پلیس استرالیا یک مظنون را به اتهام طراحی حمله تروریستی بازداشت کرد

جشن سال نو در استرالیا (عکس از آرشیو) یک مقام پلیس استرالیا روز سه شنبه گفت، یک مظنون که قصد داشت در شب سال نو در ملبورن دست به حمله تروریستی بزند، بازداشت شده است.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، شان پاتن، معاون پلیس ایالت ویکتوریا گفته است، این مرد ۲۰ ساله متولد استرالیا که پدر مادرش سومالیایی هستند، درصدد بوده است تا یک سلاح اتوماتیک تهیه کند و در شب سال نو به سوی مردم در میدان «فدرشین اسکویر»، دومین میدان بزرگ شهر ملبورن، تیراندازی کند.
 
طبق این گزارش، هر سال هزاران نفر به هنگام تحویل سال در این میدان جمع می شوند و سال نو را جشن می گیرند.
 
شان پاتن می گوید، این مرد ۲۰ ساله از وب سایت القاعده شبه جزیره عربستان دستورالعمل چگونگی انجام حمله تروریستی و نحوه استفاده از سلاح را دانلود کرده بود.
 
این مقام پلیس ایالت ویکتوریا بدون اعلام نام فرد مظنون اضافه کرده است: او قصد خود را برای کشتن حداکثر تعداد ممکن مردم با تفنگ، بیان کرده بود.
 
وی تاکید کرده است که با بازداشت این مظنون اکنون خطر و تهدید از بین رفته است.
 
شان پاتن همچنین گفته است: نیروهای ضد تروریستی پلیس مدت ها بود این مرد را زیر نظر داشتند و می دانستند که او هوادار گروه حکومت اسلامی است. زمانی که او قصد داشت سلاح تهیه کند توسط نیروهای پلیس بازداشت شد.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، استرالیا قوانین سختگیرانه ای در خصوص نگهداری سلاح دارد و داشتن سلاح اتوماتیک برای افراد عادی ممنوع است.
 
استرالیا به دنبال نگرانی از حملات احتمالی تروریستی در این کشور در سپتامبر ۲۰۱۴ سطح هشدار تروریستی را افزایش داد.
 
آسوشیتدپرس می گوید، این مرد ۲۰ ساله، هفتاد و چهارمین مظنونی است که از سال ۲۰۱۴ تاکنون در جریان تحقیقات پلیس ضدتروریستی استرالیا بازداشت می شود.
 
طبق این گزارش، این مظنون روز دوشنبه بازداشت شده و احتمالا اواخر روز سه شنبه یا چهارشنبه در دادگاه حاضر خواهد شد.
+16
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.