محدودیت‌های جدید در ایران برای تغییر اسامی مذهبی در شناسنامه.

+13
رأی دهید
-89

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    یکی نیست بهشون بگه آخه بی پدرا مگه ما عربیم که اسامی عربی رو انتخاب کنیم؟ در سراسر جهان عرب یک اسم ایرانی وجود ندارد! :o
    9
    162
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    یکی‌ از دوستان ما در فرانسه رفته بود سفارت که شناسنامه ایرونی‌ برای فرزندش بگیره، و اسم "روشن" رو پیشنهاد کرده بود، ولی سفارت قبول نکرد ! ببینید که چی‌ دارند به روزمون میارند، تازه این اول قضیه هست و این دیکتاتوری سیاه ما رو به پرتگاه هولناکی خواهد کشاند...
    7
    78
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    II PARSA II - هانوفر، آلمان

    ببینید چقدر افراد مراجعه می کنند برای تعویض نام اسلامی که حکومت مجبور شده جلوی این کار به ایسته. وقتی حکومتی با ظاهری دینی اما برای چپاول شروع کرد به کاسبی با دین حاصلش میشه گریز مردم از دین و ظواهر دینی. محمدرضا شاه هیچوقت برای باقی موندن نرفت سراغ دین فروشی با اینکه شاید اینگونه هم محبوب تر می شد و هم مستحکمتر اما این حکومت کاملا برعکس عمل کرد و شما بخوبی حاصلش رو می تونید ببینید. پیروز باشید.
    7
    80
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران
    خیلی‌ راحت است عوض کردن ،اسم دوم را اول بیاورید و اسم اول را به دوم انتقال بدهید چیزی عوض نشده است. و در نهایت تغییر دین که برای آن تبصره نداریم ،مآلا علی‌ پژمان تبدیل شود به پژمان علی‌ که تبصره برای آن نداریم . و اگر اسم وسط دارید میتوانید عوض بکنید ولی‌ اسم اول میرود به دوم ،موفق باشید
    14
    10
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    rouzbeh_ma - لندن، انگلستان

    هر وقت اینها نتونن مردم رو با نصیحت و تهدید وادار به کاری کنن چنین اقداماتی انجام میدن. این نشون میده حس ملی گرایی و مذهب ستیزی در حال گسترش هست و احساس ترس کردن.
    5
    50
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    آنتی خرافه - کلن، آلمان

    برای ملتی که هرسال بخاطر کشته شدن یک عرب به دنبال قدرت،‌خود را به خاک و خون می کشند با قمه به سر و صورت خود و بچه های بدبختشان میکوبند، این هم زیاد است. اگر این اراجیف مذهبی نبود که امروز ما شاهد آخوند و دین عسلام و حکومت عسلامی و این همه جانی و خونخوار و دزد و اختلاسگر مخلص و حامی اهل بیت در مملکت نبودیم. ملتی که دنبال خرافه و مفت خوری باشه آخر و عاقبتش همین.. خوریه.
    6
    52
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Daheye 60 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    .. تو این رژیمه جمهوری اسلامی که حق انتخاب اسم هم از مردمش گرفته . ما عرب نستیم بی‌ شعور ، بفهم اینو
    7
    72
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Yusof - کلن، آلمان
    ساکنین خارج از کشور باید اول کارت خارجی بگیرند یکی‌ دو سال بعد برند سفارت بگن اسم بچه اینه اونها هم مجبورند قبول کنند چون میگن به اسمی که کارت و پاس داری شناسنامه یا کارت ملی‌ میدهیم.
    5
    19
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. تو نیستی ما هستیم :) :) :) من مثلا میخوام اسم عربی اصیل غیر مذهبی واسه بچم بذارم نه از اسم فارسی خوشم میاد نه از اسم مذهبی چکار کنیم اونوقت : :
    29
    12
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::II PARSA II - هانوفر، آلمان::]. [::II PARSA II - هانوفر، آلمان::]. موافقم همون محمد رضا با تمام خریت و حقارتش سگش شرف داره به اخوند از خمینیش بگیر بیا پایین. حداقل به اسم دین کاسبی نکرد.
    24
    17
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::rouzbeh_ma - لندن، انگلستان::]. در ایران کردهابه اسم کردی چسبیدن ترکها و اذری ها به اسم ترکی فارسها به اسم فارسی و عربها به اسم عربی بلوچها لرها . همه اینطور شدن ولی فقط وضعیت فارس ها را منعکس میکنند و شما فکر میکنید همه اسم کوروش را بر اسم محمد ترجیح میدن. راست میگید حس ناسیونالیستی و تعصب به قومیت و ملیت ملتها در ایران خیلی شدید و کمکم به حالت تعصب رسیده همه دو دستی به هویتشان چسبیدند. و این خیلی خوبه بلکه عالیه به شرطی که این تعصب به افراط کشیده نشه. دقیقا مثل افراط گرایان پارسی که اینجا هستند و صرف کامنتهاشون بوی خون میدهد چه برسه به اینکه قدرت به دست بگیرند. خدا مگس را شناخت بش شاخ نداد.
    30
    18
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. مگه برخی ایرانیها که در آلمان آمریکا یا در کشورهای دیگه اسم بچه هاشان ایرانی نیست آلمانی یا آمریکایی هستند به تو چه که دیگران چه اسمی برای خودشان انتخاب میکنند فردا خیلی از ایرانیها در خارج از کشور کریسمس را جشن میگیرند ما باید بگیم بی پدرها چرا کریسمس را جشن میگیرید به کسی چه ارتباطی داره اگر بچه تو در همان استکهلم(البته اگر باشی ) به دنیا بیاد و تو اسم سوئدی براش انتخاب کنی من باید بیام به تو بگم ... چرا اسم سوئدی انتخاب کردی عادت کردید تو خصوصی ترین مسایل افراد هم دخالت کنید
    7
    13
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Yusof - کلن، آلمان::]. گرامی‌، این دوستان ما سالهاست که ملیت فرانسوی دارند و رو کارت و پاسپورت آنها برای هر بچه ۲ تا اسم انتخاب کرده بودند، یکی‌ فرانسوی و یکی‌ ایرونی‌، دولت فرانسه با هیچ کدوم از اسم‌ها مشکلی‌ نداشت و هر دو اسم رو قبول و ثبت کرد، ولی‌ سفارت ایران اسم ایرونی‌ روی پاسپورت فرانسوی رو قبول نکرد! با درود و احترام.
    1
    14
    جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    فضول میرزا::بودن یا نبودن امثال شما در ایران تائثیری نداره برو یک گوشه بشین عرقت را بخور.
    7
    2
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    دیدن مردم دارن از دین بر میگردن اینکارهارو راه انداختن.اینکاروشون نشونه خوبیه از برگشت مردم به اصل خویش.حالا نمیشه دیگه جلوشو گرفت.هر سال داره وضع دین و دکانش تو ایران بدتر میشه.مردم دیگه مثل سابق نیستن.ادم وقتی میخاد تابوهای ذهنشو بشکنه اولش آروم دست بکار میشه گاهی حتی برمیگرده ولی کم کم جسور میشه و ثابت قدم و بالاخره با تمام وجود اقرار میکنه که من اون آدم گذشته نیستم.حکایت این ملت هم همینه.
    3
    12
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران
    [::rouzbeh_ma - لندن، انگلستان::]. [::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. [::Daheye 60 - نیویورک، ایالات متحده امریکا::]. [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. درود بر شما دوستان.
    2
    3
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    rouzbeh_ma - لندن، انگلستان
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]درود بر شما کاملا موافقم
    1
    1
    شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.