اردوغان خطاب به بن سلمان: اسلام معتدل ساخته و پرداخته غرب است و به تو تعلق ندارد

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سخنان بن سلمان که گفته بود قصد بازگشت به اسلام معتدل را داریم گفت: کلمه اسلام معتدل را غرب اختراع کرده و کسی که این کلمه را به کار برده فکر می‌کند به او مرتبط است اما به تو مرتبط نیست.
 
به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی که جمعه شب در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی عنوان شد با اشاره به سخنان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که عنوان کرده بود قصد بازگشت به اسلام معتدل را داریم گفت: یک موضوع را دوباره نبش قبر کردند؛ اسلام معتدل. کلمه اسلام معتدل را غرب اختراع کرده و کسی که این کلمه را به کار برده فکر می‌کند به او مرتبط است اما به تو مرتبط نیست.
 
وی ادامه داد: اسلام معتدل و غیر معتدل نیست؛ اسلام تک است و کسی نمی‌تواند برای تنوع در آن ورود کند. تو از اسلام میانه حرف می‌زنی در حالکیه اجازه نمی‌دهی یک زن رانندگی کند. آیا این در اسلام معنا دارد؟ خیر. می‌گویند که بعد از این اجازه خواهند داد؛ تا به حال چنین چیزی نبوده است. چنین فهمی(از اسلام) شدنی نیست.
 
رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به بحران میانمار اظهار داشت: آیا در جهان اسلام صدایی از این موضوع به گوش می‌رسد، خیر. صدها هزار نفر کشته می‌شوند؛ برادران مسلمان کشته می‌شوند و برای کسی اهمیتی ندارد. در سازمان ملل موضوع میانمار را مطرح کردیم و تنها ما بودیم و ایران. به عنوان نخست وزیر نیز تنها بنگلادش حضور داشت. آیا چنین موضوعی به این اندازه ساده گرفته می‌شود؟ اگر هیچکس هم نیاید، ما آنچه را در توان داشته باشیم انجام خواهیم داد
+182
رأی دهید
-46

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران

    اولش باید بگم من تورک هستم اما با ملیت کشور ایران و حمایت من از حرف و منطق و استدلال و ثبات تظر اردوغان در بیشتر موارد است که ضمن داشتن مناسبات با تمام کشورها اعم از امریکا روسیه ایران عربستان حتی اسراییل هرگز از اعتقاداتش و آرمانهای ملت ترکیه نزول نکرد هواپیمای روش را زِد ارتباطش دوباره برقرار شد به شیمون پور در داووس گفت کودک کش غرامت کشتی مرمره را گرفت سفارت اسراییل محدد باز شد به غربستان همکاری نزدیک دارد اما حرفش را صریح میزند با ایران سر مسایلی رقابت دارد اما در تحریمها به نفع ایران رأی داد ابن دیپلماسی مردم پسند است و مردانه در عین حال مقتدرانه و سیاسی
    95
    73
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Rayfarraie - مالزی، مالزی
    تف بن روحه پدرت با اتاتورک,این همه کردا رو میکشی کسی صداش درمیاد ؟خدا لعنتت کنه
    102
    96
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    جناب اردوغآن ترک راست میگه،اسلام واقعی معتدل نیست ولی خب در مورد رانندگی جناب ولیعهد وپدر سلطانش، اجازه رانندگی دادند ولی مردم عرب ستان چون اسلام اصیل را میخاهند با اعتدال اسلامی و ارزش دادن به زن، مخشون مخالفه.
    14
    91
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    بى برو برگرد هر دوى اینها رو ، بعلاوه چلاقعلى و نتانیاهو رو باید بستشون به گارى ! هر چهارتاشون ننگ خاورمیانه هستند!
    24
    127
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    برداشت من از سخنان ایشان اینست: تند و معتدل و ملایم نداریم، همه یک ..هستند!
    10
    55
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    🐎از بچگی گل زدن در زمین فوتبال را دوست داشت.تیم خودی وغیری خودی براش مهم نبود
    8
    54
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان

    تو سال نوری از اسلام و انسانیت دوری،مردک مبتزل،دزد،بیریشه،حالا میخواهی مکتب نرفته ایت ا...نه اگر تصمیم داری از این غطها کنی اول برو خدمت سعید طوسی که به عنوان دلال معبت برای ایت ا. قم به شغل شریف لافکشی مشغوله ،یونهم طبق سلسله مراتب اخوندی میبرت پیش ایات عظام که اخوندت کنن بعد اجازه غلط کردن و فتوی دادن داری!مردک دزد دغل ،چون دیدی کر کر و کابی ملاهای ایران خوب پیش میره اومدی رهش اونها را پی گرفتی تا دیروز لافکش ابوبکر البغدادی بودی و برای داعش نوکری میکردی چون بوی پول میامد حلا ملابازی زده به سرت!واقعا ۷ به ۱ حقتونه حراج بشین!
    12
    32
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    cardenas - تهران، ایران

    به هر حال باید به یه بهونه ای از شر این اسلام نکبت که باعث عقب افتادگی کشور ها شده خلاص شد. مخصوصأ از نوع عربستانیش.
    14
    49
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

    این معلوم نیست کدوم وریه. یکم ثبات داشته باش ارکاداش.
    15
    44
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
    دوستان به جای توهین و فحش یاد بگیریم یا احترام بگذاریم یا خفه شویم. من تا حالا ندیدم یک ترک ترکیه ای به ایرانی ها توهین و فحش بدهد. انسانهای عاجز و عقده ای به دیگران توهین می کنند. اگر یه نگاهی به دولتمردان ایرانی نگاه بکنید از خجالت اصلا صحبت نمی کننید.
    37
    40
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان::]. اخه یک ترکیه ای چی میتونه به ایرانی بگه،شاید بزرگترین توهین این باشه که شا از کشور همسایه ما هستید یعنی این نوچه مغولها پس افتاده عرب ها ....خودشون را کشور حساب کنند و بخوان با این وسیله خودشون را به ایران بچسپونن!.خدا پدر رضا شاه را بیامرزه با معامله تاریخیش با .....!!!.این نشون میده که اردو .... و ده کورش تا چه حد قابل احترامند!
    15
    16
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    تورکم - اردبیل.گرامی اینهایی که گفتی مصداق بارز بوقلمون صفتیه که قبلا هم راجع به رجب اردوغان گفته ام. ین به هرطرفی که بوی نامردی بیاد می چرخه با حکام دیکتاتور منطقه رابطه نزدیک داره و در کشتن مردم بی نفوذ در قدرت حتی اگه شهروند خودش هم باشه یدطولایی داره! نمونه کامل یک انسان ستمگر که نه بخدا معتقد هست و نه به انصاف و عدالت!هستیم و خواهیم دید عاقبت این بظاهر انسان را
    12
    22
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.