قصاص، مجازات قتل مرد همسایه

«ما او را هل دادیم و سرش به قفل یک مغازه برخورد کرد» این اظهارات ۲ پسر جوان است که در جریان درگیری با همسایه‌شان وی را به قتل رسانده‌اند.
 
حالا چند روز پس از محاکمه، قضات دادگاه حکم به قصاص هر دو متهم دادند.این حادثه شامگاه 25مرداد سال 94به پلیس گزارش شد. آن شب مردی به کلانتری 111هفت چنار رفت و گفت برادر 53ساله‌اش که از 2روز قبل در جریان درگیری با 2پسر جوان مجروح شده و به کما رفته بود جانش را از دست داده است. بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان 2شب قبل در نزدیکی دو راهی قپان مقتول را مورد ضرب و شتم قرار داده و گریخته‌اند.
 
به این ترتیب آنها به نام‌های حامد و بهنام دستگیر شدند. تحقیقات از آنان نشان می‌داد 2سال قبل وقتی آنها در کوچه ایستاده بودند مقتول به آنها تذکر داده و متهمان به‌خاطر همین تذکر از وی کینه به دل گرفته بودند و شب حادثه با این انگیزه وی را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. متهمان در جریان تحقیقات به درگیری با مقتول اعتراف کردند اما گفتند نیتی برای به قتل رساندن وی نداشتند. با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.
 
در جلسه محاکمه که مدتی قبل در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی‌بوئینی برگزار شد، نماینده دادستان اتهام حامد را مباشرت و اتهام بهنام را معاونت در قتل عمدی اعلام کرد و سپس اولیای دم خواستار قصاص قاتل شدند. در ادامه حامد در دفاع از خودش گفت: آن شب از عروسی برگشته بودیم. در کوچه مقتول که همسایه‌مان بود را دیدم. او از قبل به ما تذکر داده بود که توی کوچه نایستیم. آن شب باز هم تذکر داد و من یک سیلی به او زدم. او روی زمین افتاد و سرش به قفل روی کرکره مغازه‌ای برخورد کرد. فکر نمی‌کردم این ضربه باعث مرگش شود و فرار کردم.
 
سپس بهنام در جایگاه ایستاد و گفت: وقتی من رسیدم دعوا شروع شده بود. به حامد گفتم بیا برویم اما او ول کن نبود. تا اینکه مقتول روی زمین افتاد و فرار کردیم. ما فکرش را نمی‌کردیم که مرد همسایه جانش را از دست بدهد. او ادامه داد: چون حامد و مقتول از قبل پرونده‌ای در کلانتری داشتند حامد من را قسم داد تا خودزنی و وانمود کنم مقتول من را زده است. او می‌خواست کاری کند که مرد همسایه نتواند از ما شکایت کند اما او جانش را از دست داد. به گزارش همشهری، با پایان این جلسه قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و سرانجام هر دو متهم را در این قتل مقصر دانستند و هر دو نفر را به قصاص محکوم کردند.
+10
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.