مادر یکی از کشته‌های اعتراضات ۸۸ به زندان محکوم شد

شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم بیگیشهناز اکملی، مادر مصطفی کریم بیگی ، از کشته‌شدگان در اعتراضات مردمی عاشورای ۱۳۸۸ از سوی یک شعبه دادگاه انقلاب به یک سال زندان و محرومیت از عضویت در فضای مجازی محکوم شد.
خانم اکملی که در هشت سال گذشته همواره به دنبال دادخواهی و یافتن عوامل کشتن فرزندش بود از سوی قاضی احمدزاده، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یکسال زندان محکوم شد.
 
به گزارش وب سایت های حقوق بشری ایران، اتهام او «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است.
فرزند او، مصطفی کریم بیگی در اعتراضات مردمی موسوم به جنبش سبز در تاریخ ششم دی ماه که مصادف با عاشورا بود، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. آن اعتراضات، در ادامه تجمع های معترضان بعد از انتخابات خرداد ۸۸ بود که حکومت محمود احمدی نژاد را پیروز انتخابات اعلام کرد. کمی بعد از عاشورای ۸۸، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای رقیب احمدی نژاد در خانه های شان زندانی شدند.
 
خبر محکومیت خانم اکملی در حالی منتشر شده که ۶ بهمن سال گذشته ماموران با مراجعه به منزل او، تعدادی از وسایل خانه را ضبط کرده و خانم اکملی را به مکان نامعلومی منتقل کرده بودند.
 
نیروهای امنیتی به خانواده کریم‌ بیگی اجازه ندادند تا پیکر فرزندشان را در تهران دفن کنند و مزار مصطفی در شهریار استان البرز قرار دارد.
 
خانم اکملی در سال‌های گذشته همواره تحت فشارقرار گرفته تا مراسم سالگرد پسرش را برگزار نکرده و درباره قربانیان جنبش سبز و زندانیان سیاسی اظهارنظر نکند.
+96
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    بچشو کشتن حالا با این حال و روز زندان هم میخوان بفرستن! اینطور پدر مادرها که داغ اینچنینی میبینن اگر فرزند دیگه ای نداشته باشن که بهشون نیاز داشته باشه میرن خودکشی میکنن یا گاهی خودبه خودی از غصه دقمرگ میشن. هرکی فکر میکنه آه مظلوم واقع شده نمیگیره امتحانش مجانیه. 1بار امتحان کنید و تبعاتشو ببینید. همیشه تبعات سنگینتری از طرف خدا به فرد ظلم کننده وارد میشه.
    12
    54
    شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    اونوقت میگن خدا هست و ظلم پایدار نمیمونه! چه خدائی چه کشکی؟ این جمهوری منحوس در این سالهای دراز بالعینه ثابت کرد که دین یه دکون مسخره برای خر کردن مردمه و همه چیزش از بالا تا پائین دروغه! حالا باز سرتون رو مثل گوسفند پائین بندازین و روزهای جمعه با سر و پای برهنه بطرف مصلی ها بدوین! :o
    9
    71
    شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان

    سرنوشت بسیار بدی در انتظار کفتارهای حکومت پلید اخوندی است. هستیم و میبینیم و میبینند.
    7
    62
    شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    ااین یعنی مرحمت اسلامی. ما بچه هاتونو میکشیم، و شماها خفه بشید و هیچی نگید وگرنه میرید زندان.
    6
    58
    شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    gozargah - ایران، ایران

    ملت بی غیرت ایران سرتان را بالاتر بگیرید تا جمهوری اسلامی بهتر بتواند لجن در دهانتان بریزد. حیف از این عزیزان که جانشان را برای این ملت بی تعصب و بی لیاقت فدا کردند. ای کاش در کشور دیگری به دنیا می آمدید چون مردم بی غیرت ایران لیاقت شماها را ندارند.
    6
    51
    شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد/ هم رونق زمان شما نیز بگذرد... آب عجل که هست گلوگیر خاص و عام/ بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد.... در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت/ این عو عو سگان شما نیز بگذرد.. "کارو"
    9
    23
    شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    mehran_pahlavichi - انزلی، ایران

    این دنیا دار مکافاته. سال ها پیش وقتی دوتا قاضی حکم اعدام یک شخص بی گناه رو صادر کردند و بچه های کوچکش رو یتیم کردند ، تاوان سنگینی دادند. یکیشون با چشم خودش شاهد بود که چطور بچه کوچکش با اسلحه ش بازی می کرد که ناگهان گلوله در میره و بچه رو می کشه. اون یکی هم در یک تصادف همه اعضای خانواده ش رو از دست داد اما خودش زنده موند تا با چشم های خودش نظاره گر باشه که چطور دنیا دار مکافاته.
    5
    29
    شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::mehran_pahlavichi - انزلی، ایران::]. صد در صد با کامنت شما موافقم. اما این نباید به این معنى باشد که جزاى متخلفین رو میشود به قضا و قدر بسپاریم. اگر حرکتى از طرف ملت صورت نگیرد و غیرت ایرانى از این همه ظلم به جوش نیاید و صبر ما لبریز نشود، خود ما هم شریک جرم آخوند قلمداد خواهیم شد.
    2
    9
    شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    بچه طهرون - لندن، انگلستان

    ای خدا خدا نیستی اگه دل این پدر و مادرانه داغ دیده رو شاد نکنی و تاوان این ظلم ها رو به ظالمان نشون ندی.
    2
    23
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    حامد اندونزی - اندونزی، اندونزی
    من نظرم اینه نود درصده ایرانیا اگه به قدرت برسند همین بساطه، از فتهعلی شاهو قبلش بگیر تا الان، ایرانی جنبه قدرت نداره ،واسه همینم همه دنیا میترسن که به قدرت برسند، کسی که دنبال قدرته که به فکره خدا نیست، کسی که دنباله خداست میره یجا با خداش تنها عارف میشه نه که بیاد رو سره مردم وایسه. کوروش هم که یدونه بود.
    4
    6
    یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.