ظریف: سیاست ما درگیری با عربستان سعودی نیست

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته است سیاست این کشور درگیری در منطقه نیست.
 
آقای ظریف به خبرگزاری مجلس ایران در پاسخ به پرسشی در باره احتمال درگیری میان ایران و عربستان سعودی گفته است کشورش"سیاست‌های عاقلانه" خود را دنبال می‌کند و خواهان درگیری در منطقه نیست.
 
آقای ظریف گفته است ایران، سیاست کمک به صلح و ثبات در منطقه را در پیش گرفته است.
 
روابط ایران و عربستان سعودی طی چند سال اخیر تیره و تار بوده و بحران یمن و سوریه و مسایل اخیر لبنان به این تنش‌ها دامن زده است.
 
در مهر ماه ۱۳۹۴، هم‌زمان با عید قربان، صدها زایر ایرانی به خاطر ازدحام در بخشی از مراسم حج در صحرای منا کشته شدند. حدود سه ماه بعد، گروهی از معترضان به اعدام شیخ نمر باقر نمر، روحانی سرشناس شیعی در عربستان سعودی، با حمله به ساختمان سفارت این کشور در تهران وارد آن شدند.
 
حمله به ساختمان این سفارتخانه باعث قطع روابط دیپلماتیک عربستان و تعدادی دیگر از کشورهای عربی با ایران شد.
 
آقای ظریف در مصاحبه خود عربستان سعودی را به اقدامات "خصمانه و جاهلانه" متهم کرده و مدعی شده که این اقدامات به منافع این کشور ضرر زده است.
+27
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    آقای ظریف، شما از سیاست چه می دانید؟ چپاول منابع زیرزمینی این سرزمین، بالا کشیدن پول مردم که در بانکها به امانت سپرده اند،‌ برگبار بستن و ترور و قتل مخالفان در خارج از کشور، دعوت از برادر پوتین برای فرو کردن چکمه های روسیه در پروستات رهبری. آیا تأمین هزینه تحصیل پسرتان در امریکا، ارزش اینهمه قوادی(ی) برای تأمین منافع این نظام مقدس و مردم ستیز را دارد؟ از سر برکت حکومت شما به مقدسات هم ر.. شد!
    4
    6
    جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.