رئیس دفتر خامنه‌ای: مسجد و امام جماعت «پادزهر» بازی نهنگ آبی هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: خودکشی دو دختر نوجوان در اصفهان ربطی به بازی نهنگ آبی نداشته است.در حالی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاثیر چالش «نهنگ آبی» بر خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی را رد کرده است٬ رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید پادزهر «اغواگری بازی‌هایی همچون نهنگ آبی»٬ «مسجد و امام جماعت» است.
 
به گزارش خبرگزاری رسمی قوه قضائیه (میزان)٬ محمد محمدی گلپایگانی روز سه‌شنبه دوم آبان، این موضوع را در مراسم افتتاح ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی از سوی «بنیاد برکت» ابراز داشت.
 
او گفت: «اخیرا چیزی به نام نهنگ آبی ایجاد شده که مخاطب را اغوا می‌کند خود را از طبقه چندم یک ساختمان به پایین بیاندازد. پادزهر این موضوع مسجد و امام جماعت مسجد است». 
 
آن‌طور که رئیس دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای گفته٬ در صورت «ارتباط» ائمه جمعه مساجد با جوانان و رفاقت با آنها٬ می‌توان از این نوع «معضلات» جلوگیری کرد.
 
به گفته وی٬ به‌دلیل «تبلیغات مسموم» در فضای مجازی٬ «خانواده‌ها در خطر» هستند.
محمد محمدی گلپایگانی افزود: «در یک خانه پسر و دختر و حتی بزرگتر موبایل دست‌شان است و با این وسیله مشغول هستند. این موضوع خانواده‌ها را از هم می‌پاشد و در اثر همین تبلیغات مسموم از ناحیه فضای مجازی، طلاق‌ها زیاد شده است».
 
سخنان رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی درباره چالش نهنگ آبی در حالی بیان شده که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است به دنبال دریافت «اخبار تکمیلی» پرونده خودکشی دو دختر نوجوان در اصفهان٬ متوجه شده که اقدام آنها «ربطی» به این بازی نداشته است.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما٬ وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران، محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه شب اول آبان در برنامه ای تلویزیونی گفت که «مسائل خانوادگی»٬ دلیل ارتکاب به خودکشی از سوی این دو نوجوان بوده است.
 
آن‌طور که وی اعلام کرده چالش «نهنگ آبی» در ایران «رخ نداده و حتی موجب خودکشی» هم نشده است.
به گفته این مقام دولتی٬ با این حال این «خطر» کماکان وجود دارد و والدین باید «از کودکان خود غافل نشوند و آگاهی خود را در این عرصه بالا ببرند».
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکشنبه شب ۳۰ مهر پس از انتشار اخبار خودکشی دو دختر نوجوان در اصفهان٬ این اتفاق را ناشی از «پیروی از رفتارهای شیطان گونه در فضای مجازی» دانسته بود.
+3
رأی دهید
-64

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۷
    msforugh - تهران، ایران
    به جای اینکه براش برنامه ریزی کنند دارند روش سرپوش میذارند. اگر شادی و تفریح تو مملکت باشه جوانان کمتر دنباله این مساله میروند. این هم یه نوع چاره است
    1
    17
    ‌سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    الان یه شغل درست میکنن واسه این ملا مذلف ها بعنوان نماینده خدا در أمور نهنگ ابی در مدارس دخترانه، ماهی ٤ میلیون هم حقوق میزنن برای حضور معنوی بعنوان پادزهر در مدارس. اخه ملایی که هر لغت کش دار برات برازنده است، خودت زهری! بیخود جای پادزهر خودتو قالب نکن
    1
    19
    ‌سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا

    من ترجیح میدم نهنگ آبی را بازی کنم تا اینکه زن سعید طوسی بشم!
    1
    24
    ‌سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مهرداد2538 - تهران، ایران
    مسجد و امام جماعت خودشون پیش کسوت نهنگ آبی هستند، با اینهمه پیر و جوانی که در این 40 سال بخاطر خودتون به کشتن دادید.
    1
    19
    ‌سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    پس بی‌ شک این بازی نهنگ آبی ساخته دست مزدوران سایبری رژیم است تا به خیال واهی رهبر افلیج رژیم فرزاندان مردم را به مساجد بکشانند و تحویل امثال سعید طوسی‌های بی‌ شرافت بسپارند.
    1
    17
    ‌سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    رقص پرواز - پراگ، چک

    یا قمر مصنوعی، پادزهر نهنگ آبی میشه نهنگ طوسی!
    1
    28
    ‌سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.