعا ایدئولوژیکم واصلا اینکه ایدئولوژیک چیه وکیه.به نتیجه ای نمی رسم.یک چیز دیگه.زیر کامنت بالات کلی مثبت از رجاله ها گرفتی.چیز زیاد خوشآیندی نیست.من هر وقت مطلبی می نویسم و مثبت هاش بالا میره احساس خوبی بهم دست نمی ده.چون اغلب این افراد عوام وعقب افتاده وکم معلوماتن.
    17
    3
    ‌سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    ای به فدای اون احساس قشنگ و دل نازکت بشن بعضی ها که وقتی مثبتهات بالا میره احساس خوبی نداری! دیگه قرار شد با احساسات قاطی اش نکنی! . البته دیگه چه میشه کرد، عشقی هستی دیگه. در ضمن من همینجوری حیران موندم از زکاوتت که از روی مثبتها پی به سواد اون که مثبت و منفی میکوبه میبری! ندزدنت یهویی با این حس چندم!
    0
    7
    ‌چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان دوست ارجمند و قدیمی در این اوراق؛ در این سایت، درست مثل همه جا، همه جور آدم وجود دارد. مشکل این است که آدمهای جدی بسیار بسیار کم هستند. بسیار بسیار کم. مثبت و منفی دادن به مطلبی نیز نشان از همان عدم جدیت دارد. ساده است. مگر نه؟ مثبت و منفی دادن نیز یکی از تله های ایدئولوژیک است. شما در اینجا مینویسی: آسمان آبی است! من و عده ایی میائیم و مثبت یا منفی میدهیم! خوب؟ این یعنی ما جدی نیستیم و در تله ایدئولوژی یا اعتقاداتی مشروط و محدود گرفتاریم. مگر غیر از این است؟ بدام افتادن در هر باور و عقیده ایی نگاه را مغشوش میکند. حساسیت را میکشد و انسان را پرخاشگر میکند. ایدئولوژیها و مذاهب در ذهن و روان دقیقا مثل هم عمل میکنند. کمونیست یک ایدئولوژی بود که هیچ فرقی با مذهب نداشت. فقط پیامبرانش مارکس و لنین بودند. مطلب اینجاست: تا ذهن از باور آزاد نباشد، جوهره و ذات واقعی حیات و زندگی درک نخواهد شد. با شفقت و مهر.
    0
    8
    ‌چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. ممنون از نظر لطف وتوجه ت.برو یک سر به همبرگرهات بزن نسوزه.
    2
    0
    ‌چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. اونی که داره میسوزه سوشیال توست عشقی!
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.