عامل جنایت خانوادگی در آستانه آزادی

مسئولان بیمارستان روانی با ارسال نامه‌ای به دادسرای جنایی تهران اعلام کردند که درمان عامل جنایت شهرک آزادی به پایان رسیده است.
 
با توجه به اینکه امور مجنونان در اختیار دادستان است، سرپرست دادسرای جنایی تهران پرونده را به پزشکی قانونی ارسال خواهد کرد تا چنانچه آنها تأیید کنند حالت خطرناک متهم رفع شده، او آزاد شود. عامل این جنایت که فرزانه نام دارد در 14آبان‌ماه پارسال به سراغ شوهرش رفت و او را که در اتاق خواب بود با ضربات چاقو به قتل رساند. او پس از آن سراغ 3فرزند 11، 10و 4‌ساله‌اش رفت.
 
متهم دختر 11ساله و پسر 4‌ساله‌اش را به قتل رساند اما سومین فرزندش وقتی با ضربه چاقو مجروح شد خودش را به مردن زد و همین باعث شد که زن جوان تصور کند که آخرین عضو خانواده‌اش را هم به قتل رسانده است. او پس از آن با چاقو چند ضربه به شکم خودش زد اما زنده ماند. این زن ساعتی بعد دستگیر شد و در بازجویی‌ها انگیزه‌اش را خیانت همسرش عنوان کرد. او گفت: به‌دلیل مشکلات روحی و روانی که داشتم تصمیم گرفتم به زندگی خود و اعضای خانواده‌ام پایان دهم.
 
پس از آن متهم برای بررسی سلامت روانی‌اش در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت. نخستین بار کمیسیون 3نفره جنون وی را تأیید کردند اما اولیای دم به این نظریه اعتراض کردند. برای همین کمیسیون 5نفره پزشکی قانونی برای آخرین‌بار با دستور قاضی مدیرروستا بازپرس پرونده، زن جوان را معاینه و مدتی بعد اعلام کردند که وی مبتلا به اختلال خلقی همراه با علائم روان‌پریشی است. به همین‌خاطر هنگام ارتکاب جنایت، اختلال روان‌پریشی داشته و قوه تشخیص و اراده نداشته است برای همین وضعیت وی بالقوه خطرناک است و ضروری است تا رفع حالت خطرناک در یک مرکز نگهداری بیماران روانی تحت مراقبت و درمان قرار بگیرد. با اعلام این نظریه، پرونده مختومه شد.
 
به گزارش همشهری، حالا با گذشت حدود یک سال از حادثه، بیمارستان روانی نامه‌ای به دادسرای جنایی تهران فرستاده و اعلام کرده که مدت درمان این زن به اتمام رسیده است. به این ترتیب قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، پرونده را به پزشکی قانونی ارسال خواهد کرد تا اگر حالت جنون او رفع شده و خطرناک نباشد، زن جوان آزاد شود در غیراین‌صورت همچنان در بیمارستان خواهد ماند و درمان او ادامه خواهد داشت.
+12
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.