حضور گسترده مردم در پاسارگاد علی‌رغم تمامی تهدیدهای امنیتی!


+374
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان

    پاینده ایران و ایرانی جاوید یاد کوروش پدر ایران زمین و پدر تمدن بشریت
    21
    193
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان

    خیلی احمق هستند . هیچ ضد تبلیغی بهتر از این کار نبود. الان کورش واقعا به چهره ملی 80 میلیون ایرانی منهای 2 میلیون الاغ بسیجی در میاد
    20
    200
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان::]. تو ظاهرا نمیدونی کوروش برای نیمی از ملت ایران که اصالت تورک دارن فرقی با شاهان دیگه نداره و اهمیتی به این شاه از سلسله و خانواده یهودی خاخامنشی یا حخام منشی یا حکم منشی نمیدن. 7آبان روز آزدای یهودیان از دست بابلیان توسط هومنژادشون کوروش دوم بر یهودیان مبارک باد. بدبختی اینجاست نه فقط اونموقع خاخامنشیهای یهود بر پارسهای مهاجر از مناطق افغانستان و پاکستان امروزی حاکم شدن بلکه الانم ظاهرا حاکم هستن و مغز اونها رو هدایت میکنن.
    96
    13
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    کشور ما آیران. پیامبر ما کوروش. قبله ما تخت جمشید. کعبه ما پاسارگارد. امام ما مازیار. آنو شیروان عادل . روحانی ما .فردوسی‌. حافظ. سعدی. خیام. کتاب مقدس شاهنامه. اصول دین. لوحه کوروش. عاشورای ما . قادسیه . شهدای ما . بابک خرمدین. رستم فرخزاد . پرچم ما درفش کاویانی . عید ما مهرگان . ۷ آبان است. در تقویم ایرانی ما چیزی نوشته نشده. مقبره کوروش است. آمدن آسان نیست. ناهار و شام مجانی‌ نمی‌‌دهند. ورودی دارد. اتوبوس مجانی‌ نیست. گنبد و مناره طلا ندارد. آرامگاه پدران ما .‌ای نادان آن‌ عرب در کربلا پدران ما نیستند. قاتلین ما . این که در پاسارگاد است . ۳۰۰ سال مانعه این بود. که آن‌ عرب. مادران ما را .خواهران ما را .زنها ما را ، نتوانند در فاحشه خانه‌های شام فروشند.
    17
    87
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران

    اگر کسی میخاد خودش رو فرزند کسی بدونه که با خاله اش ازدواج کرد و حاصل این ازدواج ها با خواهرانشان ازدواج کردن و .. حرفی نیست ولی کورش دشمن ملتهای منطقه بود و تمدنهای منطقه مثل ماد لیدی آشور پارت و .. را غارت کرد و در آخر بدست یکی از همین همین اقوام کله اش را از دست داد و ذبح شد
    99
    12
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
    [::جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان::]. حیوانات ارزش‌شان خیلی‌ بیشتر از این کثافت هایی که اسم بردید است لطفا از حیوان نام برده معذرت خواهی‌ کنید
    15
    32
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    یکروز شاه ایران در حضور سران کشور ها و مردم دنیا گفت : کوروش آسوده بخواب و ما بیداریم. امروز میگوئیم کوروش همچنان آسوده بخواب . و آسوده خوابیدن تو خواب و خوراک و آرامش را از بعضیها گرفته . تاجائیکه نام تو و عظمت تو لرزه به اندامشان انداخته.!
    8
    48
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    کاش این تجمع و شجاعت ها را برای زندانیان در بند و در خطر اعدام برای کودکان گرسنه و برای تجاوز به زنان و دختران در ملا عام برای وقتی که پلیس و گشت ارشاد به بهانه بد حجابی زنان با زور و تهدید و با خشونت و توهین به زنان مملکت و ...بکار میبردند کاش همین ملتی که الان برای روز کوروش یقه جر میدهند میفهمیدند که فرامین و افکار و روش کوروش چه بوده کاش این شجاعت را وقتی پول مملکتمان را قاضی و رهبر و عوامل رژیم به یغما میبرند به کار میبردند .همین ملتی که جو گیر شدند برای روز کوروشی که اصلا شناختی ندارند از کوروش همین ملت در صف اول برای تماشای اعدام ها موبایل بدست ایستاده و بی تفاوت به کسی که بالای چوبه اعدام دست و پا میزند با ذوق و شوق نظاره میکنند که انگار به تماشای فیلم اکشن آمده اند غیرت ما ایرانیان در همین حد و اندازه هست زنده ها را فراموش میکنیم عجب ملت عجیبی هستیم ما
    8
    29
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    روز جمعه از شیراز عازم قم بودیم. ترافیک سنگینی از پلیس راه شیراز شروع شده بود. پس از حدود یک ساعت از پلیس راه شیراز که فضایی کاملا امنیتی داشت با فقط دو لاین باز عبور کردیم و راه باز شد. نزدیکیهای مرودشت دوباره ترافیک شروع شد. باز با سپری کردن 45 دقیقه و عبور از دو لاین که توسط یه گردان پلیس تنگ شده بود عبور کردیم. خلاصه تا رسیدیم به سعادت شهر چندین بار به راه بندان پلیس بر خوردیم. به 5 کیلومتری سعادت شهر که رسیدیم تا چندین کیلومتر بعد از دو راهی پاسارگاد اتوبان را بسته بودند اسمش را هم گذاشته بودند "عملیات راه سازی و چراغ گذاری تونل"!!!!! همه اتومبیل ها مجبور میشدند از پشت سعادت شهر آنهم در یک جاده دوطرفه که هر از چند کیلومتری توسط پلیس باز و بسته میشد تردد کنند!! اتوبان نهایتا از صفا شهر به سمت اصفهان باز شد ولی مسیر برگشت به سمت شیراز همان حال و روز ما را داشتند....!!؟؟
    11
    24
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
    ایا اینها هم مثل کسانی که در قلعه بابک جمع شده بودند به سالها زندان و فعالیت بر علیه نظام و اسلام و امنیت ملی محکوم خواهند شد؟
    15
    14
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    aram2255 - ایلام، ایران

    به اینکه کوروش کی بوده و چیکار کرده کاری ندارم. ولی ای کاش تمام کسایی که اونجا رفتند و میگرفتند و جفت دست و پاهاشونو قلم میکردند. این حزب بادی ها همونایی هستند که کل توییتر و اینستاگرام و . را با عکس های ابوعزراییل و عبادی پر کردند و شب و روز به کردها ناسزا میگند. از نظر من ایرانی کرد، خطر این جماعت به ظاهر روشن فکر صد مرتبه از آخوندا بیشتر هست. اگر فردا روزی خدایی نکرده تفکر این جماعت در ایران حاکم شود اجازه ی نفس کشیدن به امثال ما کردها را نخواهند داد. پس چه بهتر که این جریان به ظاهر ملی گرا در نطفه خفه شود. هر چند پیش بینی من این است که ایران با این مردم فعلی هیچ گاه طعم آزادی را نخواهد چشید و بعد از رفتن رژیم اسلامی به احتمال قوی رژیم دیکتاتوری کوروشی- داریوشی بر ایران حاکم خواهد شد که ملت روزی هزار بار آرزوی بازگشت جمهوری اسلامی را خواهند داشت.
    49
    14
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران

    کوروش آسوده نخواب . زیرا که ما در خوابیم ,. ما بیهوش و مدهوشیم . ما شایسته آزادگی که تو میگفتی نیستیم ,. ما شعار مرگ بر این و آن را میدهیم ,. ولی تو شعار آزادی و آزادگی ,. تمام اقوام را ,. کوروش روح بزرگ خود را بیدار ساز, . و ما را از این خواب غفلت بیدار کن,. تو نه پیامبری بودی نه فرستاده ای ,. ولی در ۲۵۰۰سال پیش ندای آزادی . را با فرمان زیبایت سرودی ,. تو تنها بودی که مردم جهان را . به آزادگی دعوت نمودی ,. تو تنها حکمرانی بودی که برده داری . را که هیچکدام از پیامبران قبل و بعد تو عزل ننمودن ....از روی کره عرش . فرمان عزلش را . دادی ,. آری تو پیامبر نبودی ولی منشوری . را ارج نهادی که پس از سالیان دراز . سازمان ملل و حقوق بشر آنرا. تدوین نموده . آری کوروش بیدار باش تا وطن نرفته . از چنگ ,. گرامی بداریم روز هفتم آبانماه
    11
    39
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران
    راهپیمأیی هر جمعه از ساعت ۵ بعدازظهر به بعد تا صبح روز بعد در خیابان‌های مرکزی ایران تا سقوط رژیم استبدادی
    9
    26
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان::]. !!!!!!!!!! پدر تمدن حشریت منظورته!! این آقا کوروش که خوش تمدن کش بود. تمدن مهم ایلامیان رو نابود کرد و خودش از دستاوردهای اونها استفاده کرد. سلسله یهودی تبار حخام منشی هیچ دستاودی برای بشریت نداشتن. نه خط نه هنر نه فرهنگ نه صنعت. فقط حمله کردن بلد بودن که دست آخر هم یکی از فرمانروایان تورک سکایی به نام توموروس یا تهمورث زد نابودش کرد. فکر کرده بود همه عیلامیهای بی آزار هستن. تورکها شوخی ندارن میزنن میترکونن. خلفای عباسی رو ترکوندن مغولها رو ترکوندن رومیها ترکوندن روسها رو ترکوندن افغانها رو ترکوندن چین رو ترکوندن هند روترکوندن. نبود؟!
    73
    9
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    ولی خداییش به من ربط ندازه کوروش خوب بود یا بد بود چون مال 2500سال پیشه . سلیقه انسانها با 10سال پیش فرق داره. اما جان مادرتون یه داستان دیگه مثل چیزایی که الان داریم درست نکنید. انگار بت پرستی در ذات ایرانیهاست. کی گفته اعراب بت پرست بودن. الان که میبینیم اصلا زیارتگاه و امام و پیامبر نمیپرستن و فقط به مناسک دینیشون عمل میکنن. این ایرانیها هستن که هر چیز رو سریع میپرستن. بابا تا 80 سال پیش کشی نمیدونست کوروش کیه. تا 20سال پیش کسی نمیدونست پاسارگاد چیه!! یعنی هیچ چیز جذابی از حال این دنیا وجود نداره که همش میچسبید به باستان و تاریخ فلان..پس چرا از حکومتیها ایراد میگیرید خامنه ای و خمینی پرستن. اونا هم بهانه خودشونو دارن. من قلبا ادای احترام میکنم به علایقتون اما آیا تاکید و پیگیری مستمر این علایق به تعصباتی مثل مذهب الان نخواهد رسید! باور کنید اگر نکوهش میکنم فقط برای اینه که بدونید این چیزا برای همه مهم نیست و خیلی نرید تو جو. خدا عاقبت مارو به خیر کنه.
    38
    15
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::mok432 - تهران، ایران::]. واقعا فکر میکنی مردم ایران حوصله اینو دارن بعدظهر جمعه تا صبح شنبه خیابون بمونن. خوش به حالت که انقدر دلت خوشه. خوبه یادی کنیم از مردم مصر که ارتش تمام زحماتشون رو از بین برد و مردم سوریه که 5ساله دارن در خون و آتش میغلتن. هیشکی هم براشون کاری نکرد و همشون یا مردن یا آواره شدن. فکر میکنی در ایران چی میشه! شاید سال 88 میشد چون حکومت تجربه نداشت اما الان فهمیدن که با کشتار و جنگ داخلی هم میشه حکومت رو حفظ کرد. تعارف که نداریم هرکی از وضع مملکت ایران خسته شده بره بهتره چون امیدی نیست. امثال من هم نمیتونن برن چون پدر و مادر پیر دارن. امروز رفتن ماشین انتقال سند بدم انقدر ازم پولهای مختلف مثل نقل و نبات گرفتن میخواستم ماشینمون بزارم وسط خیابون حراج کنم انقدر ازش متنفر شده بودم.
    26
    11
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان
    دوستان عزیز این کسانی که منفی میدن میدونین کیا هستن که ؟؟؟ همین کردهای تجزیه طلب و ضد ایرانی هستن . همونایی که پرچم کثیف اسراییل و پرچم احمقانه ی کردستان عراق رو دست میگیرن و یا توی فضای مجازی میزارن رو پروفایلشون و به ایرانی توهین میکنن . دوستان و هموطنان عزیز شما آزاد هستین که این بیشرفهای ضد ایرانی رو با فوحش و یا هر ابزار دیگه ایی سرکوبشون کنین . جاویدان ایران و ایرانی
    25
    17
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    amirgheryou - نص ایران ترکه؟و همه اون نصفه رو تو از دلشون خبر داری که با کوروش مخالفن؟! ما ایرانیها از پاکستان اومدیم؟!پس از تپه های مارلیک و سیلک بگیر تا اثار برجامانده کرمانشاه و شیراز و خراسان و نیشابور و البته انواع تحقیق تاریخی و کاوشهای باستانی برو پیدا کن ما کی هستیم و توی مجیز گوی ترک عثمانی کجایی هستی؟دست بالا 20درصد ترک داریم و تو همون درصد هم من وتو نمیتوینم راجع به علایقشون نظر کلی بدیم مگر اینکه کم عقل یا بی عقل باشیم!.
    4
    15
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    amirgheryou - به کوروش تو هین میکنی میدونی چرا؟چون ذاتا و ریشه ای یک یاغی زاده مغول هستی که از اجداد مغول یاغی و شمن پرستت ارث بردی! ترکها میترکونن؟!!آره هر قومی در طول تاریخ هم ترکونده هم ترکونده شده مث بازی فوتبال برد و باخت.دیگه داری کیو میترسونی!الآن در چه وضعی هستین؟!گفتی هخامنشی یهودی تباره!مدرکت از کجاس؟از کیهان شریعتمداری یا حسن عباسی سپاهی؟!!! منابعتو رو بارها ازت پرسیدم اما جواب ندادی میدونم این خزعبلات فقط از پان ترک تراوش میکنه به یک پان ترک دیگه!.
    4
    18
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    amirgheryou - سکاها ساکن شمال قفقاز تا اسیای میانه و اطراف دریای سیاه تا اونجا که تاریخ میگه از تیره آریایی هستن چطور شدن ترک؟!ینی دقیقا دارم وقت ناب خودمو صرف جواب به اراجیف بچه ای میکنم که هیچ رقمی جرات روبرو شدن نداره!.
    6
    16
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    amirgheryou- تو دوتا کامنت بالا به کوروش میگی یهودی زاده و بدوبیراه میگی حالا تو کامنت آخری میگی خوب یا بد نمی شناسم.اصلا تو خودت تکلیفت با خودت معلوم نیس!!! ینی کارو زندگی نداری اینجاها پلاسی شب تا صبح؟.
    7
    15
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    کلا ملت مرده پرستی هستیم .کاری به کوروش و خوب و بدش ندارم اما یه سوال ایران که کشوری متشکل از کرد و ترک و عرب و فارس و بلوچ و مازنی و گیلکی و بختیاری و . هستش چرا باید کوروش نمادش باشه ایا چون شاه بود و فارس خب در دوران معاصرو حتی قدیم انسانهای بزرگتری داشتیم چرا سردار اسعد بختیاری نباشه یا ستار خان یا باقر خان یا فرزاد کمانگر . چرا باید نماد یک کشور یک شخصیت بسیار قدیمی که لایه ها از ابهام دورو برش را گرفته و ان شخص چه خوب چه بد بشه نماد. ایران = فارس. خلیج=فارس. شاعر =فارس. ایران = پرشین . چرا یک ملت فکر میکند مالک الرقاب ملتهای دیگر و هویتش نماد کشوره انگار که مملکت ارث بابای انهاست واقعا چرا؟
    8
    4
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    من مشکلی با کوروش ندارم اونم یه شاهی بود مثل بقیه با این تفاوت که از بقیه عدالتش بیشتر بود به نحوی . اینکه دنیا را باا لشکر کشی گرفت چیزی به جوانب منفی این مرد اضافه نمیکنه چرا که 2500 سال پیش این استاندارد زندگی شاهان بود که لشکر کشی میکردند و رفتارش کاملا طبیعی بود . همین الان گه قرن 21 امریکا داره لشکر کشی میکنه چه برسه به ان زمان. اما حرف من اینه که هنوز اجماعی رسمی بر اینکه این فرد نماینده هویت کشوری کثیر المله باشد وجود ندارد . محمد بد یا خوب 95% ملت معتقد یا غیر معتقد مسلمان هستند پس از لحاظ منطقی این بابا منطقی تره نماد هویت ایران باشه تازه عرب عجم فارس ترک و لر هم نداره ( مثال مقارنه ای بود نه ایده و نظر ). کوروش مرد بزرگی بود خدا رحمتش کنه ادم خوبی بود ابر مرد بود نوکرش هم هستم ولی بنظرم میتونه نماد هویت قوم فارس باشد نه تمام اقوام ایران .
    7
    2
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. کیستو بکش کیسه کش تارتار مغول زاده،،اسم کوروش بزرگ و مقدس را که می‌‌آوری اولش مسواک بزن با دهن شویه ضد عفونی‌ کن دو سه بار حموم و غسل کن بعد به جای عطر ادوکلون هم،اون گلاب مشهدی مورد علاقت را هم بزن بعدش بیا نوردبون بذار برو بالاتر از زرنگی و جنگ آوری شما همین بس که یک دختر ده دوازده سال همزبون و همکیش خود را مثل مغول‌های وحشی تکه پاره و تجاوز کنید،،کوروش بزرگ انقد مرد بود که در میدان جنگ کشته شد و با افتخار در کنار سربازانش از ایران و ملتش دفاع و جان به جان آفرین تسلیم کرد،، حالا هم برو فله,گیت رو بکن بعدش هم تو صف نون بربری منتظر باش و نون را هم خالی خالی تا خونه سق بزن بعدش هم تا رسیدی به اتاق کارگریت سریع بگیر بکپ 😜
    10
    9
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::rahjoo - بابل، ایران::]. ای بابا باز تو شالیزار رو ول کردی اومدی کافی نت دهاتتون وزوز کردی! تورو جون اون میرزا کوچیک خان جنگلی که البته گیلانی بوده و ربطی به شما مازنیهای پاکستانی نژاد نداشته توقع داری من توی اینجا برای تو تاریخ رو موشکافی کنم؟! درباره کوروش فقط گزنفون و کتب یهود نوشتن. نام سلسلشون حکم منشی یا حخام منشی و گاهی با تلفظ خاخام منشی هست. همه این واژه ها به روحانیان و سردمداران یهود اطلاق میشه. 7آبان هم روز آزادی یهودی ها به دست کوروشه. خشایار خاخام منشی هم کل مردم مناطق مرکزی ایران رو اجازه داد یهودیا در فاجعه پوریوم بکشن و خودشون جایگزین شدن. دیگه چقدر ادله میخوای. 1بار بهت گفتم برو گوگل ترانسلیت و هرچی واژه دوس داری به فارسی بزن و ترجمه تورکی و مغولیش رو ببین اگر 1شباهت دیدی بیا اینجا استناد بده که مغولهایی که در همسایگی شما فارسهای افغانی و پاکستانی نژاد هستن به ملت بزرگ و کهن تورک فلات ایران و قفقاز و تروکیه ربط دارن. برو پسر خوب.
    13
    6
    دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    مشکل اینجاست که در جامعه ایران هر کس نظر مخالف بده میشه عرب و ترک و مغول زاده حالا همون فرد برادرش مثلا دانشمندی فیزیکدانی مدلی چیزی باشه میشه فرزند اصیل ایران زمین. ملتی هستیم که با ذات خودمان هم صادق و متناقض هستیم انتظار صداقت داشتن از چنین ملتی واقعا سخته. امروز یه جمله معروف از شکسپیر که در نمایشنامه تاجر ونیزی زیرش نوشته کوروش بزرگ یارو هم هی میگفت منبع تاریخ گزنفون. والا اگر خود کوروش زنده بشه از این ملت اظهار بیزاری خواهد کرد. ملتی هستیم که مبنای فکری ما بر تمرکز بر حواشی و چیزهایی که کوچکترین تاثیری در زندگی روزمره ما نداره شکل گرفته و اتفاقا چنان به این حواشی چسبیدیم که انگار وحی منزله بهمین دلیل دیگر فضای فکری برای پرداختن به اصل مشکلات باقی نمونده.
    3
    8
    ‌سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران::]. لنگی تو هم زبون باز کردی!!! از برکات امامزاده کوروش تو هم دیگه لال نیستی و نظرات تاریخی میدی. یاامامزاده کوروش خاخامنشی اینو دریاب. تیم لنگ رو هم دریاب.
    12
    4
    ‌سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. کجای تاریخ هرودوت که البته کم افسانه نگفته از کوروش یهودی زاده نام برده ویا گزنفونی که اواخر عصر هخامنشی بوده؟!! هخامنشی رو هم که به میل خودت حخا نوشتی؟!!! بخدا مایه شرمساری همه ترکانی! 7آبان زمان فتح بابل هست که از قضا یهودیان هم آزاد شدن حالا چون باهم یکی شدن ینی یهودیا ساختنش!!واقعا که پروفسوری ،از کجا خشایار مملکت رو اجاره داد به یهودا؟!!منبعشو بگو بزدل.اگه تو شبیه مغولا نیستی پس بدون 70 درصد مردم اسیای صغیر و ایران از یه ریشه ان و البته زبان تو خورده به 4000کیلومتر اونورتر ینی مغولستان!خودت جواب خودتو دادی!! حالا فهمیدی رگ و ریشه ات مث اون رجب دوغی بیشتر ازینکه قزاق و قرقیز باشه مال همین خاکه! ینی توی پانچه ترک بخای سر عقل بیای ما دیگه رفتیم فضانوردی!!ههه. از کی تا حالا به قومی که 7یا8 قرن هس که با گله داری و ییلاق قشلاق و بزور یاغیهای سلجوقی چپونده شدن تو ایران شده کهن؟!! اگه تو کهنی پس ما چی هستیم؟برو یه سر مغولستان شباهت رفتاری و زبانیتو ببین بعد بیا تاریخ ورق بزن براما.تو حداکثر یه بچه بسیجی در حد خلخالی مغول بی مغز هستی و بس
    4
    6
    ‌سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::rahjoo - بابل، ایران::]. یعنی فیلمیا. آخه در 2500 سال پیش مگه خط عربی بوده که حخا با هخا فرق کنه. خط میخی مینوشتن دیگه. خز باستانی سومریها یعنی میخی تا قبل از ورود خط عربی به ایران کاربرد داشته.
    3
    3
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    شما 1دور همه کتب عهد عتیق رو بخون میبینی بطور واضح کوروش رو از خودشون بیان میکنن.
    5
    1
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    amirgheryou-فسیلک!اگه خط میخی بوده تو چطور فهمیدی هخا با ح نوشته میشه؟!!!خخخ . کتاب عهد عتیق از کوروش میگه چون منجی اونها بوده دلیل نمیشه هرکی ازمن تعریف کرد مال اون طایفه باشم؟!!ینی استدالاهای تو در حد کوچه بازاره پانچه
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. اون موقع که تو تازه از ده‌‌‌ اومده بودی شهر و آجر چارتاچارتا از طبقه همکف به طبقه پنجم مینداختی ما اینجا بحث‌های تاریخی ورزشی سیاسی میکردیم😂😁 کشور من استان من شهرمن قدم قدم آن‌ آثار تاریخی چند هزار سالست ایران سرزمین شاهان بوده خصوصا استان پارس که سلسله‌ها و امپراطوریهای بزرگ و درخشان در این استان بوده و هست . آثارو کنده کاریها , آتش کده‌ها و کاخ‌ها همه موجود است . کوروش یه چیزی میدونست که افکار و عقاید ایرانیان و پارسیان را بر تخته سنگها و صخره‌های سخت و سنگین کنده کاری کردن تا از گزند کتاب سوزی‌ها و از بین رفتن آنها جلوگیری کند . هر چند که بسیاری از سنگ نبشته هارا نیز از بین بردن ،مگه اجداد مغول و تاتار تو چیزی از فرهنگ و کتاب‌ها و لوح‌ها نوشته‌ها و آثار آنزمان باقی‌ گذاشتن.به خیال خام خودتون با آتش زدن و ویران کردن میخاستید بزرگی‌ و شکوه ایران باستان را پنهان کنی از جد بزرگوارت چنگیز تا تیمور و اسکندر همجنس باز عقده‌ای و پا پتی عرعر ها تا دیگر خونزیزان کور و کچل تاریخ‌ 😝😁
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.