دیدگاه| سخنرانی ترامپ به مردم عادی ایران جسارت حرف زدن علیه رژیم را می‌‌دهد

یادداشتی از بن اِوَنسکی در وبسایت فاکس نیوز
صدای آمریکا : رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی اش درباره ایران تصریح کرد که دولت او در کنار مردم عادی ایران ایستاده است.
دو روز بعد، هزاران ایرانی در اعتراض به اتهامات فساد علیه رژیم تظاهرات کردند. بعضی کارشناسان می گویند سخنرانی ترامپ به تظاهر کنندگان جسارت بیشتری داده است.
مریم رجوی، رییس شورای ملی مقاومت ایران، در بیانیه ای که در اختیار فاکس نیوز گذاشته شده است می گوید سیاست جدید ترامپ در برابر ایران به مردم عادی ایران امید داده است: «مردم ایران از رویکرد جدید دولت آمریکا در به رسمیت شناختن رنج مردم تحت این رژیم، پایان یافتن سال ها سیاست غلط، و ایستادن در کنار مردم ایران در مبارزه شان برای تغییر رژیم و استقرار آزادی و دموکراسی استقبال می کنند.»
برخی ناظران امور ایران معتقدند رجوی کسی است که کاخ سفید باید بر سر آینده ایران با او وارد تعامل شود.
حشمت علوی، فعال سیاسی و حقوق بشری، می گوید:«مریم رجوی صدای جامعه ای بسیار سرکش است که بسیاری آن را یک بشکه باروت توصیف کرده اند. این مهم در تظاهرات فزاینده نسل جوان، زنان و این اواخر در اعتراضات هزاران سرمایه گذار در سراسر ایران که به نهادهای دولتی اعتماد کرده و حساب پس انداز زندگی شان را در اختیارشان گذاشته اند ولی دارایی شان به سرقت رفته به وضوح قابل مشاهده است».
+33
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    gozargah - ایران، ایران

    صدای آمریکا یک رسانه دولتی است و نباید هم غیر از این بگوید. ترامپ اگر دوست مردم ایران بود هیچ وقت وسط سخنرانیش درباره ایران از واژه (( nation terrorist)) استفاده نمی کرد و به در روزهای اولیه ریاست جمهوریش کسانی که ملیت ایرانی دارند را از ورود به آمریکا منع نمی کرد. این آدم یک روانپریش بیمار است که دوست هیچ کس نخواهد بود حتی مردم آمریکا. مردم ایران قبل از این خیلی راحت گول دزدان جمهوری اسلامی را خورده اند، امیدوارم این بار گول این حرفهای ترامپ و آخوندها را نخورند چون فقط خود مردم هستند که می توانند خود را از دست ظلم رها کنند ، مگر اینکه خود مردم بخواهند زیر ظلم و ستم بدبختی بکشند.
    18
    38
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    درود برترامپ......ترامپ همیشه گفته من ملت ایران رادوست دارم اما رژیم تهران رانه....
    41
    25
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا
    ظاهرا ترامپ با مریم رجوی هم‌ بیزینس داره ، خیلی جایه تاسف داره که یکسری معنای این متن رو‌ نمیفهمن ، از مجاهدین کثیف تر وجود نداره
    4
    16
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    والا چی بگم. من شخصا از ترامپ بدم میاد و چون حرفا و کارهایی برضد ایرانی ها انجام میده از دستش عصبانی هستم ولی جالبه بهتون بگم کل فامیل و هر جا ما تو ایران رفتیم میگفتن سلام به ترامپ برسون!!!! عموهام تو شهرستان عاشقشن . بقیه تو تهران براش آرزوی موفقیت میکنند ...خدایش شکه شدم که چرا مردم دوست دارند یکی بیاد و حسابی خشن و بی رحم با اینا برخورد کنه و جالبه برخلاف نظر اکثر کسایی که اهل سیاست هستند مردم عادی ایران ترامپ و سیاست خشن با حکومت رو خیلی دوست دارند و همه از دست اوباما عصبانی هستند. من شخصا خودم شوکه هستم ...
    5
    4
    دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.