نامه وزارت دفاع آمریکا به کنگره درباره راه نابودی زرادخانه اتمی کره شمالی

رژه و نمایش تجهیزات موشکی کره شمالی وزارت دفاع آمریکا در نامه ای به کنگره اعلام کرد تنها راه آمریکا برای کسب آگاهی از وسعت زرادخانه اتمی کره شمالی «حمله زمینی و نابود کردن» آن است.
 
این نامه توسط دریادار مایکل جی دومانت، از ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در پاسخ به درخواست کنگره جهت اطلاع از نوع تدارکات و تخمین تلفات انسانی ست که ممکن است ایالات متحده در جنگ با کره شمالی متحمل شود.
 
دریادار دومانت در این نامه به قانونگذاران آمریکا گفته، تشریح جزئیات مربوط به قابلیت ایالات متحده و متحدانش برای مقابله با توانایی کره شمالی از طریق سلاح اتمی و از بین بردن تسلیات اتمی کره شمالی که در عمق تأسیساست زیر زمینی آن کشور نگهداری می شوند، بهتر است در یک جلسه محرمانه انجام بگیرد.
 
تنش بین ایالات متحده آمریکا و کره شمالی در سه ماه اخیرا فزایش یافته است. پیونگ یانگ چند آزمایش موشکی با برد بلند انجام داده و تهدید کرده به خاک آمریکا حمله خواهد کرد.
 
رئیس جمهوری آمریکا و مقام های نظامی آمریکا به کره شمالی هشدار داده اند که هرگونه شلیک موشک به سوی آمریکا می تواند عواقب جبران ناپذیری برای کره شمالی به همراه داشته باشد.
 
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا می گوید هنوز ایالات متحده به دنبال راه حل دیپلماتیک برای حل بحران کره شمالی است.
+19
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.