سخنگوی قوه قضاییه ایران احمدی‌نژاد را به 'لاتی که از چشم افتاده' تشبیه کرد

محسنی اژه‌ای: حکمت صبر قوه قضاییه ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور برایتان روشن می‌شود غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین را به گفتن "ده‌ها دروغ و خلاف واقع و گنده‌گویی و توهین" در مصاحبه اخیرش علیه قوه قضاییه متهم کرده و گفته است که دلیل برخورد نکردن با آقای احمدی‌نژاد در آینده مشخص خواهد شد.
 
آقای اژه‌ای محمود احمدی‌نژاد را به "لاتی که یک مدت از چشم‌ها افتاده بود و رنج می‌برد" تشبیه کرده و گفته که زبان او "هرز شده است و هرچه به زبانش بیاید می‌گوید."‌
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی قوه قضاییه ایران در نشست خبری امروز سه‌شنبه هفت آذر گفت که فرصت نکرده همه گفته‌ها و مصاحبه‌های اخیر آقای احمدی‌نژاد را بخواند و ببیند. او حرف‌های رئیس جمهور پیشین ایران را "بی‌پایه" توصیف کرده، اما بخش قابل توجهی از نشست خبری خود را به پاسخگویی و حمله به آقای احمدی‌نژاد اختصاص داده است.
 
آقای اژه‌ای آقای احمدی‌نژاد را متهم کرد که عملکرد قوه قضاییه را به دلیل تحت تعقیب قرار گرفتن نزدیکانش زیر سوال می‌برد، در حالی که در سال‌های قبل چنین انتقادهایی را مطرح نمی‌کرده است.
 
محمود احمدی‌نژاد اخیرا در گفت‌وگو با سایت دولت بهار انتقادات کم‌سابقه‌ای را علیه قوه قضاییه مطرح کرد و این نهاد را یک "دیکتاتوری" خواند.
 
از زمان بست نشستن حمید بقایی در آرامگاه شاه عبدالعظیم، آقای احمدی‌نژاد بارها به این آرامگاه رفته است او از جمله گفت: "قوه قضاییه اختیاراتش فوق‌العاده است و حتی از رهبری هم بیشتر است. تنها قوه‌ای است که هیچ نظارتی بر آن نیست... عملکرد قوه قضاییه یک سیر کاملا نزولی دارد. الان کل کشور در خطر است و امیدی به اجرای عدالت نیست."
 
او پیش از این مصاحبه و زمانی که برای نشان دادن همبستگی با حمید بقایی به محل بست نشستن او در آرامگاه شاه عبدالعظیم رفته بود، گفت "ما با خانواده لاریجانی مخالف هستیم و قبول نداریم مملکت دست اینها بیفتد و به مردم ظلم بکنند."
 
آقای بقایی، از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد، هفته گذشته در پی امتناع از حضور در جلسه سوم دادگاهش و در اعتراض به آنچه رفتار دستگاه قضایی خوانده بود در آرامگاه شاه عبدالعظیم بست نشسته بود.
 
از جمله انتقادات آقای احمدی‌نژاد در مصاحبه اخیرش این بود که "قوه قضاییه برخلاف قانون اساسی دادگاه بقایی را علنی برگزار نمی‌کند و با ادعای مبارزه با فساد این اقدامات را توجیه می‌کند."
 
آقای اژاه‌ی در نشست خبری امروز گفت: "طبق اصل قانون اساسی همه دادگاه‌ها باید علنی باشد غیر از موارد خلاف عفت عمومی و مواردی که امنیتی است... ایشان که هشت سال رییس شورای عالی امنیت ملی بوده فرق نظم عمومی و امنیت عمومی را باید بداند. یا نمی‌داند یا نخواسته بداند."
 
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره دلیل برخورد نکردن قوه قضاییه با آقای احمدی‌نژاد گفت حرف‌های او "فقط توهین به قوه‌قضاییه نیست و گاهی وقت‌ها نسبت به خیلی جاهای دیگر و مراکز دیگر است. فقط یک جمله می‌گویم. حکمت صبر قوه قضاییه ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور برایتان روشن می‌شود. این صبر و عدم اقدام که مورد توقع بسیاری از مردم ما است بعدا علتش مشخص می‌شود."
+13
رأی دهید
-59

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    Tantan Milo - دوبلین، ایرلند

    چه به جون همدیگه افتادن. آخرم همین باعث ساقط شدنشان میشه
    4
    49
    ‌سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    دلیل عدم اقدام علیه احمدینژاد اینستکه میخواهند خلع سلاحش کنند یعنی ابتدا مدارکش را بدست بیاورند و سپس بوسیله سعید امامی ها ساکتش کنند.
    5
    42
    ‌سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    مرد حساب از مونیخ - مونیخ، آلمان
    والا به پیر به پیغمبر این" اقای" احمدی نژاد و برادران زنبیل به دستش از همون روز اول همه ما میگفتیم که از لات و لوتاست فقط شما با رهبرتون نمیخواستید باور بکنید و گذاشتید که مملکت را8 سال به گند بکشد.
    6
    25
    ‌سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.