نامه سرگشاده دختران موسوی و رهنورد: منتظر مرگ والدینمان هستند

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند کوکب، زهرا و نرگس موسوی، دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، دو تن از رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ ایران در نامه‌ای سرگشاده به "مراجع و علمای عظام، حوزه‌های علمیه و مدارس دینی در جهان اسلام"، بشدت از وضعیت حصر والدین خود انتقاد کرده‌اند.
 
در این نامه آمده است که مسئولان حصر، رسیدگی پزشکی به وضعیت آقای موسوی و خانم رهنورد را "تا جای ممکن با تاخیر" انجام می‌دهند "تا عواقب، آثار و آزار متعدد از خود به جای گذارد".
 
آنها نوشته‌اند: "اکنون به جای آزادی، مرگ تدریجی محصوران در حصر آرزو و برنامه عده‌ای و نیز راه حل آسان منتخب، برای عده‌ای دیگر شده تا به جای حل این مشکل غیرقابل انکار، به انتظار آن بنشینند و بعد هم با هزار ترفند از مسئولیت آن بگریزند".
 
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ وعده داده بود که برای رفع حصر رهبران جنبش سبز تلاش کند.
 
او در جریان انتخابات سال ۱۳۹۶ هم هنگامی که هوادارانش در تجمع‌های انتخاباتی مدام شعار "حصر باید بشکنه" می‌دادند، تلویحا گفت که اگر میزان آرایش از دوره قبلی بیشتر شود، می‌تواند تلاش مؤثرتری داشته باشد.
 
دختران آقای موسوی و خانم رهنورد گلایه کرده‌اند که بین ملاقات‌های هفتگی آنها با والدینشان، اجازه ارتباط دیگری به آنها داده نمی‌شود، مگر بر اساس "پروتکلی نامشخص" تا تقاضای آنها برای برقراری تماس تلفنی از سوی "افرادی نامشخص" بررسی شود.
 
آقای موسوی، خانم رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند و به گفته مقامات ایران، اداره حصر آنها به عهده وزارت اطلاعات است که قوه قضائیه بر آن نظارت دارد.
+36
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    baba bekheyal - اسپارت، ایران
    هر کی‌ آب بنوشه. باید فکر شش رو هم بکنه.
    6
    5
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.