مقامهای آلمانی: ایران همچنان روی برنامه موشک مجهز به کلاهک هسته ای کار می کند

موشک بالستیک عماد ایران که در مهرماه سال ۹۴ آزمایش شد.
به رغم توافق هسته ای موسوم به برجام، ایران از تلاش هایش در دستیابی به جنگ افزارهای هسته ای دست برنداشته و همچنان به این فعالیت های غیر قانونی ادامه می دهد.
جروزالم پست به نقل از مجله اشپیگل می نویسد مقامهای امنیتی آلمان، رژیم ایران را متهم می کنند که همچنان دنبال ساخت موشک هائی ست که بتوانند کلاهک اتمی حمل کنند. این روزنامه نوشت: «ملایان رژیم در سال جاری تلاش کردند فناوری وتجهیزات مورد نیاز در برنامه هسته ای و موشکی را از شرکت های آلمانی خریداری کنند.»
اشپیگل افزود ایران همچنان هدف بلند مدت خود در تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای و تولید جنگ افزارهای هسته ای و موشکهای قابل حمل کلاهک را دنبال می کند.
فرانک جیسون روزنامه نگار سرشناس آلمانی که درباره ضد تروریسم، رادیکالیسم اسلامی و نئونازیسم مقاله می نویسد، در شماره پنج شنبه اشپیگل می نویسد: «به نظر کارشناسان امنیتی، ایران دنبال تجهیزاتی ست که بتواند برد موشکهایش را زیادتر کند. اختلاف نظر در میان ملایان حاکم در حال حاضر موجب کند شدن تلاش ها در دستیابی به جنگ افزارهای کشتار جمعی شده اما سپاه پاسداران خواهان دنبال کردن برنامه و دستیابی به این سلاح با هر هزینه ای ست.»
جروزالم پست در دو گزارش در ماه های ژوئیه و اکتبر سال جاری خبر داد که در سال ۲۰۱۶ ایران ۳۰ بار تلاش کرده که برای برنامه های موشکی و جنگ افزار های هسته ای اش تجهیزات مورد نیاز را خریداری کند. این روزنامه با بررسی ۱۷ گزارش اطلاعاتی آلمان به عنوان بخشی از تحقیقات در باره برنامه تسلیحات شیمیائی، میکروبی و هسته ای ایران در جمهوری فدرال آلمان به چنان نتیجه ای رسیده است.
بنابه گزارش دستگاههای اطلاعاتی شهر هامبورگ آلمان، پس از امضای برجام در سال ۲۰۱۶ ایران همچنان دنبال خرید و دستیابی به فناوری ساخت موشک هائی است که بتوانند سلاح حمل کنند.
+57
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    چه خوشتان بیاید چه نه رژیم ایران دنبال تجهیزاتی است که بتواند برد موشکهایش را زیادتر کند و حامل کلاهک اتمی هم باشند. با تحریمهایتان هم نمی توانید نظام ایران را ناچار به عقب نشینی از برنامه های موشکی و اتمیشان بکنید چون اگر اشکارا نتوانن برنامه های ممنوع شده اتمی و موشکی را ادامه دهند بصورت مخفیانه ادامه خواهند داد.
    14
    26
    جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مجتبی تهرونی - تهرون، ایران
    دوباره ایران هراسی شروع شد . این مقاله توسط جروزالم پست !!! که یک روزنامه اسراییلی راست افراطی است نوشته شده . خود اسراییل 200 کلاهک هسته ای دارد و همسایگان خود را بارها تهدید به حمله اتمی کرده . اگر ایران بمب هسته ای هم بسازه کار بدی نکرده . چطور انگلیس و امریکا و اسراییل حق دارن بمب هسته ای داشته باشن ولی ایران و. نباید داشته باشن ؟ اگر بمب هسته ای بد است چرا این کشورها دارند ؟
    7
    12
    جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مجتبی تهرونی - تهرون، ایران
    جروزالم پست یک روزنامه راست گرای افراطی اسراییلی است . یک کارشناس اسراییلی یک بار گفته بود اسراییل 200 کلاهک هسته ای خود را به سوی ایران و بقیه کشورهای خاورمیانه نشانه گیری کرده . خطر واقعی برای مردم خاورمیانه اسراییل است با این کارهایش !
    5
    8
    جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مجتبی تهرونی - تهرون، ایران
    برنارد لوئیس در سخنرانی "Iran in History" (ایران در تاریخ) که در مرکز موشه دایان، دانشگاه تل آویو ایراد شده (۱۸ ژانویه ۱۹۹۹)، نقش ایران در تاریخ و تأثیر آن را بر تمدن جهان به اختصار مورد بحث قرار داده‌است. لوئیس در این سخنرانی خاطرنشان می‌کند: «در دوهزار سال گذشته هیچ کشورگشا یا نیروی خارجی ای نتوانسته‌است بر زبان و فرهنگ ایرانی اثرات بنیادی بگذارد، که این یکی از نشانه‌های فرهنگ برتر است، و فرهنگ برتر همیشه بر فروتر چیرگی یافته‌است.»[۳] وی در کنفرانس بیلدربرگ نتیجه می‌گیرد که تنها راه رویارویی با چنین فرهنگی نابود ساختن آن است و پیشنهاد می‌کند که ایران را به قطعات قومی گوناگون بشکنند و میان کشورهای نوپا تقسیم کنند (پروژه‌های کردستان بزرگ، پشتونستان بزرگ و آذربایجان بزرگ)
    6
    8
    جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
    بعضى ها کور کورانه از توسعه موشکى ایران لذت میبرند، اما نمیدانند که با این موشک ها بقاى عمر رژیم بیشتر و بیشتر خواهد شد، کاش این انلاب ننگین هیچوقت اتفاق نمى افتاد.
    7
    7
    جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.