حسین کروبی از دیدار نماینده اصولگرای مجلس با مهدی کروبی خبر داد

مجتبی ذوالنور (راست) عضو جبهه پایداری است اما فرزند مهدی کروبی گفته است که از «دوستان قدیمی» این رهبر معترضان به نتایج انتخابات ۸۸ است. حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی خبر داده است که مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس و عضو جبهه پایداری، شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ آبان با مهدی کروبی از رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ دیدار کرده است.
 
فرزند مهدی کروبی روز یکشنبه ۲۸ آبان، در گفت‌وگو با وب‌سایت امتداد ضمن اعلام این خبر گفت که آقای ذالنور از طریق شورای عالی امنیت ملی برای این ملاقات انتخاب شده است.
 
به گفته حسین کروبی، پیش از این دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگان مجلس گفته بود که سه نفر برای دیدار با پدرش انتخاب شده‌اند.
 
او مجتبی ذوالنور را از «دوستان قدیمی» پدرش معرفی کرده و با «دوستانه و مفید» توصیف کردن این دیدار گفته است که آقایان ذوالنور و کروبی در این دیدار نظرات خود را بیان کرده‌اند.
 
مجتبی ذوالنور در روزهای گذشته اعلام کرده بود که ممکن است با مهدی کروبی دیدار کند.
 
او گفته بود که پس از اعتراض آقای کروبی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، دوبار و جمعاً به مدت حدود ۱۰ ساعت با او دیدار و گفت‌وگو کرده بود.
 
آقای ذالنور، دومین چهره سیاسی است که در دو ماه گذشته با آقای کروبی دیدار کرده است.
 
حسین کروبی روز ۲۷ مهر اعلام کرده بود که شورای عالی امنیت ملی «تصویب کرده» برخی افراد با پدرش دیدار کنند که بر اساس این مصوبه، اسماعیل دوستی عضو حزب اعتماد ملی، با مهدی کروبی دیدار داشته است.
 
پس از آن محمد تقی کروبی، دیگر فرزند مهدی کروبی، خبر داد که اسماعیل دوستی هشتم آبان ماه، برای دومین بار در ماه‌های اخیر با پدرش در محل حصر ملاقات کرده است.
 
حسین کروبی درعین حال روز ۱۷ آبان اعلام کرده بود که گشایش‌هایی که برای پدر او شده، در مورد میرحسین موسوی و زهرا رهنورد صورت نگرفته است.
 
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روز نهم آبان گفته بود که رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ «در حصر نیستند و می‌توانند هرکس را اراده کنند، ببینند».
 
ساعاتی پس از این سخنان، فرزندان مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اعلام کردند که آنها همچنان در حصر خانگی به سر می‌برند.
 
پس از این سخنان تنها تغییر در وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، دیدار دو خواهر میرحسین موسوی با آنان روز جمعه ۱۲ آبان، بوده‌است.
 
میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از بهمن ۸۹ تاکنون بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می‌برند. درخواست‌های آنان برای حضور در دادگاه علنی نیز تاکنون مورد قبول واقع نشده و نظامیان و روحانیون تندرو در واکنش، آنها را به صدور احکام سنگین از جمله اعدام تهدید می‌کنند.
 
رفع حصر از اصلی‌ترین خواسته‌های هواداران حسن روحانی در دو انتخابات ریاست‌جمهوری در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بود و وی در هر دو انتخابات، وعده‌هایی به تصریح یا به‌طور تلویحی در مورد رفع حصر داد.
 
در این میان، در طول چهار سال فعالیت دولت نخست آقای روحانی، نه تنها برای تحقق این وعده اقدام عملی صورت نگرفت، بلکه در دوره دوم ریاست جمهوری او، بر محدودیت‌ها علیه محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران نیز افزوده شده‌است.
 
علی مطهری، نایب رئیس مجلس، که از معدود چهره‌های سیاسی ایران است که به طوری علنی موضوع حصر رهبران جنبش سبز را پیگیری می‌کند، روز ۳۰ مرداد در نامه‌ای به سخنگوی قوه قضائیه ادامه حصر با مصوبه شورای عالی امنیت ملی را «مخالف قانون اساسی» خوانده و این پرسش را مطرح کرده بود که آیا مخالفت با محاکمه آنان «شائبه هراس از روشن شدن حقایق را ایجاد نمی‌کند؟»
+3
رأی دهید
-12

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.