تصویر هوایی از قتلگاه پرندگان در فریدونکنار

 شکار بی رویه و نامتعارف پرندگان مهاجر در شمال کشور اعتراض مجامع داخلی و بین‌المللی را به دنبال داشته است.
 
به گزارش جام جم آنلاین، فریدونکنار سالهاست صحنه کشتار پرندگان مهاجر شده است و این عمل قبیح علیرغم هشدارهای مسئولان و علاقه‌مندان حیات وحش همچنان ادامه دارد.
 
نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک تصویر دلخراش تورهای هوایی برای به دام انداختن و کشتار پرندگان مهاجر در فریدونکنار را به نمایش گذاشته است؛ تله‌ای مخوف برای مرغان دریایی!
+57
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    امیدوارم همه اون پرنده هاى بیچاره ، ناقل آنفولانزاى مرغى باشن و همه این بى فرهنگهاى وحشى بعد از خوردنشون به تور عزرائیل بیوفتن !
    5
    54
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند

    ایرانیان یوک لطفا اراجیف منتشر نکنید. ایران کشور بلبل و سنبل با تمدنی چند صد هزار ساله و ملتی عظیم که آزارشان به مورچه هم نمی‌رسد و این کارا. زشته آقا. ;)
    18
    40
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن. این تصاویر متعلق به شهر منِ! سالانه در حد میلیون پرنده مهاجر میان به آب بندانهای منطقه فریدونکنار و سرخرود ینی مساحتی حدود20تا25کیلومتر مربع! گاهی در یک شب حدود دهها هزار پرنده هم شکار شده! همانطور که در ژاپن هنوز هم گوشت نهنگ بسیار پرطرفداره و حتی دیدم ماهی زنده میندازن تو روغن! بالاخره مسئله بقا در میونه.استدلال همشهریای من هم اینه که وقتی یه مرغ و یا گوسفند رو تو قفس پروار میکنی و بعد میکشی میخوری چه اشکالیه که این پرندگان که عمری آزاد زندگی کردن رو بکشیم . بخوریم؟!! چی بگم.خودم که رفته ام به این دامگاهها اما چند سالیست که نمیتونم برم .کشتن جفتی که شب شایدم عاشقونه میرن تو دشت برا دورهمی و خوردن یهویی میشن شکار و جلو چشم هم کشته میشن کمی درگیرانه است! اگر اینطوریه پس چی بخوریم؟!بهرحال درحال حاضر من طرفدار اینم که این پتانسیل پرندگان مهاجر بشن برا جذب توریست در همون آب بندانها که کسی براحرف ما تره هم خورد نمیکنه.
    4
    8
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    [::rahjoo - بابل، ایران::]. رهجو جان ، أصل مطلب این هست که اکثر این پرندگان مهاجر از نوع کمیاب و حفاظت شده است ! لذا وظیفه انسانى و اجتماعى همه ، این هست که با توجه و درک موضوع و احساس مسئولیت در حد امکان از این گونه هاى کمیاب محافظت کنیم! من اینجا هر از گاه با این ژاپنیها در خصوص شکار نهنگها بحث و جدل دارم ! اینها همیشه در اخبارشون کشتار نهنگها رو به اسم تحقیقات زیست محیطى توجیه و ماستمالى میکنن! ولى مردم عادى میگن ما همیشه گوشت نهنگ خوردیم و باید بخوریم ! یک توجیه احمقانه! در نهایت من فکر میکنم که این جهان و طبیعتش بدون انسان زیباتر و دلپذیرتر میتونه باشه!.
    0
    7
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن. کاملا درست است! بدون نوع بشر دنیا جای بهتری برا زندگی میلیونها موجود زنده بود! نه خدایی بود و نه دعوایی برسر خدایان رنگ وارنگ!! آخرشم این پیچیدگی ذهن انسان میشه گره کور و الخلاص
    1
    5
    ‌سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.