دختران و دو خواهر میرحسین موسوی روز جمعه با او دیدار کرده‌اند

وب‌سایت کلمه خبر داد که دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و همچنین دو خواهر میرحسین موسوی روز جمعه ۱۲ آبان، با آنان دیدار کرده‌اند.
 
به نوشته این وب‌سایت نزدیک به میرحسین موسوی، نیروهای امنیتی در تماس تلفنی با دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد «ضمن برخی هشدارها» اعلام کرده‌اند که روز جمعه می‌توانند با پدر و مادر خود ملاقات داشته باشند و دو خواهر آقای موسوی نیز در این ملاقات حضور داشته‌اند.
 
این وب‌سایت به جزئیات این «هشدارها» اشاره‌ای نکرده است.
 
این ملاقات علاوه بر دیدارهای معمول هفتگی دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با آنان انجام شده به نوشته وب‌سایت کلمه اگر این «تغییر» در هفته‌های آینده نیز ادامه یابد «می‌تواند به گشایشی اگر چه قطره چکانی در وضعیت ملاقات محصورین با خانواده خود تعبیر شود».
 
علی شمخانی، دبیر عالی شورای امنیت ملی ایران، روز سه‌شنبه نهم آبان گفته بود که رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ «در حصر نیستند» و «می‌توانند هر کس را اراده کنند، ببینند».
 
ساعاتی پس از این سخنان، فرزندان مهدی کروبی،‌ میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ‌اعلام کردند که آنها همچنان در حصر خانگی به سر می‌برند.
 
در همین حال خدیجه موسوی، خواهر میرحسین موسوی، اعلام کرد که از سه ماه پیش برادر خود را ندیده است وب‌سایت کلمه نیز خبر داد که میرمحمود موسوی، برادر میرحسین موسوی، از ۱۷ ماه پیش او را ملاقات نکرده است.
 
دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد روز ۲۳ مهر در نامه‌ای به مراجع تقلید، با انتقاد از «شانه خالی کردن» مسئولان از پیگیری موضوع حصر والدین‌شان گفته بودند که «مرگِ تدریجی محصوران آرزو و برنامه‌ عده‌ای» شده است.
 
بر اساس این نامه، فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، جز ملاقات‌های هفته‌ای یکبار، از والدین خود اطلاعی ندارند و «حتی امکان تماس تلفنی به صورت عادی و بدون درخواست وجود ندارد. بلکه باید در یک پروسه بر اساس پروتکلی نامشخص و افرادی نامشخص، درخواست دریافت و امکان آن بررسی» شود.
 
حسین کروبی،‌ دیگر پسر مهدی کروبی، روز ۲۷ مهر اعلام کرده بود که شورای عالی امنیت ملی «تصویب کرده» برخی افراد با پدرش دیدار کنند که بر اساس این مصوبه، اسماعیل دوستی، عضو حزب اعتماد ملی، با پدرش دیدار کرده است.
 
فرزند آقای کروبی افزوده بود علی شمخانی به تعدادی از اعضای «کمیته پیگیری حصر» در فراکسیون امید مجلس، گفته که «می‌خواهیم بعضی از دوستان را نزد آقای کروبی و موسوی ببریم».
 
حسین کروبی همچنین بر اساس شنیده‌های خود گفته بود که شورای عالی امنیت ملی «تصویب کرده به مرور یک‌سری اشخاص بتوانند با آقای کروبی و آقای موسوی دیدار کنند».
 
در همین حال محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، روز جمعه ۱۲ آبان، خبر داد که اسماعیل دوستی، از اعضای حزب اعتماد ملی، هشتم آبان ماه، برای دومین بار در ماه‌های اخیر با پدرش در محل حصر ملاقات کرده و به جز او فرد دیگری به محل حصر برده نشده است.
 
رفع حصر از اصلی‌ترین خواسته‌های هواداران حسن روحانی در دو انتخابات ریاست‌‌جمهوری در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بود و او در هر دو انتخابات، وعده‌هایی به تصریح یا تلویحاً در مورد رفع حصر داد.
 
در این میان، در طول چهار سال فعالیت دولت نخست آقای روحانی، نه تنها برای تحقق این وعده اقدام عملی صورت نگرفت، بلکه دردوره دوم ریاست جمهوری او، بر محدودیت‌ها علیه محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، نیز افزوده شده است.
 
موضوع نشست اخیر شورای عالی امنیت ملی درباره حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد در هفته‌های گذشته خبرساز شده و مقامات دولت و قوه قضاییه اخبار متفاوتی را از این جلسه بیان کرده‌اند.
 
در نهایت اما کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی خبر داد که موضوع حصر در دستور جلسه اخیر این شورا نبوده و تنها گزارشی درباره «گشایش‌های ایجاد شده در وضعیت محصورین» مطرح شده و «هیچ‌گونه تصمیم جدیدی در خصوص اصل موضوع حصر اتخاذ نشده است».
 
میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از بهمن ۸۹ تاکنون بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می‌برند. درخواست‌های آنان برای حضور در دادگاه علنی نیز تاکنون مورد قبول واقع نشده و نظامیان و روحانیون تندرو در واکنش، آنها را به صدور احکام سنگین از جمله اعدام تهدید می‌کنند.
 
در همین حال علی مطهری، نایب رئیس مجلس، روز ۳۰ مرداد در نامه‌ای به سخنگوی قوه قضائیه بار دیگر ادامه حصر رهبران جنبش سبز با مصوبه شورای عالی امنیت ملی را «مخالف قانون اساسی» خوانده و این پرسش را مطرح کرده بود که آیا مخالفت با محاکمه آنان «شائبه هراس از روشن شدن حقایق را ایجاد نمی‌کند؟»
+13
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    به ما چه
    1
    5
    یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.