فرمانده سپاه: برد موشک‌ها را افزایش نمی‌دهیم، آمریکایی‌ها در تیررس هستند

محمد علی جعفری: آمریکایی‌ها به اندازه کافی در تیررس موشک‌های سپاه هستندسرلشگر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران گفت که افزایش برد موشک‌های جمهوری اسلامی به بیش از ۲ هزار کیلومتر ضروری نیست چون منافع و نیروهای آمریکایی در همین برد موشکی هم حضور دارند.
 
آقای جعفری روز سه شنبه ۹ آبان (۳۱ اکتبر) در حاشیه همایش "جهان بدون ترور" در تهران در پاسخ به خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت که برد موشکی طبق سیاست‌های رهبر ایران محدود است، هر چند که به گفته او توان افزایش این برد وجود دارد، اما "این میزان فعلا کافی است".
 
فرمانده سپاه پاسداران ایران احتمال وقوع جنگ میان آمریکا و ایران را رد کرد و گفت: "آمریکایی‌ها از عواقب جنگ با ایران وحشت دارند و می‌‌دانند که اگر چنین جنگی شروع شود آنها بازنده خواهند بود، لذا از طریق جنگ نرم و فشار اقتصادی به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند."
 
او در سخنرانی خود در این همایش گفت که ملت ایران قدر توانمندی‌های دفاعی را در همه عرصه‌ها می‌دانند و "امروز ملت ایران توان دفاعی و موشکی را مثل ناموس خودشان دوست دارند و به آن علاقه دارند."
 
آقای جعفری پیش‌تر هشدار داده بود که اگر آمریکا تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران ایران را اجرا کند، "باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع ۲ هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند."
مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد٬ از ایران خواسته شده از توسعه موشک‌های بالستیکی که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارند٬ خودداری کند. ایران می‌گوید برنامه‌ای برای ساخت چنین موشک‌هایی ندارد.
به گفته مقامات نظامی ایران، موشک خرمشهر ۲۰۰۰ کیلومتر برد و قابلیت حمل کلاهک تا ۱۸۰۰ کیلومتر را دارد."کاتسا" فقط تحریم سپاه نیست
آقای جعفری در سخنرانی خود گفت: "آمریکایی‌ها سعی دارند به‌بهانه توان دفاعی و موشکی کشورمان طرحی به‌نام "کاتسا" را علیه سپاه پاسداران اجرایی کنند که در اصل یک تحریم اقتصادی است."
به گفته فرمانده سپاه پاسداران ایران "سپاه و توان دفاعی موشکی بهانه است و آنها اقتصاد ایران را هدف گرفته‌اند."
 
او آمریکا را تهدید کرد که هر چه فشار اقتصادی و تحریم‌ها بیشتر شود ایران توانایی دفاعی و حجم و برد موشک‌های خود را افزایش خواهد داد.
 
پیشتر آقای جعفری در یک سخنرانی گفته بود که ایران اعمال تحریم‌های تازه در چارچوب "قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها" موسوم به قانون کاتسا را به منزله "خروج یک جانبه آمریکا از برجام" تلقی خواهد کرد.
 
این قانون علیه ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب کنگره آمریکا رسیده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور روز دوم اوت آن را امضاء کرده است.
+12
رأی دهید
-40

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    kakoch - کاکوچ، ایران
    راست میگی بزن. از قدیم گفتن سنگ گنده علامت نزدنه بچه جون. :)
    3
    16
    ‌سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    ایران یوکی جان ، این جورخبرها و خالی بندها توهین به خواننده است .این خبرها خوراک کیهان و رسالت که تعدادی شستشوی مغزی شده میخوانند ولذت میبرند.
    4
    13
    ‌سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    آمریکا صدام را ۳ روزه نابود کرد. همون صدامی که جام شکست را توی حلق خمینی ملعون تپوند
    5
    13
    ‌سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    cardenas - تهران، ایران
    حالا اینقدر باید نرمش قهرمانه و شاید در ادامه نرمش جانانه بکنید تا حسابی ورزیده بشید. دلقک های حلبی بدوش.
    3
    21
    ‌سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.