دادستان روحانیت تهران محدودیت جدید برای خاتمی را تکذیب کرد

محمد عبداللهی، دادستان ویژه روحانیت استان تهران، گزارش‌ها درباره محدودیت‌های تازه برای محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران را تکذیب کرده است.
 
این در حالی است که علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران، به محدودیت‌های تازه علیه آقای خاتمی اعتراض کرده است.
 
محمدرضا تابش، نماینده مجلس و خواهرزاده آقای خاتمی نیز گفته است تکذیب خبر محدودیت‌ها در رسانه‌های محافظه‌کار "دروغ" است.
 
در روزهای گذشته برخی اصلاح‌طلبان گفته‌اند که محدودیت‌های تازه‌ای برای محمد خاتمی وضع شده است. وبسایت کلمه گفته است دادگاه ویژه روحانیت در نامه‌ای با امضای ابراهیم رئیسی آقای خاتمی را به مدت سه ماه از حضور در جلسات غیرخانوادگی منع کرده است.
 
محمد عبداللهی، دادستان ویژه روحانیت استان تهران به خبرگزاری فارس گفته است: "هیچ محدودیت جدیدی درباره نامبرده اعمال نشده است. اقدامات پیشگیرانه‌ای که تا کنون انجام گردیده، بر اساس مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است."
 
ماهیت مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره محمد خاتمی پیش از این محل اختلاف نظر مقام‌های دولت و قوه قضاییه ایران بوده است.
'نادانی یا نقشه؟'
علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران، در یادداشتی گفته محدودیت‌های تازه برای آقای خاتمی "توسط نزدیکان وی تایید شده" و "غیرقانونی" است.
 
آقای مطهری با انتقاد از صدور چنین حکمی بدون دادرسی عادلانه، گفته است: "در شرایط امروز جامعه که احتمالا آمریکا تا ۱۰ روز دیگر از برجام خارج می‌شود و منتظر یک بهانه حقوق بشری است، آیا کسانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند از روی نادانی چنین می‌کنند یا نقشه‌ای دارند که مثلا زودتر به پایان برجام برسند."
 
نایب رئیس مجلس ایران گفته است که افکار عمومی ایران مخالف حصر خانگی است، با این حال "آنها یک حصر دیگر اضافه می‌کنند و شخصیتی را بدون مستند قانونی از حقوق اجتماعی و شهروندی‌اش محروم می‌نمایند."
 
او نهادهایی چون دادگاه ویژه روحانیت را متهم کرده است که قانون اساسی ایران و مجلس را "دور می‌زنند و کشور را به سوی خودکامگی سوق می‌دهند."
 
در عین حال محمدرضا تابش هم بر گفته‌های خود درباره محدودیت‌های تازه برای دایی‌اش تاکید کرده و گفته است رسانه‌های محافظه‌کار در این باره دروغ گفته‌اند.
 
آقای تابش گفته است محمد خاتمی نخواسته با "دامن زدن" به اخبار درباره محدودیت‌هایش "هزینه‌ای برای نظام ایجاد کنند"، با این حال در صورت تداوم وضعیت موجود و انتشار اخبار غلط درباره آن، نزدیکان آقای خاتمی درباره وضعیتش اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
 
محمد خاتمی با وجود موضع متفاوتش از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از طرف هواداران سرسخت رهبر ایران "سران فتنه" لقب گرفته است.
 
بیش از شش سال است که آقایان موسوی و کروبی و همچنین زهرا رهنورد به دنبال تجمع ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند.
+12
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    Fash Guo - کلن، آلمان
    کسی که میتونه آزاد سفر کنه و همه رفت و آمد او کنترل میشه و در معرض توهین آشکار و پنهان است کمتر از یه زندانی و حصر رو نداره !
    1
    4
    شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.