روحانی: مساله داعش تمام نشده است

حسن روحانی پیش از سفر به سوچی حسن روحانی، رییس جمهور ایران پیش از سفر به روسیه و شرکت در اجلاس آینده سوریه گفته تصرف بوکمال به معنای آن نیست که مساله داعش در منطقه تمام شده باشد.
 
آقای روحانی پیش از سفر به سوچی برای شرکت در اجلاس "آینده سوریه" با حضور رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه گفت "این پیروزی معنایش آن نیست که مساله تروریسم و داعش در منطقه تمام شده است، اما پایه ‌های اینها فرو ریخته است. اینها دیگر سرزمینی ندارند که مدعی شوند دنبال حکومت در منطقه هستند، اما به صورت گروه ‌های کوچک تروریستی همچنان برای مدتی باقی خواهند ماند."
 
دیروز سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از پیروزی عملیاتش در بوکمال در سوریه برای "پایان سیطره" داعش خبر داد و آیت‌الله علی خامنه‌ای هم این پیروزی را به او تبریک گفت.
 
رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به نامه سرلشگر سلیمانی با قدردانی از "ریشه کن" شدن گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و سوریه گفته که از "دشمن" نباید غافل شد چون به گفته او "آنهایی که با سرمایه‌ گذاری سنگین این توطئه شوم را تدارک دیده بودند آرام نخواهند نشست و سعی خواهند کرد آن را در بخشی دیگر از این منطقه یا به‌ شکلی دیگر دوباره به جریان افکنند."
 
حسن روحانی پیش از سفر به سوچی در فرودگاه مهرآباد گفت اجلاس سوریه در حالی برگزار می‌شود که با دو "پیروزی نهایی" پایه‌های داعش در منطقه فرو ریخته و حالا نوبت تعیین تکلیف سوریه توسط مردم این کشور است.
 
اجلاس سوچی امروز با شرکت مقام های بلندپایه ایران، سوریه و ترکیه برگزار می‌شود. دو روز پیش از اجلاس سوچی، بشار اسد، رییس جمهور سوریه به طور غیرمنتظره به سوچی رفت و بعد از دو سال با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، دیدار کرد.
علی اکبر ولایتی مشاور ویژه رهبر ایران و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور را همراهی کردند ‘آینده در اختیار مردم سوریه است’
 حسن روحانی پیش از سفر به سوچی در فرودگاه گفت "آینده سوریه به دست نیروها و قدرت های خارجی نخواهد بود؛ آینده سوریه در اختیار مردم سوریه است."
 
او تاکید کرد که برای ایران، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و استقلال سوریه اهمیت دارد و در نهایت باید نظر اکثریت مردم سوریه اجرا شود.
 
به گفته حسن روحانی مساله بازسازی و بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان هم موضوع مهمی است که اجلاس سوچی به آن می‌پردازد.
 
جلسه مقدماتی اجلاس سوچی دو روز پیش با نشست سه جانبه جواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آنتالیا برگزار شد.
 
ایران، روسیه و ترکیه از حدود یک سال پیش نشست‌های مشترکی را برای بررسی آینده سوریه آغاز کردند.
 
این اولین نشست سه‌جانبه بعد از شکست سنگین داعش در دو کشور عراق و سوریه است و مقامات جمهوری اسلامی می‌گوید این نشست اهمیت ویژه‌ای برای این کشور دارد.
 
در جنگ داخلی سوریه بیش از ۷ میلیون درون کشور آواره شده‌اند و حدود ۵ میلیون نیز به دیگر کشورها پناهنده شده‌اند. برآورد می‌شود که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در درگیری‌ها کشته شده باشند.
+17
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    مسلم و محرز است که مسئله داعش تمام نشده است. حتی سرویسهای امنیتی کشورهای اروپایی، فقط گفتند که داعش دیگر دولت و مقر ثابتی ندارد اما پخش شده و میتواند خطرناکتر باشد. فقط قاسم گچکار ، آقاش و لشکر اسب و مرغ و خروس دچار انزال زود رس شده و بهم تبریک گفتند. خود خمینی دجال هم گفت: خداوند همه ما را آدم کند!!
    2
    16
    ‌چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    چشم بسته غیب گفت. شماها خود داعشین دیگه !
    2
    9
    ‌چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    خب حرف درست زده داعش ایران هنوز ریشه کن نشده .
    1
    12
    ‌چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    اینو راست میگی،هنوز کلی جانور در قم هستند و همه کاره مملکت.مجلس اخوندی را نگاه کنی ،به داعش ایمان میاری!،وحش الشعبی هم که روی داعش را سفید کرده!
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. رفیق جان قاسم دراز گوش اگر این را هم نگه ،چه جوابی بخاطر ان همه قتل عام که در سوریه عراق کرد ان همه پول این مملکت را که به حلقوم عربها ریخت داره بده!؟،خودش خوب میدونه که این حرفش یعنی ...خوردم با ولی وقیه و پوتین و اردو الاغ اسد و اسماءجون و حسن پادو یا حسن خرص الله است!.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.