پیشنهاد مکارم شیرازی: به سردار سلیمانی جایزه نوبل بدهید

رادیو زمانه : در پی نامه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر این‌که گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه و عراق به پایان کار خود رسیده، موجی از استقبال مقامات حکومتی و دینی ایران از این پیام به‌راه افتاده است. در این میان آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه به آکادمی نوبل پیشنهاد داده که به سردار سلیمانی جایزه نوبل اعطا کند.
 
ناصر مکارم شیرازی روز چهارشنبه یکم آذر در بیانیه‌ای ضمن تعریف و تمجیدهای متداول از قاسم سلیمانی، گفته است: «اگر دنیا قدردان باشد، سزاوار است از طرف سازمان ملل از این سردار شجاع و همرزمانش تشکر گردد و متولیان جایزه نوبل به جای خطاهای گذشته، بهترین جایزه را به این سردار رشید بدهند که آتش جنگ به‌وسیله او و هم‌رزمانش خاموش شد و دنیا از یک کابوس خطرناک رهایی یافت.»
 
قاسم سلیمانی روز گذشته، سه‌شنبه ۳۰ آبان، در پیامی به علی خامنه‌ای پایان عملیات آزادسازی شهر ابوکمال، واقع در شرق استان دیرالزور سوریه را نشانه‌ای از زوال داعش دانست و گفت کار این گروه در عراق و سوریه به پایان رسیده است.
 
مکارم شیرازی خبر نابودی قدرت داعش را «بسیار مایه امیدواری» خواند و آن را ناشی از «راهنمایی‌های پرارزش رهبر»، «رشادت سردار شجاع اسلام، حاج قاسم سلیمانی» و «حمایت‌های مرجعیت نجف» دانست.
 
علی خامنه‌ای در پاسخ به نامه سلیمانی، داعش را ساخته آمریکا و متحدانش در منطقه خواند و گفت ضربه به داعش ضربه به «دولت‌های قبلی و کنونی آمریکا» ست.
 
روز چهارشنبه نیز بیش از ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس ایران در نامه‌ای به علی خامنه‌ای از سردار سلیمانی به‌دلیل آن‌چه «پایان داعش» نامیدند، تقدیر کردند. این نمایندگان همان مواضع رهبر جمهوری اسلامی را تکرار کردند.
 
از روز گذشته رسانه‌های ایران خبرهایی از قدردانی مقامات حکومتی از قاسم سلیمانی منتشر کرده‌اند و اظهارنظرها در این‌باره همچنان ادامه دارد.
+16
رأی دهید
-74

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران

    جایزه‌ آدم کشی صد‌ها هزار تن‌ از مردم سوریه و عراق ،و از بین بردن کشورشان کشتار و تار و مار کردن کردها و از بین بردن روستاهایشان ، این نشانه‌ها مناسب تر است. و به تو هم باید نوبل سلطان شکر داد.
    11
    68
    ‌چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    احتمالا این مکار شیرازی تصور می کند جایزه نوبل چیزی است شبیه حوری بهشتی که باید بعنوان دستخوش بیاورند تقدیم مش قاسم کنند.
    9
    67
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    حالا بر فرض محال هیئت نوبل به توصیه این حیله گر مکار شیرازی عمل کرد و جایزه را به مش قاسم داد که با خودش بردارد بیاورد ایران، و برای تقدیم به امام زمان بیاندازد داخل چاه جمکران. مشکال اینجاست که اگر مش قاسم بخواهد برای گرفتن جایزه به اروپا مسافرت کند، توسط پلیس اینترپل بعلت دست داشتن در عملیات تروریستی، گروگانگیری سربازان امریکایی در لبنان، بمب گذاری در مرگز یهودیان در بوینس آیرس، صد فقره خلافکاری دیگر در عراق و سوریه دستگیر خواهد شد. قسمت نقدی جایزه هم که عجالتا بعلت تحریم مالی حکومت احتمالا به حساب خزانه داری امریکا واریز خواهد شد.
    7
    64
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    از انطرف هم جنتی پیشنهاد کرده که مدال نوبل را بیاندازند گردن پروستات رهبری است که تا بحال توانسته جفت پاهای روسیه در خود جا بدهد. هر چند گاهی مجبور است برای ایجاد نشاط در جامعه روی طندلی اش یک وری شود و بادی رها کند.
    7
    51
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Majid38 - ملبورن، استرالیا

    آقاى احمق به تو هم باید جایزه نوبل داد بخاطر غارت ایران.
    5
    53
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    این یارو فکر میکنه اونقدر مهم شده که همه جهان فقط منتظرند تا او زری بزند و تا آنها اجرا کنند! :o
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    SANAZ YASNA - پاریس، فرانسه
    من شنیدم میخوان به این مرد بزرگ لقب بوالفضل 2 رو بدهند منضورم اینه که ابولفضل دوم . ابوالفضل برادر حسین بوده و از شجاعان زمان جنگ حسین و یزید بوده ست و شیعیان او را برابر با رستم دستان ایران میدانند همانطور که حسین را جایگزین سیاوش کرده اند از ابوالفضل هم برای مثال اوردن برای بیان یک چیز بجای رستم زال استفاده . میکنند. و نمونه شجاعت میدانند. اگر اینطور بگیریم که فرهنگ ایرانی فرزندان بزرگ و شجع در طول تاریخ تربیت کرده است که حتما اینطور هست ولی بعضا این شجاعان در خدمت ضحاکان قرار گرفته اند هم یک واقعیت است اما نباید این دو مسءله رو با هم قاطی کرد .
    0
    6
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    یارو را توی ده‌ راه نمی‌‌دادند. سراغ خانه کدخدا را می‌گرفت. انگار خودش کیست. تازه سفارش یکی‌ دیگر را می‌‌کند. اون حضرات هم توی سوهد فقط منتظر پیشنهاد این حاج آقا بودند. کیهان هم نوشت .که ملکه سوهد سیلوا خودش زنگ زد به این و گفت. آقا اجرت شما با امام زمان. قبول کردیم. خود شما هم تشریف آورید در سوهد در صفه اول نشینید. خود سردار هم که جایزه‌ را گرفت همه با هم فریاد می‌‌زنیم تکبیر
    0
    7
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    معلم فراری - کیف، اوکراین
    شما بهتره فتوای طریقه صحیح دستشویی رفتن و نشستن صحیح در انجا رو بدهی.شما رو چه به جایزه نوبل اخه احمق.
    0
    7
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    نوبل برای چی،قتل عام ملت سوریه و عراق؟،چاپیدن میلیاردها دلار پول ملت و ریختن به حلقوم عربها؟!مردک بی بته!
    0
    12
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Neda02 - اتاوا، کانادا
    حالا حاج آقا مکار شما جایزه نوبل در چه رشته ای را برای مش قاسم مناسب می دانید؟ فیزیک کوانتمی؟
    0
    4
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.