استعفای مشحون و شکست ناباورانه ایران مقابل عراق

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی‌اش از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۹ مقابل عراق با نتیجه ٧٤ بر ٦٦ شکست خورد.
 
این نتیجه دور از انتظار در حالی رقم خورد که ساعاتی قبل از بازی، رییس فدراسیون بسکتبال ایران از سمت خود استعفا داد.
 
محمود مشحون که ماه‌های پر حاشیه‌ای را در فدراسیونش سپری کرده و با انتقادات گسترده‌ای مواجه بود، با توجه به منع سازمان بازرسی کل کشور در فعالیت بازنشسته‌ها، از سمت خود استعفا داد.
 
او بیش ار پانزده سال اما ناپیوسته، در راس بسکتبال ایران بود. مشحون پیشتر تاکید کرده بود: «طبق رای مجمع، ریاستم تا خرداد ۹۸ ادامه خواهد داشت. تا آن زمان قطعاً می‌مانم و کارم را انجام می‌دهم.»
 
اما مهم‌ترین خبر روز بسکتبال ایران، کناره‌گیری قابل پیش بینی مشحون نبود. ناکامی تیم ملی ایران در برابر عراق، هواداران این رشته ورزشی را بهت زده کرد.
 
جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال به میزبانی چین برگزار خواهد شد. خبرگزاری ایسنا نوشته ملی پوشان ایران پیش از آغاز دیدار با عراق، اسیر مسمومیت و بیماری شده بودند.
 
با این حال، ایران ربع اول بازی را به سود خود خاتمه داد. در وقت دوم، توپ و میدان برای عراق بود و غیبت حامد حدادی کاپیتان تیم ملی ایران، کاملاً به چشم می‌آمد.
 
ایران در ربع پایانی بازی بسیار ضعیف ظاهر شد و بیش از ١٢ امتیاز کسب نکرد تا ناباورانه نظاره‌گر برتری عراق باشد. این بازی در اردن برگزار شد.
 
فرید اصلانی امتیاز آورترین بازیکن ایران بود. اوشین ساهاکیان هم بهترین عملکرد را بین همبازیانش داشت.
 
دومین دیدار ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی، در تهران و مقابل قطر برگزار خواهد شد. قطر در بازی نخست، میزبان قزاقستان بود اما نتیجه را واگذار کرد.
 
به این ترتیب، آخرین روز مدیریت مشحون، با شکستی همراه شد که می‌توان آن را ناکامی تاریخی دانست.
 
در دوران ریاست مشحون حضور در المپیک، حضور در دو دوره جام جهانی، اولین قهرمانی بزرگسالان آسیا و قهرمانی جوانان آسیا به دست آمد اما دو سال پایانی، شرایط کاملاً تغییر کرد.
 
مشحون ۷۶ ساله، به خاطر قرارداد غیر مسئولانه و پر اشتباه با سرمربی آلمانی تیم ملی، به شدت تحت فشار بود.
 
فسخ قرارداد و جدایی یک طرفه درک بائرمن، به تیم ملی هم صدمه زد. وزارت ورزش هنوز سرپرست فدراسیون بسکتبال را مشخص نکرده‌است.
+6
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.