ترکیه سربازان خود را از تمرین نظامی ناتو خارج کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد این کشور ۴۰ سرباز خود را به دلیل توهین به او و آتاتورک از تمرین نظامی ناتو در نروژ خارج کرده است.
 
به گزارش اسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان، که روز جمعه ۲۶ آبان با رهبران منطقه ای حزبش گفتگو می کرد، اعلام کرد در این مانور، نام او و کمال مصطفی آتاتورک، پدر ترکیه جدید بر روی میزی به نام دشمنان قرار داشته است.
 
رئیس جمهوری ترکیه گفته شخصا دستور خروج سربازان ترک از این مانور را داده، «حتی اگر این اسامی از روی میز برداشته شود».
 
رئیس جمهوری ترکیه همچنین درباره پیمان ناتو گفت: «هیچ قول و پیمانی وجود ندارد.»
 
ناتو تاکنون واکنشی به این اتفاقات نشان نداده است.
+48
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    به نظر من باید بیاندازنشون بیرون. آره دوباره بره تو گروه بازنده ها و بعدش باز مثل چیز پشیمون بشوند. عثمانی کلا نباید در ناتو باشه چون همیشه برضد مردم منطقه و دنیا بوده و یه کشور سرگردان و بی هدف هستش که باید به اصل خودش برگرده یعنی قسمتیش مال یونانه و قسمتیش مال سوریه و بخش شرقیش هم مال ایران بوده و باید به اصل خودش برگرده تا تصمیم گیری درست بشه کرد
    21
    25
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    خاک بر سر این اروپاییها که انقدر نفهمن عقده های تاریخیشون رو از شکستهایی که از عثمانی و همینطور شکست دست جمعیشون در نبرد توپ قاپی از آتاتورک رو با نقشه رو میز تخلیه میکنن و با ندانم کاریهای بخصوص آلمان و مرکل خرفت موثرترین عضو ناتو در نبردهای واقعی دورانشون رو از دست میدن. تورکیه وقتی میبینه سوریه رو روسها بدون هیچ مشخصه ای اینطوری حمایت کردن ولی اروپاییها فکر میکنن خیلی خوش چوسن و طرف باید حمالیشونو کنه اخرشم بیان ادعا بکنن نباشه بهتره. این کاراشونو ادامه بدن امریکا هم از پیمان خارج میشه اونوقت میبینن روسیه چطوری دوباره بلوک شرق اروپا رو مثل هلو میبره تو گلو.
    26
    28
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان
    دمت گرم اردوغان خداوکیل یه مرد توی ترکیه باشه همین اردوغانه البته با این که یه ذره اسلامی افراطیه ولی دمش گرم خیلی قشنگ و باحال پوزه ی این اروپاییا مخصوصا آلمانی ها خوک خوره نوکره آمریکا رو قهوه ایی کرده .
    8
    10
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    عثمانی ها همیشه سدی در برابر استعمار بودند برعکس سلاطین ایران که همیشه نوکر و تابع استعمارگران بودند . هر زمان عثمانی ها به عمق اروپا نفوذ میکردند ایران و بخصوص صفویان از پشت به انها خنجر میزدند. و کلا موی دماغ عثمانی ها شده بودند. به قول برنارد لوییس تبعیت مطلق ایران از غربیان غرب را از عثمانی ها مصون نگهداشت. واقعا هم همینه چرا که در زمان سلطان سلیمان زمانیکه وین در محاصره ارتش عثمانیان بود اگر ایران به عثمانیان حمله نمیکرد انهم بدون هیچ هشدار قبلی وین سقوط میکرد و سقوط وین یعنی سقوط اروپا و این مثالی از صدها اتفاق ان دوران در خیانت به مردم منطقه بود. اینجا قصد تایید عثمانیان نیست نه ترکم نه اذری که سخنم مثل خیلی ها که اسم ایران یا هخامنشیان بیاید از سر جوگیری باشد بلکه واقعیت های تاریخی است که همیشه سعی شده با تمجید کاذب بی لیاقتان چشمانمان بر روی واقعیت های تاریخی بسته باشد و از اشخاص به صرف ایرانی بودن فارغ از جنایاتشان دفاع میکنند ولی عثمانیان واقعا امپراطوری قابل احترامی بود چرا که صرفه نظر از ابزارهای عقیدتی که در جنگهایش در اروپا استفاده میکرد سدی سترگ در برابر استعمارگران بود
    9
    16
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    اتفاقا بر خلاف آنچه در انتهای این خبر آمده است، ناتو سریعا واکنش نشان داد. دبیر کل ناتو Jens Stoltenberg ،که خود قبلا نخست وزیر نروژ نیز بوده است، رسما بابت این بی احترامی به آتاتورک، که در جریان یک تمرین نظامی در شهر استاوانگر رخ داده بود، رسما از دولت ترکیه عذرخواهی کرد.
    7
    6
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::paksan - ایران، ایران::]. کرد عراقی زاده تبعیدی از پاکستان کشور تروکیه 5000 سال پیش هم تروکیه بوده. اونموقع که اجدادت رو هنوز از پاکستان تبعید نتکرده بودن عراق با عربها مخلوط بشید و رو درخت زندگی میکردید ملت تروکیه با یونان میجنگیدند. 700سال هم یونان مال تروکیه بود. همونطور که همه کشورهای عربی و بخشی از آفریقا و اروپا بود. افتاد؟ فکر کردی من غلط املایی دارم همیشه ترکیه رو با اسم اصیلش تروکیه تو توروکیه میگم؟ برو بزار باد بیاد.
    9
    9
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    ناتو از ترکیه به عنوان توالت استفاده میکنه و تمام خدمتی هم که ترکیه به ناتو میکنه سرگرم کردن سربارباتهای ناتو در کاباره هاست با دخترهای ارزان ترک! اینه نیروی موثری که شما ازش میگید،ناتو هم بیمعرفت نبوده در حق ترکها،انها را به جایی رساند که ملت تقریبا الان بهشون ادم میگن!این از سر ترکها هم زیاده،اسم ترکیه هم در رفته از زمانی اخوندها در ایران اوار شدن،قبلا ترکیه در سایه کشور ایران اصلا دیده نمشد!
    12
    9
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::amirgheryou - تهران، ایران::] برادر گرامی، فراموش نکنیم که ناتو پیمانی است نظامی، و نه سیاسی. هیاهوی غرب در عرضه سیاسی، بمفهوم عدم توافق در عرضه نظامی و استراتژیک نیست. ناتو بخوبی می داند که هدف شماره یک روسیه، ایجاد نارضایتی میان اعضای آتلانتیک شمالی (ناتو) است. ناتو و یا هر موجود زنده ای که در این دنیا دو روز زندگی کرده باشد(باستثنای آنهایی که در خواب هپروت نژاد برتر آریایی هستند) ، اینرا بخوبی می داند که، بدون حضور ترکیه، پیمان ناتو یک روز هم نخواهد توانست دوام بیاورد. با خروج ترکیه(بعنوان دومین کشور قدرتمند ناتو پس از امریکا)، تاتو از هم خواهد پاشید. نارضایتی و خروج ترکیه از ناتو ، بمنزله پیروزی روسیه بعد از سیصد سال مجادله برای دستیابی به آبهای آزاد خواهد بود. و این برای ناتو بمفهوم این خواهد بود که روسیه قلعه ناتو را از داخل فتح کرده است. ادامه دارد
    7
    7
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::amirgheryou - تهران، ایران:] آنهم فرانسه و بریتانیا، ساردینی، سوئیس و آلمان که برای دفع شر روسیه، بهای سنگین از دست دادن جان بیش از دویست هزار تن سربازان فرانسه و بریتانیا تمام شد، را پرداخت کردند آنهم برای حمایت از امپراتوری عثمانی( اینرا بخوانید برای حقظ مطامع خود ). جنگهای سه ساله 1853رامیگویم. برای درک این استراتژی مهم است بخاطر بیاورید که تزار روسیه، پطر کبیر برای اینکار لباس مبدل پوشید و به هلند رفت تا نجاری و کشتی سازی بیاموزد. اهمیت این جنگ برای روسیه برای دستیابی به آبهای آزاد موضوع حیات و ممات بود. یادآوری این واقعه تاریخی از اینرو ضروری دیدم که شاید بتواند درک بهتری از اصرار ناتو برای نگاه داشتن ترکیه در این پیمان نامه بدست دهد. تا همین دقیقه که من این کامنت را برایتان می نویسم دبیر کل ناتو Stoltenberg دوبار رسما از ترکیه عذرخواهی کرده است و یکی از افسران ارشد نروژ نیز از ارتش آن کشور اخراج کردیده است. مورد دوم تجربه اخراج یونان از ناتو بهنگام کودتای جونتای ها است که با رأی موافق ترکیه توانست دوباره به عضویت ناتو در آید. اگر فرصتی بود باین موضوع نیز خواهم پرداخت
    6
    3
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::amirgheryou - تهران، ایران::] برادر گرامی، تجربه بمن نشان داده است که نو ع خبر رسانی و حروفچینی مطالب و نحوه اطلاع رسانی در اخبار مدیای فارسی زبان بینهایت جانبدارانه ( مدافع منافع حاکمیت) و بشدت غیر قابل اعتماد است. شما اگر همین نصفه خبر ناقص بالا را بخوانید، باین نتیجه غلط می رسید که ترکیه به پیمان ناتو اهمیتی قائل نیست، حال آنکه در اصل خبر تأکید دولت ترکیه و حساسیت ترکیه در قبال پیمان نظامی ناتو بصراحت مورد تأکید قرار گرفته است( برای ریختن پته روسیه روی آب). اخبار مدیای فارسی(همان دری -تاتی) بیشتر بعنوان داروی رفع سوزش ماتحت آنهایی که خودر را زیاد به ستونهای تخت جمشید می مالند و همچین پروستات رهبری ، تنظیم می شوند.
    4
    5
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::] دو هفته پیش برای یک مأموریت شغلی در ایسلند بودم، و جایتان خالی در یک رستوران ایسلندی بسیار ساده و در عین حال زیبا،کله پاچه بسبک ایسلندی (بدون مغز و بدون پاچه) بسیار لذیذ را بدعوت و پیشنهاد همکاران ایسلندی صرف کردیم. بار آینده اگر فرصتی دوباره برای مسافرت به ایسلند پیش آمد، همینجا شما را باخبر خواهم کرد. با آرزوی دیدار. 
    4
    2
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::amirgheryou - تهران، ایران::] علت اینکه این جماعت لولیان که حتی اوگاندا هم شیرشان را می دوشد همین است. زبان هیچیک از همسایه گان خود(بجز لولیان افغانستان) را نمی فهمند، هزار سال از دنیا عقب هستند، تازه ادعا می کنند هنر نزد لولیان است و بس! احتمالا منظورشان از هنر(خواب) است . بگذارید آسوده بخوابند، مزاحم خوابشان نشوید.
    4
    4
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::amirgheryou - تهران، ایران::] شما به این خبر از دریچه منافع روسیه(مرشد) در سوریه و اشتراک منافع با رژیم ایران بعنوان( قوچوق پوتین در سوریه) نگاه کنید. متوجه علت واکنش سریع دبیر کل ناتو در عذرخواهی از ترکیه و اخراج بی درنگ افسر خاطی خواهید شد.
    3
    3
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. گفتید روسیه از شما در سوریه بعنوان چی استفاده میکند!! ؟ ؟
    3
    3
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. خوشحال میشم اخوی میزبان شما باشم بله این کله پاچشون خیلی خوشمزست خدایی بخاطر طبیعت شغل من و طبق قراداد جدید بنده بیشتر سال در مسافرتم بخصوص گابن و انگولا هستم اگر بودم که قدم شما به روی چشم اگر نبودم پیشنهاد میکنم که این غذا را در رستوران Fljottoggott میل بفرمایید چون مرخصی که باشم هر زمانی وقت کنم انجا هستم هم ارزان هم خوشمزه هم پارکینگ وسیعی اونجا هست ضمن اینکه کنارش یه دریاچه با ویوی فوق العاده ای داره . اقیانوس هم خیلی نزدیکه. واقعا محشره. تابستان اینجا محشره و سعی میکنم همیشه اینجا باشم گاهی با دوستان میرویم کوهنوردی ولی باید بدونید کجا برید چون چشمه های اب گرم وسیع و عمیق همچنین چندتا اتشفشان فعال داره. واقعا اینجا بهشت روی زمینه. منزل من ویلر هستش نزدیک ریکیاویک هر وقت اومدین قدمتون روی چشم برادر.
    1
    1
    شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    سایت شده اتا ترکستان ،میگن شهر که شلوغ بشه اتا تورک هم میگه من ادمم!،از اینکه ایران با این همه مصیبت که از اخوندها در این ۴۰ سال دیده هنوز در مقایسه با مغول اباد اباد مثل قرن ۲۱ و عصر حجر در دنیا به به حساب میایند ،این نوچه مغولها کلی اونجاشون میسوزه و خودشون را به در و دیوار میزنند که اسمشون کنار اسم ایران و ایرانی بیاد ولی حتی دنیا ان را توهین به بشریت حساب میکنه اسم ایرانی و نوچه مغول حتی تو یک قاره کنار هم نوشته بشن!
    1
    2
    شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::] با امید دیدار ، ضمنا یکی از همکارانم که اهل Færeyjar است کنارم نشسته است، با خنده می گوید بنویس خواهیم آمد، ولی بشرطی که askefast نباشد. :) :)
    0
    1
    شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. دوستت کنارت نشسته،پس حالا برای همه روش شد چرا ایسلند بهت پناهندگی دادن!وچرا دلت از دست ایرانی پر است!
    2
    1
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::kawir - فرانکفورت، آلمان::] این سایت آتا ترکستان نشده دوست عزیز. ایران کشور ترکهاست! گویا خبر ندارید تهران بزرگترین شهر ترک نشین جهان است. دومین شهر ترک نشین جهان استامبول است. شما تا بامروز مثل اینکه زیر کرسی خوابتان گرفته بود و خبر نداشتید. تاریخ را بخوانید دوست عزیز! ایران کشوری است که ترکها و آتا ترکها بنا کردند. شما هم با دایره و دنبک و قرکمر لوطیان(الواط گران) از افغانستان و پاکستان سرازیر شدید آمدید. بیچاره «سعدی» نیز از دست امثال بیسواد و بی هنری چون شما فرار کرد و آمد زیر چتر حمایت و هنرپروری آتابیگ ها (اتابکان). تاریخ اتابکان (آتا بیگ» ها را بخوانید تا بدانید. و بیچاره با گریه و زاری نوشت «نتوان زیست بذلت که من آنجا زادم» منظور وطنش افغانستان بود. شما هم دوست ندارید بفرمایید تشریف ببرید افغانستان. راه باز و چاده دراز است. اما پشت ستونهای تخت جمشید سنگر نگیرید، می دانید که پشت تان به عربها می شود، نعوذ باله از پشت شبیخون میخورید.تشریف ببرید افغانستان و نزد همزبانان و هموطنان لولیان و لوطیان کابل.
    1
    2
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. نه برادر نیست طبق گفته های دانشمندان حداقل تا 100 سال آینده از askefast خبری نخواهد بود. با وجود دانشمندان و فلاسفه ای که اینجا کم نیستند از نوعشون گاهی آرزو میکنم یکی در سطح permian ش پیش بیاد جهان را از شرارت بعضی خود نابغه پندارها که اتفاقا اینجا کم هم نیستند راحت کنه.
    0
    1
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. من این را توهین به بشریت میدانم که در کنار اسم ایران و ایرانی اسم ترک و ...اتا ترک برده شود.زمانی که ترکها هنوز تک سلولی بودند و دگردیدسی برا زندگی در خشکی و بعد روی درخت پیدا نکرده بودند،سرزمین پارس بزرگترین امپراتوری دنیا بود واین نام کورش بزرگ است که در حتی کتب اسمانی یهودیها برده شده و نه نام امثال اتا ترک که بدون شوهر یونانیش در انظار حاضر می شد!بگذریم،ار هم ترها را تر تهران و باقی شهرهای ایران تحمل کردیم نه به خاطر این است که انها را ایرانی یا ادم به حساب میاریم،بلکه برای استفاده کردن از نیروی کاری انهاست ،همانطور که کشوری مثل المان هم ترکها را برای کار در رستورانها و شهرداریها در المان جاداده!.با تمام افتی که ایران در این ۴۰ سال حکومت اخوندی کرده،حتی الان هم اگر کسی ترکیه را با ایران یا ترکها را با ایرانی مقایسه کند ،اون را به جرم جنایت علیه بشریت به دادگاه میکشند!
    1
    2
    دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. از این به بعد هم برای معرفی خودت بگو ترکی نه ایرانی و فارسی یاد گرفتی که روی حرف زدن داشته باشی هر چند با لحجه.ایران و ایرانی هم اگر حتی به عصر هجر برگردند خوذون را نه با ترک مقایسه میکنند و نه اجازه مدهند هیچ ترکی به اسم ایران و ایرانی را کنار اسم ترک بنویسه.این حرف ما ایرانیها نیست،هیچ قومی جز قبیله ترکها در ترکستان حاضر نیست ترک خطاب بشه و ان را توهین به خودش و مقام انسانیت میدونه.این خودتون بهتر از هر کسی میفهمید ،ولی ترجیح میدید به دیگران بقبولانید که از دنیا بی خبرید!
    1
    2
    دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.