سناتور ارشد جمهوری‌خواه: ترامپ آمریکا را در دنیا خفیف می‌کند

دونالد ترامپ چندی پیش به شدت به باب کورکر حمله کرده و او را "مسئول توافق هسته ای وحشتناک با ایران" دانسته بودسناتور باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس سنا، دونالد ترامپ را رئیس جمهوری "کاملا بی صداقت" دانست که آمریکا را در دنیا "خفیف می کند".
این سناتور ارشد، در چند مصاحبه تلویزیونی جداگانه علیه آقای ترامپ، او را به دروغگویی، خفیف کردن ایالات متحده و تضعیف موقعیت جهانی آن متهم کرد.

در واکنش به این اظهارات، رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود باب کورکر را فردی "سبک" توصیف کرد که نمی تواند دوباره به عضویت سنا انتخاب شود.
اشاره آقای ترامپ، به منصرف شدن سناتور کورکر از کاندیدا شدن در انتخابات سال ۲۰۱۸ سنا است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، در واکنشی متقابل به حمله توییتری دونالد ترامپ به سی ان ان گفت: "او از قصد روابط ما با کشورهای دنیا را، که به نفع آمریکا هستند، خراب می‌کند."

باب کورکر افزود که آقای ترامپ در آینده "بیش از هرچیز به خاطر خفیف شدن آمریکا به یاد آورده خواهد شد". آقای کورکر، که زمانی از حامیان دونالد ترامپ بود، همچنین او را متهم کرد که "به شدت با حقیقت مشکل دارد".

سناتور کورکر دو هفته پیش هم هشدار داد که رئیس جمهور آمریکا ممکن است این کشور را "در مسیر جنگ جهانی سوم" قرار دهد.

وی در گفتگو با نیویورک تایمز گفت که آقای ترامپ دارد ریاست جمهوری را مانند یک شوی تلویزیونی می‌گرداند و دست اندرکاران کاخ سفید در حال تقلا برای "مهار" او هستند.

پیش از مصاحبه آقای کورکر با نیویورک تایمز، رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود به شدت باب کورکر حمله کرده و او را "مسئول توافق هسته ای وحشتناک با ایران" دانسته بود. دونالد ترامپ در توییت دیگری نوشته بود: "باب کورکر به ما توافق ایران را داد، همین و بس."

آقای کورکر در ابتدا مخالف توافق هسته ای ایران بود ولی بعدا، خواهان حفظ برجام از سوی آقای ترامپ شد.

دونالد ترامپ همچنین ادعا کرد که باب کورکر به وی "التماس کرده بوده" که در انتخابات سنا در سال ۲۰۱۸ میلادی از او حمایت کند ولی رئیس جمهوری آمریکا از این کار خودداری کرده و به همین علت آقای کورکر از شرکت در انتخابات آینده برای حفظ کرسی خود انصراف داده است.

سناتور کورکر در واکنش به حملات لفظی دونالد ترامپ، به طور تلویحی رئیس جمهور آمریکا را فردی دانست که نیازمند نگهداری است.
وی در توییتی نوشت: "مایه شرمساری است که کاخ سفید به مهد کودک بزرگسالان تبدیل شده."
+58
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    تازه اولشه و هنوز یکسال نشده! خدا آخر و عاقبت دنیا رو با این دیوونه هاش ، بخیر کُنه !
    13
    48
    ‌سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    لعنت بر کورکر لعنتی و درود بر ترامپ شجاع . کشور امریکا تا یک سال پیش چنین ریس جمهور دلیر و شجاع مثل ترامپ را نداشته است ! امیدوارم دولت کنونی امریکا به رهبری ترامپ نسبت به دولت تروریستی و اشوبگر جمهوری اسلامی ایران تا نابودی کاملش کوتاه نیاید !
    55
    24
    ‌سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    درودبرترامپ . مرد صادق ورک و سیاسی . ابروی رفته امریکا را برمیگرداند..
    33
    10
    ‌سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان
    پس فکر کردی پوتین برای تفریح جدیدش به غیر از اسب سواری و شنا و شکار و بدن سازی تو انتخابات آمریکا دست برد و این بیمار خودشیفته رو بر کرسی قدرت نشوند البته با حمایت یه مشت آمریکایی احمق!دقیقا چیزی هست که پوتین میخواست و امیدوارم اما به هدفش نرسه و پینوکیو خودخواه بزودی با دماغی درازتر به خونه برگرده!اگر یک زن (کلینتون)انتخاب میشد چقدر می تونست امروز دنیا متفاوت باشه!
    1
    6
    ‌چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.