لبخند زندگی به دو اعدامی

دو محکوم به اعدام که در جنایت‌های جداگانه به اتهام قتل بازداشت شده بودند با تلاش اعضای واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران از قصاص گریختند.
نخستین محکوم به قصاص که موفق به جلب رضایت اولیای دم شد و به زندگی دوباره بازگشت پسر 19 ساله‌ای بود که در شهریار مرتکب قتل شده بود. در این ماجرا که 24 اردیبهشت سال 90 رخ داد، عامل قتل همراه دوستش در یکی از خیابان‌ها در حال عبور بود که دسته موتور مرد جوانی به پهلویش اصابت کرد. این اتفاق باعث درگیری میان آنها شد و پسر 19 ساله مرد موتورسوار را ازپا درآورد و به اتهام قتل بازداشت شد. او پس از محاکمه در شعبه 74 دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.
دومین محکوم نیز پسر 19 ساله‌ای بود که در خیابان بی‌سیم تهران مرتکب قتل شده بود. گزارش این قتل 14 بهمن سال 90 به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق اعلام شد. دراین پرونده نیزپسر جوانی با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. دوست مقتول که در محل حادثه حضور داشت در تحقیقات گفت: من همراه مقتول و یک نفر از دوستانم در حال عبور از کوچه بودیم که سه پسر جوان موتور سوار به خاطر چشم تو چشم شدن با ما درگیر شده و علی را به قتل رساندند. با اطلاعاتی که شاهدان ماجرا در اختیار تیم تحقیق قرار داده بودند، عامل این جنایت 24 ساعت بعد دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.
با اعتراف متهم جوان، او در شعبه 113 کیفری تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور، عامل قتل پای چوبه دارهم رفت، اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران - به سرپرستی محمد شهریاری- هردوجوان چند روزقبل از اجرای حکم از مرگ نجات یافتند.
+16
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.