گروه حکومت اسلامی«مسئولیت حمله نیویورک» را به عهده گرفت

سیف الله ساییپف به ماموران پلیس اف بی ای گفته است، از یک سال پیش برنامه ریزی برای حمله در نیویورک را آغاز کرد. گزارش ها حاکی است که گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت حمله به عابران و دوچرخه سواران در منهتن نیویورک در روز سه شنبه که هشت کشته برجای گذاشت را به عهده گرفته است.
 
به گزارش روز جمعه ۱۲ آبان رویترز، نشریه هفتگی «الانباء» وابسته به گروه حکومت اسلامی نوشته است: «راننده وانت یکی از سربازان خلیفه بود.»
 
این نشریه توضیخ بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.
 
سیف الله سایپف،که با وانت عابران و دوچرخه سواران را در منهتن نیویورک زیر گرفت هم اکنون در بازداشت پلیس است .
 
سیف الله ساییپف، ۲۹ ساله شهروند ازبکستان، روز گذشته به دادگاه منتقل و تفهیم اتهام شد.
 
عامل حمله نیویورک به حمایت از گروه حکومت اسلامی، داعش، خشونت و تخریب وسایل نقلیه متهم شده است.
 
روزنامه واشینگتن پست گزارش داده است،‌ براساس کیفرخواست، سیف الله سایپف به ماموران پلیس اف بی ای گفته است، از یک سال پیش برنامه ریزی برای حمله در نیویورک را آغاز کرد و از دو ماه پیش تصمیم قطعی گرفت که از وانت بزرگ اجاره ای برای حمله به مردم استفاده کند.
 
این در حالی است که یک مقام پلیس نیویورک روز گذشته گفت، سیف الله سایپف روز سه شنبه را برای حمله انتخاب کرده بود چرا که روز هالوین بود و مردم بیشتری در خیابان ها حضور دارند و متهم فکر می کرده می تواند تعدادی بیشتری از شهروندان را بکشد.
 
همچنین گزارش ها حاکی است که سیف الله سایپف در خودروی اجاره ای یک پرچم گروه داعش را حمل می کرده است و در صدد بوده است که این پرچم را به هنگام رانندگی روی پل بروکلین بالا بگیرد.
 
در کیفرخواست ده صفحه ای علیه سیف الله سایپف امده است که دو موبایل از خودرو اجاره ای وی کشف شده است که دارای ویدئوها و عکس های تبلیغاتی گروه حکومت اسلامی بوده است.
 
گزارش ها حاکی است که عامل حمله نیویورک خودرو وانت را ساعت دو و پنج دقیقه بعداز ظهر از فروشگاه «هوم دیپو» در نیوجرسی اجاره کرده بود و در ساعت سه و پنج دقیقه این حمله را انجام داده است.
 
در خواست ترامپ برای اعدام عامل حمله نیویورک

 
در همین حال، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در پیامی در شبکه توییتر خواستار اعدام سریع عامل حمله نیویورک شده است.
 
دونالد ترامپ نوشته است سیف الله سایپف باید به «اعدام محکوم شود.» رییس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرده است که دستگاه قضایی می بایست «سریع اقدام کند. مجازات اعدام.»
در حمله روز سه شنبه هشت نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.
 
پنج نفر از کشته شدگان روز سه شنبه در حمله نیویورک شهروند آرژانیتن هستند. آنها به نیویورک سفر کرده بودند تا پس از ۳۰ سال فارغ التحصیلی خود را جشن بگیرند.
 
یک زن بلژیکی و دو آمریکایی نیز در حمله روز سه شنبه در نیویورک کشته شدند.
+3
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.