بازیگر هالیوود خطاب به وزیر خارجه بریتانیا: سوار هواپیما شو و نازنین را بازگردان

خانم تامسون (سمت چپ) خواستار آزادی نازنین زاغری شده است اما تامسون، فیلمنامه‌نویس و بازیگر بریتانیایی برنده اسکار، از وزیر خارجه بریتانیا خواست نازنین زاغری راتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی را آزاد کند.
 
خانم تامسون امروز در جمع شماری از مادران هم‌محله‌ای‌ نازنین زاغری در شمال لندن حاضر شد و گفت: "اگر من با وجود مریضی و ذات‌الریه می‌توانم از بستر بیماری بلند شوم و برای حمایت از یکی از اعضای جامعه‌ام که به شدت آزار دیده، اینجا بیایم، حتما بوریس جانسون، وزیر خارجه هم می‌تواند سوار هواپیما شود و برای حل این مشکل به ایران برود."
 
امروز شنبه ۲۵ نوامبر شماری از هم محله‌ای‌های نازنین زاغری راتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی که در ایران زندانی است، برای حمایت از او در محله همستد در شمال لندن تجمع کردند. اما تامسون هم که در همستد زندگی می‌کند در این تجمع حضور یافت.
 
نازنین زاغری راتکلیف ۳۸ ساله یک دختر دو ساله دارد که اکنون توسط خانواده مادری خود نگهداری می‌شود. امروز مادران بسیاری با کودکان خود در محله همستد لندن جمع شده بودند.
 
نازنین زاغری راتکلیف در حال سپری کردن حکم مجازات پنج سال زندان است که به "جرم" تلاش برای براندازی برای او صادر شد.
 
خانم زاغری راتکلیف روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگامی که پس از دیدار چند روزه با خانواده خود در ایران در حال بازگشت به بریتانیا بود، توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد.
ریچارد راتلکیف همسر نازنین زاغری (راست) به همراه اما تامسون در همستد خانم زاغری امروز توانست همزمان با این تجمع به طور تلفنی با همسرش ریچارد راتکلیف صحبت کند. صدای او از طریق بلندگوی تلفن پخش می‌شد. او در این گفت‌وگوی تلفنی از حامیانش تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که برای عید کریسمس بتواند به خانه برگردد و با دختر و همسرش باشد.
 
کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی که برای پوشش این تجمع به شمال لندن رفته بود، می‌گوید وضعیت نازنین زاغری و دوربودن او از دخترش، احساسات زیادی را جریحه‌دار کرده و این برانگیختگی فشارها بر وزیر خارجه بریتانیا را افزایش داده است.
 
بوریس جانسون، وزیر خارجه آمریکا، بعد از اظهاراتش درباره نازنین زاغری که مجبور به اصلاح آن شد، تحت فشار است که برای آزادی این شهروند بریتانیایی ایرانی تلاش کند.
 
در حالی که خانواده نازنین زاغری تاکید داشته که او صرفا برای دیدار خانواده به تهران سفر کرده بود، آقای جانسون گفته بود که خانم زاغری به منظور آموزش روزنامه‌نگاری به ایران رفته بود. وزیر خارجه بریتانیا بعدا اظهار داشت که در این مورد اشتباه کرده و از خانواده خانم زاغری پوزش خواست.
 
پس از این اظهارات، آقای جانسون با همسر نازنین زاغری دیدار کرد و گفت این موضوع را در سفرش به تهران مطرح خواهد کرد.
+35
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان
    چیزی که روشنه اینه که . این خانم برای انگلیس انقدر مهمه که هر کاری برای بدست آوردنش می کنه !!ایشون چه اطلاعاتی و از کجا در اختیار داره که انگلیس آمادست بدهیش رو در ازای آزادی این بانو به ایران در جا پرداخت کنه ، آدم رو شگفت زده می کنه !!!ایران حتا حاضر نیست با گرفتن پول خودش ، ایشون رو در اختیار انگلیس قرار بده !!!انگلیس از هر راهی که می تونه داره برای فشار به ایران استفاده می کنه !!اینها تو ایران جاسوس کم ندارند بویژه در سیاسیون و مذهبیون ، اما این مهره گویا برای انگلیس بسیار ویژه و با ارزشه است . آخههه حتما چون دخترش ۲ ساله شه آخهه پاسبورت بریتانیایی داره و شهروند بریتانیاس . بریتانییایی ها رو ببینین ، کمپین راه نداختن واسه این خانم و طرفداری دارن میکنن از قوق بشر !!! . ببینم یه سوال دیگه ؟ چرا این همه ایرانی از سرتاسر دنیا دارن خیلی راحت میرن به ایران و میان و هیچکسی خم به ابروشون نمیندازه و فقط از بین این همه ایرانی این خانم اید دستگیر بشه .
    20
    26
    یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    محمد از شیراز - شیراز، ایران
    طرف اومده جاسوسی ...گرفتنش....حالا میگه بچه ۲ ساله دارم بزا%
    9
    14
    یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    محمد از شیراز - شیراز، ایران
    بخاطر چند صد نفر مسئول خیانتکار و دزد در ایران و چند صد نفر جاسوس ایرانی که مزدور هستن همه مردم ایران یا بینوا و فقیر شدن یا بخارج سفر کردن.
    6
    5
    یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.