ایران: ولیعهد عربستان به سرنوشت محتوم دیکتاتورهای منطقه بیندیشد

بهرام قاسمی، سخنان ولیعهد عربستان را "ناپخته، ناسنجیده و سخیف" خوانده است سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ولیعهد عربستان سعودی توصیه کرده به "سرنوشت محتوم" دیکتاتورهای منطقه بیندیشد.
 
واکنش بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با تام فریدمن، خبرنگار نیویورک تایمز بر می‌گردد که در آن از سیاست‌های ایران و آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر این کشور به شدت انتقاد کرده بود.

آقای قاسمی سخنان ولیعهد عربستان را "ناپخته، ناسنجیده و سخیف" خوانده و گفته است چنین رفتار و سخنی باعث شده "کسی در جهان و عرصه بین الملل اعتباری برای این گونه سخنان وی قائل نشود."
 
ولیعهد عربستان در مصاحبه خود به طور مستقیم رهبر ایران را "هیتلر جدید" توصیف کرده و کوتاه آمدن در برابر او را سیاستی ناکارآمد خوانده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است "اشتباهات" ولیعهد ماجراجوی سعودی که "تازه ترین مورد آن رسوایی مداخله در امور داخلی لبنان بود، هم پیمانان سنتی عربستان را نیز به زحمت و تکاپو انداخته است."
 
روابط ایران و عربستان سعودی طی چند سال اخیر تیره و تار بوده و بحران یمن و سوریه و مسایل اخیر لبنان به این تنش‌ها دامن زده است.
 
اخیرا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفتسیاست این کشور درگیری در منطقه نیست اما عربستان سعودی را به اقدامات "خصمانه و جاهلانه" متهم کرد و مدعی شده که این اقدامات به منافع این کشور ضرر زده است.
 
در مقابل وزیر خارجه عربستان سعودی هم گفته است کشورش قصد دارد از هرگونه درگیری نظامی با ایران پرهیز کند اما به ایران هشدار داده که "نمی‌تواند هر کاری خواست در منطقه انجام دهد."
+23
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۲
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    برادر بهرام قاسمی؛ عمریها زرت و پورت زیاد میکنن. پیامبر ص؛ عمر رو چون زیادی ادعاش میشد فرستاد به جنگ جهودا (ترسوترون آدما​)؛ ولی مثل بزکوهی که ملعون خودش هم اقرار کرده با ابوبکر از کوه زدن بالا. ولی امیرالمؤمنین ع؛ در خیبر رو بلند کرد و زد تو ملاج جهودا که بانی پیروزی بر قوم جهود گشت.
    54
    8
    جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    دیگ به دیگ میگه روت سیاه! ;)
    4
    32
    جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    مشتی بهرام بهتر نیست به علی چلاغ بگی سرنوشت دیکتاتورهای منطقه رو یک بار هم که شده بخونه ، عربستان با درایت دولتمردانش اینقدر در میان کشورهای مسلمان و غیر مسلمان نفوذ داره که فقط با یک لب تر کردن ائتلافی رو با کشورهای مسلمان بر علیه رافضیان تشکیل داده ، اون که منزوی هست حکومت اخوندیه فقط
    29
    25
    جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    محمد از شیراز - شیراز، ایران
    پاچه خور تو که پاس اروپا داری چاپلوسی نکن من به جای تو خجالت میکشم..
    1
    3
    شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.