تجهیزات نظامی خریداری شده توسط محمدرضا پهلوی - ویدیو

مقداری از تجهیزات نظامی خریداری شده توسط محمدرضا پهلوی برگرفته از کتاب پاسخ به تاریخ
+305
رأی دهید
-66

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی!!؟؟ دیکتاتوران شاه و شیخی با این همه تجهیزات و ارتش و سپاه و بسیج و و و. ولی از چهار تا انسانهای پاک و صادق و بی سلاحی همچون ستار بهشتی ها و نوری زادها و بهرنگ ها و وارطان ها و و و . وحشت دارند!!؟؟
    148
    133
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    تمامی دانش و اندوخته ای که شاه پس از بازگشت از تحصیل در کشور پنج زبانه سوئیس با خود به ایران بارمغان آورد، این بود که با شعار پیش بسوی تمدن بزرگ، زبان تمامی ملت های ساکن ایران را برید! و با اینکار عملا بعنوان پادشاه کشور لالها تاج شاهی بر سر نهاد. کسی هم جرأت نداشت بپرسد آخر مرد حسابی، با محروم کردن این همه انسان از زبان و فرهنگ مادری خود، می خواهی بسوی کدام تمدن بتازی؟! آنهم در کشوری که بمدت یکهزار سال دولتمداری سلسله های ترک تمامی پادشاهان آن لا اقل به سه زبان ترکی و فارسی و عربی یا شعر می سرودند یا دیوان اشعار و ادبیات داشتند و به گسترش زبان و ادبیات همت می گماشتند. بدون آنکه سوئیس رفته باشند، می دانستند که زبان و ادبیات گنجینه میراث بشری است و نمی توان بزور و بگیر و ببند انسانها را از این گنجینه تمدن محروم کرد.
    110
    98
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    این بود تمامی دستاورد شاهنشاهی که به فرانسه و انگلیسی حرف زدن خود می بالید اما اجازه یادگیری و تحصیل بزبان مادری را بملت خود نمی داد! شاه با دست خود و با بریدن زبان و فرهنگ ملت ها، زمینه بقدرت رسیدن خودکامه ای بنام آیت اله خمینی را فراهم کرد.
    113
    100
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب ناب - یوکوهاما، ژاپن
    من والا سنم نمیرسه بدونم چی به چی بوده اصلا هم برام اهمیت نداره که کی بوده کی نبوده کی حاکم بوده کی محکوم کی بالا بوده کی پایین!برای من خودم و خانواده م و وضعیت مالیشون مهمه و بس!تاریخ واسه کسی نون و اب نمیشه!حالا کمی بدونیم کافیه ولی ایا اینهمه تو کتابا تو مدرسه یاد دادن چیزی یادتون مونده خدا وکیلی؟
    74
    63
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب ناب - یوکوهاما، ژاپن
    به هر حال اونایی که رو چاه نفت چنبره زدن یه روزی میرن یه سری دیگه که پولشون و زورشون بیشتره میان چنبره می زنن روش!این چیزیه که بوده و فعلا هم هست تا وقتی نفت تموم بشه اونوقت بریزن سر هم و واسه اب بجنگین!
    56
    51
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب ناب - یوکوهاما، ژاپن
    منم نه سنم میرسه بدونم کی اونوقتا رو چاه چنبره زده بودن نه میدونم کی راست میگه کی دروغ!ولی همین دیروز به خاطر اون کلیپ جنگ ضفار رفتم دیدم ارتش جو گیر ایران اونوقتا بیشتر از بحرینی ها که باید مقابل شورشیهای میجنگیدن یا از انگلیسیها که حامی سلطان قبوس بودن کشته دادن!
    60
    52
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب ناب - یوکوهاما، ژاپن
    منم نه خیلی به تاریخ علاقه دارم نه به بحثای تستیکالی !ولی الان یه سریا میان میگن تو چرا داری توهین میکنی! بابا جان توهین چیه؟غیر از اینه که یه عده باید بالانشین باشن و بقیه زیردست؟اگه داری واسه بالانشین های اونموقع یا الان گلو پاره میکنی پس تو هم دستت باهاشون تو یه کاسه بوده و هست!همین!
    54
    46
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. بعله، آفتابه لگن هفت دست تهیه شد، اما نهار و شام کافى هم معده یک عده نمک نشناس و مرتجع مثل شما را پر کرد و از گرسنگى دوران قاجار نجات داد که هار شدید.
    90
    97
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    شاه و شیخ - قم، ایران دوست عزیز در این سایت اگر به واقعیت اشاره کنی و بگی شاه دیکتاتور بود به یک عده پاچه خور همایونی بر میخوره و جالب اینه که این قشر کم سواد کوتاه بین از پاچه خوران آخوندی انتقاد میکنند و داد از آزادی و دموکراسی میزنن این عده اگر باز هم قدرت به دست بیارن از آخوند هم بیشتر جنایت میکنن . یک عده که عضو گروه باد هستن و هر دفعه به یک طرف قش میکنن .
    74
    71
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    به خریدن باشه هرکی پول بده همه چیز میتونه بخره هرچی بیشتر هم بده بهتر گیرش میاد. نمیدونم شاید من کم اطلاع باشم نمیدونستم که خریدن ( نه ساختن ) هم جزو افتخارات یک شاه هستش.
    55
    49
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. .تو کم اطلاع نیستی بلکه بی اطلاعی بیا از جمکران بیرون و ببین دنیا وارد قرن ۲۱ شده!.اخوندهای ولی نعمتت ۱۰ برابر پول سلاح و میدن ولی بجاش لیگ لنگ افتابه بهشون میدن،ماجرای اس۳۰۰ و نیروگاه اتمی بوشهر مثال خیلی کوچکشه!
    42
    51
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند
    چقدرتجزیه طلب دوزاری توی این سایت هست ..زبان مادری ..درکجای تاریخ ایران چه شاه چه شیخ حق تکلم به زبان مادری را ازاقوام ایرانی گرفتند ..زرزرزززر .برید گم شید تو سایت های مربوط به خودتان تو سایت ایرانیان چه غلطی میکنید ..مسخره ها
    36
    44
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    [::شب ناب - یوکوهاما، ژاپن::]اگر برات مهم نیست چرا میایی نظر میدی. شما برو دنبال شکم و زیر شکمت باش . مطمن هستم زمانی هم که صدام حمله کرده بود به ایران تو و امثال تو داشتند خون مردم رو سرمیکشیدن. اهمیتی نداره. همین خریدها باعث شد صدام نتونه ایران در هم ریخته رو اشغال کنه. ارتش شاهنشاهی با همه بلاهایی که سرش آوردن اگر نبود ایران در همون هفته اول سقوط کرده بود. حالا سپاه و بسیج با تبلیغات سنگین میخوان بگن اونا بودن ولی مردم میدونند که دروغ میگن و ارتش همیشه مظلومانه و بی ادعا مدافع وطن بوده.
    36
    45
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::] آره زمان سلاطین قاجار که ما آذری ها سرکار بودیم چی؟ نصف آذربایجان رو دادند به روسها و اگر سرداران شجاع آذربایجان و آذری های اصیل ایرانی نبودند بقیه اش رو هم با توطعه حزب وابسته کمونیست یا همون گرگهای خاکستری راحت روسها بالا میکشیدن. آموزش زبان مادری بهانه اس. شما ساده و کم اطلاعی برادر. من پدر بزرگم از آذربایجان اشغالی کوچ کردند به ایران وقتی روسها اونجا رو اشغال کردند و بدون که همین آذری ها بودند که رفتند و اجازه ندادن که روسها با ایادی و دست نشانده هاشون بقیه آذربایجان رو هاپولی کنندو بعد از شکست سران گرگها فرار کردن روسیه و در اونجا بخاطر بی عرضگی توسط روسها کشته شدن. الانم آذربایجان دست پوتینه و روس تبارهاست. نتیجه اینکه بازم آذری های اصیل جلوی شما وابسته ها واستادن و شک نکن آذربایجان اشغالی رو هم به وطن برمیگردونیم. حالا هی بیا اراجیف از جانب من و امثال من آذری بنویس تا جوابت رو بگیری. کرد و لر و آذری و بلوچ و گیلکی و. همه ایران مال ماست همش.
    29
    32
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    [tiger.man - ریکیاویک، ایسلند] خوب کاری نداره فک کردی الان حاضر نیستند پول بدن؟ پول اس 300 رو بیشتر از ده سال قبل کامل به روسها داده بودند ولی چرا تحویل نمیداد؟ شما یکم مطالعه که ببین وضعیت فروش اسلحه و ادوات نظامی به این آسونی ها نیست. مطالعه چیز بسیار خوبیه. همین الان هواپیمای مسافربری که پولشم حاضریم بدیم بهمون نمیدن چه برسه هواپیماهای فوق پیش رفته . یعنی اف 4 و 16 و این چیزایی که واقعا در اخیتار ارتش ایران بود در آن زمان بهترینها بود مثل اینکه الان ایران بتونه اف 35 رادارگریز بخره. بعد انقلاب روسها به ایران شکاری های سوخو فروختن ولی برید ببینید که روسها حاضر نشدند سامانه آتش و رادارهای اصلی آنها رو به ایران بدهند یعنی در واقع این هواپیماها اسباب بازی بود و برای زدن اهدافش باید خلبان شانسی بمب رو ول میکرد شاید به هدف بخوره . ریزه کاری های صنعت نظامی رو دست کم نگیرید. این سلاحهایی که شاه تونست بخره فقط اسرائیل داشت و در جنگ با صدام همین هواپیماها ضربات سختی رو به صدام زدند برید قدرت آتش و مانور آنها رو در عملیاتهای نیروی هوایی بخونید. من میگم دستت درد نکنه شاه به فکر آینده ایران بودی
    32
    37
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    [::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. اخوی شما جایی دیدی که من از اخوندها دفاع کرده باشم اینجا. مشکل اینجاست که هرکس همفکر سلطنت طلبان نباشه از دید انها اخوند طلبه و هرکس همفکر اخوندها نباشه میشه سلطنت طلب و هرکس نظری مخالف این دو طیف داشته باشه میشه تجزیه طلب (ضمن اینکه نه اخوند طلبی و نه سلطنت طلبی و نه تجزیه طلبی و نه هیچ تفکر سیاسی از لحاظ حقوقی فی نفسه جرم به حساب میاد البته) . میشه لطفا تکلیف ما را روشن کنید. بزرگواری میفرمایید.
    23
    23
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    اس 300 که به ایران داده شده عبارت است از چندتا حلبی از رده خارج شده که بجای بازیافت روسیه کرد تو پاچه ایران و الا چرا ترکیه و عربستان نرفتند سراغش. اما حرفم اینه برادر اگر اینها در درون ایران بدست متخصصان ایرانی و کلا صنعت بومی ساخته میشد بله افتخار بود ولی اینها بابتش پول داده شده برادر یعنی ایران در حد یک مصرف کننده بود و هست و خواهد بود نه سازنده که اگر به خرید باشه ( فارغ از محدودیت ها و سیاست های فروشنده که ایا بفروشد یا نفروشد )بورکینافاسو هم میتونه پول بده بخره. تفکر ایرانی کلاخاورمیانه ای تفکر مصرف گرایانه هستش تا پول مفت نفت هست بجای سعی در ابتکار و خودکفایی بخر بخر راه میندازن نه سازنده ایران و عراق و عربستان و . شاه و اخوند هم فرقی نداره. با این تفاوت که عربستان این دو سه سال یه تکونی داره به خودش میده که ان هم امید قریب به یقین دارم که موفق میشه چون با برنامه داره پیش میره و کلا مثل ما جوگیر نیستن. زیر کاهی کار میکنند و چون بی سر و صدا کار میکنند فکر کنم موفق خواهند شد.
    16
    22
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    در روند تاریخی کشور های مطرح دنیا با کسانی مواجه میشویم که در تکامل و مدرنیزه کردن کشورشان و یا استقلال و امنیت و رفاه نقش مهمی داشته اند. از پتر و کاترین کبیر در روسیه، شارل بزرگ، بیسمارک و ناپلعون ، سلطان سلیمان، کمال اتاتورک، رضا شاه، مصدق و .. اینکه بعضی از این افراد دیکتاتور بودند و یا مثلا کاترین کبیر پسر باز بوده ، و یا فلانی به اقلیت ها ظلم کرده از اهمیت تاریخی این دولتمردان در این روند تمیکاهد. نقش با ارزش رژیم پهلوی علیرغم تمامی کاستی ها باید از این زاویه بررسی کرد. تشکیل دولت مرکزی ، ارتش نوین ، تولید کار و بازار سرمایه، تجارت ، رشد فرهنگ و آزادی اجتماعی و . عده ای تو این جا فقط کلید کردند به تپه های اوین، ستم ملی و قومی و.. پنداری که ایران هزاران سال در رفاه و امنیت و دمکراسی و مدرنیته بوده و یک پدر و پسر فلان فلان شده همه چیز را طی نیم قرن خراب کردند. اگه آنها دمکراسی بلد نبودند ، اما آیا شما بعد از ۴۰ سال بعد از انقلاب و زندگی در اروپا و امریکا و ژاپن مدرن و دمکرات شده‌اید ؟؟ این کامنت های دو زاری خلاف این امر را ثابت می‌کند.
    16
    20
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    hamid swed - آمستردام، هلند
    [::شب ناب - یوکوهاما، ژاپن::]. حالا کی نظر تو رو خواست اینقدر کامنت صدتا یه قاز میذاری!!!!
    24
    28
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    چاپید شاه! - لوزان، سوییس
    به قول ا. به آذین دوراه بیش نیست: یا مزدور و ریزه‌خوار قدرت بودن،فراغت بی‌ثمرش را به زیبائی‌ها آراستن،حق را در پایش قربانی کردن؛ یا در کنار مردم بودن،امید را در ایشان زنده نگاه‌داشتن، دیدگانشان را به زیبائی و حق گشودن. زیرا که زیبائی نیرو است وحق نیرو است، خاصه در زمینه گسترده زشتی و بیدادی که بر مردم می‌رود. اما زیبائی و حق به اعتبار آدمی‌ست. پس آدمی و همه آنچه نیاز زندگی اوست،شرط شکفتگی تن و جان اوست،در مرکز ادبیات جای دارد، هسته و مغز زنده آن است
    16
    13
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    [::paksan - ایران::]. دقیقا اما اگر همین هزینه را بجای خرید در جهت ساخت می‌کرد بهتر بود. ایران و عربستان تنها یک بار برخورد نظامی آنهم از نوع هوایی داشتند آنهم در تاریخ 5 جون 1984 که 4 عدد هواپیمای ایرانی اف 4 وارد حریم عربستان شده که همه آنها تنها بدست دو فروند هواپیمای اف 15 سعودی شکار شدند ( از یک واقعه صحبت میکنم نه احتمال وقوع یک اتفاق) اگر شاه یا خمینی یا همین آخوندهای فلان شده عاقل بودند الان مملکت مصرفی نبود که حتی گندمش را از خارج تهیه میکنه ساخت سلاح که سهله. حکایت شاه و آخوند در مواجهه با کشورهای منطقه مثل حکایت خاله زنکی خانم‌هاست که چون اون اینو داره پس من بهترش باید داشته باشم اصلا هم مهم نیست پولش از کجا باشه. از رقابت های سیاسی منطقه ای و اینکه هرکدام سعی داشت و داره که آقای منطقه باشه بگذریم شاه و شیخ پول مفت دارن فقط خرید کرده و می‌کنند. همین. ترکیه عضو ناتو هستش و عربستان تام هاک داره چه نیازی به اس 400 دارن . حالا این بماند که باید بشون آفرین گفت که روسیه نتونست حلبی بشون قالب کنه بهرحال همه مصرفی کننده هستیم دقیقا چیزی که غرب می‌خواهد باشیم.
    16
    18
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. یکی گاوی شیر ده داشت که روزی مقدار زیادی شیر میداد ولی هر وقت کار دوشیدن تمام می‌شد گاو سطل را لگد زده شیر می‌ریخت. صاحب گاو اندیشید که حالا که من نمی‌توانم از شیرش استفاده کنم همان بهتر که ذبحش کنم از گوشتش استفاده کنم. در ایران اقلیت قومی نداریم بلکه قومیت‌های متفاوت داریم ولی اگر بر فرض مثال تشبیه شما را معیار قرار بدهیم همین ظلم به اقلیت می‌شود حکایت لگد زدن به همان سطل شیر. عدالت اصل و عامل بقای یک جامعه بحساب می آید و عدالت اجتماعی و احترام به فرهنگ و زبان آنها و عدم وجود تبعیض اقتصادی و تبیین حقوق سیاسی همان اقلیت ها معیار واقعی عادل بودن سیستم سیاسی همان جامعه. وقتی این معیار رعایت نشود همیشه راههای جایگزین برای بدست آوردن همین حقوق وجود دارد حتی اگر لازم باشد گاو را سر برید و گوشتش را بین گرسنگان و محرومان همان سیستم و تقسیم کرد.
    10
    16
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    [::paksan - ایران، ایران::]قبلا گفتم باز اینجا تکرار میکنم همان شاه و پدر ح. زاده اش صد شرف به خمینی و خامنه ای و آخوند جماعت دارند حداقل از دین استفاده ابزاری و کلا سیاست را دینی و بالعکس نکردند و بنظر من اینها تنها مزیت آنها نسبت به این دایناسورها هستش و الحق و الانصاف مزیت کمی نیست بنظرم.
    13
    17
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. گرامی . من شخصا امنیت و عدالت اجتمایی را حتی از آزادی مهم‌تر میدانم. اگه امنیت نباشه ، کار نمیشه کرد ، نان وجود ندارد و هرج و مرج میشه. اما ظلمی و ستم ملی، قومی ،مذهبی فقط محدود به دولت نیست بلکه ریشه در تار و پود توده ها دارد. برای مثال تو بلوچستان محروم که دولت ها هیچ امکاناتی برایش قرار نمیدهند ، حالا اگه یک دختر سنی بخواهد با یک شیعه ازدواج کند ، آیا میدونستی تیکه بزرگش گوشش میشه، و یا کشتار بابیان و بهاییان در دوران قاجار که بخشا توسط مردم متعصب بود. مشکل کشور ما فقط دولت و حکومت نیست. تو هر خانواده و کوچه و محله دهها دیکتاتور کوچک و بزرگ وجود دارد.
    12
    15
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - هامبورگ، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. دقیقا حرف من هم همینه برادر امنیت و عدالت اجتماعی و با شما موافقم در اینکه هم دولت ها و هم مردم خودشان مشکل دار هستند در حال حاضر اما سوال اینجاست که ایا 50 سال پیش این مشکلات اجتماعی و تنفر اقوام از همدیگر و برخورد فرهنگ ها و کلا تبری جستن از اشخاص مختلف به این حجم و معنی که الان وجود دارد ایا وجودد داشت؟ 50 سال پیش ترک و کرد عرب و عجم شیعه و سنی حتی گاهی مسلمان و نامسلمان ( در شهرها و مراکز نه در روستاها ) ازدواج میکرده اتفاق خاصی نمی افتاد . عدالت اجتماعی در ایران هرگز وجود نداشته و نخواهد داشت و این امنیتی که شما میفرمایید امیدوارم که اشتباه میکنم ولی در واقع اتشفشان خاموش هستش. ما ایرانی ها همگی در درونمون داریم متاسفانه مسئله اینجاست که کی و در چه زمانی و با چه هدفی شرایط بیدار شدنش مهیا بشه.
    8
    13
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. دوست عزیز ، من در زمان شاه و در کودکی چند سال در تبریز بودم و با اینکه از تهران بودم و یک کلمه ترکی بلد نبودم حتی یکبار بدرفتاری ندیدم. اتفاقا برعکس فرزندان من که متولد اینجا هستند بارها تبعیض را احساس کرده اند. در عین حال من معتقدم که دست های زیادی در منطقه خواهان ترویج نفرت قومی و آغاز تجزیه و جنگ داخلی هستند. طبیعتا وقتی دولت نالایق مرکزی به عدالت و رفاه مردم کردستان و بلوچستان و آذربایجان و حتی خوزستان نفت خیز اهمیت نمیدهد لذا شرایط تنش و تضاد زیاد است
    6
    15
    ‌پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    Ahmad1345 - گوتنبرگ، سوئد
    آدم باید با انصاف باشد و اعتراف کند که دوستان سلطنتی مهارت عجیبی دارند که حرف را منحرف کنند! کسی از پهلوی بخاطر اینکه راه آهن کشیدند یا ساختمان ساختند, انتقاد نکرده. اینها کارهای خوب و مثبتی بودند. کسی هم از جمهوری ملاها بخاطر اینترنت یا تلفن موبایل یا مترو انتقاد نکرده. اصل موضوع انتقاد مربوط به آزادی است و بس! سوالات اصلی اینها هستند: در زمان شاه ما چند روزنامه مستقل داشتیم؟ چند کانال تلویزیونی مستقل داشتیم؟ با کسی که منتقد حکومت و مشخصا شخص اعلیحضرت بود چگونه برخورد میشد؟ با زندانیان سیاسی چگونه برخورد میشد؟ چند تا حزب مستقل سیاسی داشتیم؟ موضوع اینهاست نه ساختمان ساختن و پشه کشتن!
    7
    26
    جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.