پسربچه ده ساله افغان در قایق پناهجویان در سواحل یونان جان داد

کودک ده ساله افغان روز شنبه در قایق حمل پناهجویان که از سواحل ترکیه به سمت جزیره لسبوس یونان در حرکت بود، جان خود را از دست داد.
 
به نوشته یورونیوز، خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه های محلی یونان گزارش کرده است که ۶۶ پناهجوی سوار بر این قایق با نزدیک شدن گشت مرزی اروپا (Frontex) از ترس بازگردانده شدن به ترکیه وحشت کرده و نهایتا در شتاب مسافران قایق برای فرار، این پسربچه ده ساله زیر دست و پای آنان جان خود را از دست داده است.
 
این کودک همراه پدر، مادر و دو خواهر کوچکترش سوار این قایق شده بود. مادر این کودک می گوید که زمانی که قصد پریدن در آب را داشته متوجه می شود که پسرش نفس نمی کشد. این مادر داغدار می گوید که نیروهای گشت از پریدن وی در دریا جلوگیری کردند.
 
با وجود توافق ترکیه با اتحادیه اروپا برای بستن مرزهای دریایی در سال ۲۰۱۶، عبور مهاجران از دریای اژه به سمت جزایر یونان همچنان ادامه دارد و از تابستان ۲۰۱۷ بر میزان آن افزوده شده است.
 
به گزارش خبرگزاری یونانی آنا، هر روز بیش از ۱۷۰ مهاجر وارد جزیره لسبوس می شوند.
 
در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در پی بالا رفتن موج حرکت پناهجویان به سمت اروپا، تعداد زیادی از مهاجران از جمله کودکان در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه و اژه جان خود را از دست دادند.
+22
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

    وقتی یک نفر با زن بچه پا تو همچین سفر وحشتناکی میذاره یعنی خیلی بدبخته.خب چرا پیش از بچه دار شدن به این بدبختی فکر نمی کنه؟ رو چه حسابی فکر می کنه حق داره بدبختی خودش رو با چند کودک بیگناه تقسیم کنه؟ هیچ کس به اندازه خود افغانها به خودشون ستم نمی کنه.و اولین جنایتکار در حق بیشتر کودکان پدر و مادرشون هستن. جالبه که همین بچه ها با این فلاکت بزرگ میشن و باز هم دنبال زاد و ولد خرگوشی میرن. شاید برخی حرف من رو توهین تلقی کنن اما توهین من بدتر از بلایی که سر این کودکان افغان میاد نیست. کاش تو این همه گانگستر تو دنیا یکی پیدا میشد می رفت آفریقایی ها و آسیایی های فقیر رو عقیم می کرد.
    11
    46
    یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    [::ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان::]. اون آدمی که توانایی ارگانایز کردن زندگیشو داره , مملکتی هم داره که ازش دلیلی برای مهاجرت نداره , بدبختی رو ساختار فکری آدمهای هر جامعه تولید میکنه که بعد به خاطرش باید مهاجرت کرد , وگرنه عاقلان که تو مملکت خودشون خوشبختن
    5
    36
    یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان

    [::PAARISA - آمستردام، هلند::]. جدی میگید؟! من نمیدونستم شما روعن هلندی و پنیر هلندی هلندی ترید!
    23
    2
    دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.