سرلشکر باقری: در صورت بازگشت تحریمها ماندن در برجام معنایی ندارد

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران، هشدار داده است که در صورت بازگشت تحریمها ادامه توافقنامه هسته‌ای ایران با قدرتهای جهانی موسوم به برجام "معنایی" نخواهد داشت.
این مقام ارشد نظامی ایران تاکید کرده است که "این تصمیم جمهوری اسلامی است که محدودیت‌هایی را در موضوع هسته‌ای بپذیرد تا تحریم‌های مرتبط با این حوزه برداشته شود، اما اگر این تحریم‌ها به بهانه‌های دیگری برگردد تصمیم نظام آن خواهد بود که ماندن در برجام معنایی نخواهد داشت."
سرلشکر باقری این سخنان را در امروز دوشنبه (۳۰ اکتبر/۸ آبان) در همایش ملی پدافند غیرعامل اظهار کرده است.
وی گفت که برجام "یک هدف و یک آیه مقدس نیست که ما در هر شرایطی به‌ آن پایبند باشیم" و افرود که "یک بخش از برجام پذیرش محدودیت‌های هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی و بخش دیگری از آن برداشته شدن تحریم‌ها بوده، اما اگر تحریم‌ها برگردد خروج ما از برجام قطعی خواهد بود."

سرلشکر باقری در اظهارات خود با اشاره به اقدامات دولت و کنگره آمریکا علیه ایران تاکید کرده است که "هدف اصلی آمریکایی‌ها از تدوین راهبردهای جدید براندازی نظام جمهوری اسلامی است که طی روزهای اخیر نیز وزیر خارجه آمریکا به صورت علنی آن را بیان کرد."

وی مذاکره با آمریکا را رد کرده و گفته است: "کسی که هدفش براندازی ماست، لیاقت و جایگاه مذاکره ندارد."
این مقام ارشد نظامی ایران همچنین به آنچه که تهدیدهای دیگر علیه کشورش خوانده اشاره و آنها "بسیار پیچیده و حساس" خوانده است.

آقای باقری در همین رابطه به "شبکه اینترنت" اشاره کرده و گفته است که "اتصال به شبکه‌های اطلاعاتی نیاز ضروری جهان امروز است، اما اینترنتی که ارتش آمریکا آن را ایجاد کرده برای بهره‌برداری اطلاعاتی و ایجاد ویروس‌های مخرب از آن بهره‌ می‌گیرد و ما باید بدانیم که حد و مرز استفاده از آن و مقابله با تهدیدات آن کجاست."
+43
رأی دهید
-29

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    خب فرضا از برجام برید بیرون چه غلطی میخواهید بکنید؟!،ذخایر اورانیم را فرستادین روسیه،که ان هم مثل دریای خزر باید ازس چشم پوش کنید، راکتور اراک هم باید تبدیل به سیلوی سیمان کنید،در فردو هم نز سوهان قم قادر به عنی کردن اورانیوم نداشته نیستید،میمونه نیروگاه بوشهر که اسمش اتمی،در اینده باید برای راه انداختنش دعا کنید و گوسفند بدبخت را قربانی کنید!چرا که چیزی که روسها براتون بعد از ۴۰ سال ساختند بدرد عمو لنین میخوره!
    4
    16
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    یکی نیست به این ابله بگه که تو مثلا نظامی هستی، تو رو چه به سیاست؟ :o
    3
    24
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا
    مملکتی که صاحب نداشته باشه میشه همین . به یک نظامی چه ربطی‌ داره که درباره برجام یا آینده رابطه با آمریکا نظر بده
    2
    15
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
    دوباره از پای منقل برخاسته و زیادی مواد مصرف کرده پاسدار بی بته جنایتکار.
    5
    13
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    تا دیروز رهبر و ریس جمهور وریس مجلس و ریس قضای بودن که هشدار میدادن در صورت بازگشت تحریمها ادامه توافقنامه هسته‌ای ایران با قدرتهای جهانی موسوم به برجام "معنایی" نخواهد داشت.چون دولتهای خارجی بخصوص امریکا هشدارهای مقامات رژیم ایران را هیچ میگرفتن و ارزشی برایشان نگذاشتن اینک از این مزدور محمد باقری خواسته اند به کشورهای خارجی هشدار دهد !
    4
    11
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    من نمیدونم این سرداران چی میزنن. اقا جون به غیر از تحریمها و این شر و ور ها، جناب چیتوز نارنجی (ترامپ) یک اتهام گنده دیگه هم به این ملاها زده، که اعضای تیم القاعدة قبل از حملات یازده سپتامبر توی ایران بودن. این هم بیخیال از بغلش رد شدن بدون اینکه بخوان از امریکا مدرک ارائه کنه. این یعنی این که ما قبول داریم حرفت رو. مشنگها! سر همین جریان اینا دو تا حکومت رو عوض کردن. حالا عین ماست بشینین هیچی هم نگین.
    4
    11
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    سوشا-هلند - أمستردام ، هلند
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. [::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::] چرا شماها فکر می کنید این لاشخور نظامی هست؟؟؟ تمام درجه ها رو دوش همه کیلوی از رهبر سرطانیش، این یه فاسد دزد هست که از صبح تا شب به فکر کثافت کاری هست، همه این تاپاله ها کارشون این هست،، نظام کثیف اسـ...شون در حال سقوط هست دارن دست و پا میزنن.
    1
    5
    ‌سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    [::سوشا-هلند - أمستردام ، هلند::]. دوست گرامی در دزد بودن این شخص و کل نظام مقدس شکی نیست. تمام صحبت اینجاست که این حمال سر پپسی های کیلوئی رو چه به سیاست؟! :o
    1
    12
    ‌سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.