استیون هاوکینگ: زمین تا سال ۲۶۰۰ به یک گلوله آتش تبدیل خواهد شد

پروفسور استیون هاوکینگ، کیهان‌شناس مشهور، در آخرین اظهارنظر خود گفته است که انسان‌ها تا سال 2600 کره زمین را به یک گلوله بزرگ آتشین تبدیل خواهند کرد.
 
آفتاب‌‌نیوز : هاوکینگ طی یک پیام ویدیویی در اجلاس Tencent WE در پکن گفت: مصرف بیش از حد و روزافزون انرژی باعث می‌شود زمین تا چند قرن آتی غیرقابل سکونت شود.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی،  به گفته روزنامه سان، هاوکینگ گفت که برای جلوگیری از این سرنوشت، انسان باید به دنبال یک سیاره قابل سکونت در جاهای دیگر باشد.
 
هاوکینگ عضوی از برنامه "Breakthrough Starshot" است که قصد دارد فضاپیمای پرانرژی فوق‌العاده سریع بسازد که می‌تواند سیارات قابل سکونت را که ممکن است در نزدیکی ستاره آلفا قنطورس(Alpha Centauri) باشند، جستجو کند.
 
هاوکینگ در این رویداد گفت: چنین سیستمی می‌تواند در کمتر از یک ساعت به مریخ برسد یا طی چند روز به پلوتو برسد. در عرض کمتر از یک هفته از کاوشگر Voyager عبور کند و طی حدود بیش از 20 سال به آلفا قنطورس برسد.
 
الون ماسک، مدیر عامل اسپیس‌ایکس، در اظهار نظری مشابه گفته است که در آینده نزدیک نوعی انقراض جمعی، بشریت را بر روی زمین نابود خواهد کرد. در واقع وی گفته است که او این شرکت را با این هدف نهایی در ذهن خود تاسیس کرده که انسان را در چندین سیاره سکونت دهد.
+15
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
    فقط حرف است و خیال و جلب کردن توجه مردم. ازنگاه علمی وعملی رفتن انسانها به کرات دیگر آسمانی که در منظومه های شمسی غیر ازمنظومه ماهستند، بی اندازه کار دشوار است. برای علم و تکنولوژی امروزی بشر این کار محال است. فضا پیما هاییکه شرکت اسپس اکس طراحی کرده فعلا در حد تیوری اند، همانهاییکه قرار است با نیروی لیزر به طرف ستاره های دیگر شوت شوند. هنوز در حد ابتدایی بوده و از نگاه علمی و عملی دشواری های بسیار زیادی دارد که هنوز راه حلی برایشان ارایه نشده. جالب اینکه حتی لیزر هائیکه قرار است این فضا پیما های کوچک و رد یاب را هدایت نماید هنوز ساخته نشده اند و در حد تیوری و محاسبه قرار دارند. چون عملا اگر بخواهند ساخته شوند بسیارزیاد باید قوی و بزرگ باشند تابتوانند تامیلیون ها وحتی میلیارد هاکیلومتر دورترانرژی خودرا ساطع نمایند. بزرگترین و قدرتمندترین لیزر های که امروز ساخته شده و درعلم ستاره شناسی بکارمیروند، نور آنهاحد اکثر الی هفتاد تا صد هزارکیلومتر به صورت مستقیم در فضا پیش میرود که بعداز آن انرژی شان محومیشود.در یوتیوب میتوانید برنامه هایشانرا عملا ببینید.
    5
    10
    ‌پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.