برآورد وزارت دفاع آمریکا: ایران سالانه ۲۰۰ میلیون دلار به حزب الله لبنان کمک می‌کند

صدای آمریکا :مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد قطعنامه‌ای را تصویب کند که از اتحادیه اروپا می‌خواهد حزب الله و تمامی شبکه‌های آن را سازمانی تروریستی معرفی کند و فشار بر آن گروه و اعضایش را افزایش دهد.
کوین مک کارتی، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان و اد رویس رئیس کمیته امور خارجی این مجلس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مجلس نمایندگان ظرف چند روز آینده این قطعنامه را به رای می‌گذارد.
بر اساس متن قطعنامه ۳۹۵، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا برآورد کرده‌اند ایران سالانه بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار به حزب الله کمک می‌کند که شامل کمک‌های مالی، لجستیکی، تسلیحاتی و آموزشی است.

نیوت گینگریچ رئیس جمهوریخواه پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، در باشگاه ملی مطبوعات آمریکا گفت که گسترش رژیم دیکتاتوری ایران در سوریه و لبنان بزرگترین خطری است که تا کنون اسرائیل با آن مواجه بوده است.
گینگریچ افزود: «دیکتاتوری سرکوبگری که در پی گسترش قدرتش تا دریای مدیترانه است، می‌خواهد بندری در لبنان بسازد که در کنترل خودش باشد، می خواهد کارخانه تولید موشک، هم در سوریه و هم در لبنان ایجاد کند که در نهایت برای نابودی اسرائیل طراحی می‌شوند. همین حالا هم به حزب الله کمک کرده است که بین ۷۵ تا ۱۰۰هزار موشک داشته باشد، که به باور من بزرگترین خطر در جبهه شمالی اسرائیل است، که هنوز ابعاد آن کاملا درک نشده است.»
در متن قطعنامه مجلس نمایندگان آمده است که حزب الله لبنان حدود ۱۵۰ هزار موشک و راکت در زرادخانه خود دارد، که بیشتر آنها می‌تواند تا عمق اسرائیل را هدف قرار دهد، آن هم در زمانی که حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله تهدید کرده است که اسرائیل را هدف قرار خواهد داد و اشغال خواهد کرد.

آقای گینگریچ همچنین گفت رهبران نظامی آمریکا، در صدد منزوی کردن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران هستند .
رئیس جمهوریخواه پیشین مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «من از پرزیدنت ترامپ برای حرکت در مسیر صحیح واقعا تقدیر می‌کنم. مسیر درستی است که صادقانه بگویم تک تک رهبران نظامی ما آن را درک می‌کنند زیرا از اینکه ایرانی‌ها همواره به کشتن آمریکایی‌ها کمک می‌کنند و عملاً هیچ بهایی برای آن نپرداخته‌اند، خشمگین هستند. چه به کشتار تفنگداران آمریکا در لبنان در دهه ۱۹۸۰ میلادی نگاه کنید و یا به تجهیزاتی که ایرانی‌ها وارد عراق کردند و از آن برای بمب‌های کنار جاده‌ای استفاده شد؛ بمب‌هایی که به وضوح در ایران تولید، و با هدف کشتار آمریکایی‌ها به عراق فرستاده شد.»
او اضافه کرد: « فکر می‌کنم رهبران ارشد نظامی آمریکا مایلند سختکوشانه و مستقیم برای مهار و منزوی کردن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اقدام کنند و روندی را آغاز کنند که ایران را از کشورهایی چون سوریه و لبنان عقب برانند و سرانجام این رژیم دیکتاتوری را با دولت منتخب مردم جایگزین کنند.»
قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا از اتحادیه اروپا می‌خواهد حزب الله و تمامی شبکه‌های آن را سازمانی تروریست معرفی کند، فشار بر این گروه را از طریق صدور احکام بازداشت علیه اعضا و حامیان فعال آن افزایش دهد و دارایی‌های حزب الله را در اروپا مسدود کند، از جمله آن‌هایی که زیر پوشش سازمان‌های خیریه فعالیت می کنند.
+76
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    "...و سرانجام این رژیم دیکتاتوری را با دولت منتخب مردم جایگزین کنند..."!!! چه جوکی و چه اظهار فضله ای!!؟؟ این دیکتاتوری و دیگر دیکتاتور های منطقه , حتی داعش, ساخته و پرداخته ذهن کثیف خود شما بی شرفان است که فقط به فکر معامله نفت با اسلحه هستید, نه به فکر دموکراسی و "انتخابات مردمی"..
    15
    7
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
    براورد مردم بدبخت ایران: کمک ١٥٠ میلیون دلاری امریکا به خمینی در نوفل لوشاتو جهت ایجاد اشوب در ایران و ٥٠٠ میلیون دلار به اخوان المسلمین مصر و طالبان در همان سال جهت ایجاد القاعده. نظر شما چیه؟
    7
    10
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    beerslover - بارسلون، اسپانیا
    بخورید مردم این نمونه بارز با طناب ملا‌ها تو چاه رفتن است، اینها همه برکات اسلام است
    1
    16
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    دوتا دولت حـ... افتادن به جون هم تاوانش رو باید ما و مردم آمریکا بدن گور بابای حکومت ایران و آمریکا یکی از اون یکی آشغال تر ایران به گروه های اسلامی تندرو کمک میکنه آمریکا و سی آی ای جون هم به هرچی دیکتاتور لجن تا به منافعش برسه . این سیاستمدارها نباشن مردم دنیا یک نفسی میکشنوالا .
    5
    10
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    گور باباى حزب الله و کمک کننده هاش ولى در مقایسه کمکهاى سالانه حداقل سه میلیارد دلارى آمریکا ( بغیر از انواع پیشرفته ترین جنگنده ها و سلاحهاى دیگر ) به اسرائیل این دویست میلیون رقمى نیست ! ...به ذات کثیف هر چهار طرف که ضد بشریت و آرامش و صُلحند!
    4
    14
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند

    آخه بیشرف ها شماها که سالیانه ۵ میلیارد به اسراییل کمک نظامی میکنید ..خوبه ..ایران باید بودجه حزب الله را دوبرابر کنه چون بازوی نظامی ایرانه..و هر بی هویتی که برای مخالفت به آخوند دست به دامن امریکا و تراعنپ میشه بدونید فقط ننگ و رسوایی براتون باقی خواهد ماند ..
    25
    5
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا
    بر اورد وزارت دفاع آمریکا درباره میزان دلارهای خرج شده توسط آمریکا و هم‌پیمانانش به منظوره حمایت از گروه‌های تروریستی چقدر هست؟ چرا اعلام نمیکنن چقدر خرج کردید تا القاعده طالبان داعش به وجود بیاد ،آمریکا کلا زده به سیم آخر دنیا رو ریختید به هم، روزی نیست یک سری آدم بیگناه توسط گروهایی که شما حمایت می‌کنید کشته نشن! روزانه ده‌ها کودک در بمبارانهای هواپیماهایتان کشته میشن لیبی رو کی‌ به این روز انداخت عراق را چطور دنبال این هستید که ایران چقدر خرج کرده ؟ شماها کی‌ می‌خواهید به دنیا جواب بدید
    5
    7
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    beerslover - بارسلون، اسپانیا
    یادم است که اون عیال ان قولاب یه ملا‌ای تو تلویزیون گفت ، مردم اگه شما تو بیابان یک خر ببینید سوار نمیشید؟؟. الان مردم ایران همان خره هستند و ملا‌ها هم سوار
    1
    15
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Bisim - تهران، ایران
    چرت. امریکااا سالانه ملیاردها دولار به رژیم فاشیست اسراییل و رژیم ال سعود و داعش و القاعدة وووووو کمک مالی و نظامی میکنی مشکلی نیست و هیچ پفیوسی دهنش باز نمیشه. و ایران هم برأی پیش برد اهدافش به حزب الله کمک مالی میکنه جرا که نه. نوش جونش بکوری چشم اونی که نمیتونه ببینه.
    16
    3
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    مدرسه و بیمارستان میساختند ادم دلش نمیسوخت ولی همش میشه سلاح. جرات نه ایران نه حزب ابلیس نه بشار جرات ندارن طرف اسراییل سنگ پرت کننچه برسه به جنگ بنابراین این زرادخانه ها انباشته میشه اخر سر ایران به فتنه ای را به پا میکنه شروع به برادرکش میکنند ایران هم به بهانه مختلف اظهار وجود میکنه دقیقا عین خاندان روتشیلد.سیاست یعنی بیزنش پول قدرت کنترل اصلا هم مهم نیست چه جوری و به چه بهایی
    1
    15
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    اوه اوه اوه صهیونیستهاى سایت چه به تکاپو افتادند!؟ نترسید ، آمریکا از کمکهاى میلیاردیش به رژیم مورد علاقه شماها کم نمیکنه! چرا بوحشت افتادین!؟
    6
    6
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.