آمدنیوز: تعداد محصوران به چهار نفر رسید؛ سید محمد خاتمی هم حصر خانگی شد

دادگاه ویژه روحانیت با ارسال نامه‌ای که به امضای دادستان ویژه روحانیت ابراهیم رییسی رسیده است، به "سید محمد خاتمی" ابلاغ کرده که به مدت ٣ ماه نباید در هیچ مراسم سیاسی و تبلیغی شرکت کند.
 
به‌گزارش «آمدنیوز» بر اساس این حکم، از این به بعد هرگونه حضور خاتمی در جلسات، سالن‌ها، همایش‌ها، مراسمات هنری، از قبیل تئاتر، کنسرت، و همینطور حضور در محافل مختلف غیرخانوادگی حتی در جلسات خصوصی ممنوع شده است. همچنین ملاقات افراد حقیقی و حقوقی، مقامات دولتی، حوزوی، گروه‌های سیاسی، صنفی، دانشجویی و... با سید محمد خاتمی ممنوع است.
 
در همین رابطه محمدرضا تابش، نایب رییس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار انصاف نیوز درمورد چگونگی این محدودیت‌ها گفت: نمی‌خواهم در این مورد صحبتی کنم و پیش از این آن‌چه باید گفت را در مصاحبه‌ای دیگر گفته‌ام.وی همچنین درمورد اینکه این محدودیت از سوی کجا اعمال شده است توضیحی نداد.
 
«جواد امام» مدیرعامل بنیاد باران و از نزدیکان سید محمد خاتمی نیز در پاسخ به برخی رسانه‌ها صرفاً اعمال محدودیت‌های جدید برای رییس دولت اصلاحات را تأیید کرده است.
 
پیش‌تر نیز مقام‌های قضایی و دولتی درباره حکم شورای عالی امنیت ملی برای ممنوع التصویری محمد خاتمی در رسانه‌های ایران اظهارنظرهای متضادی کرده‌ بودند.
 
طبق برخی نقل قول‌ها طی روزهای اخیر نیز از حضور سید محمد خاتمی در برخی مراسم مذهبی ممانعت به عمل آمده و ایشان فقط توانسته است در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در منزل صادق خرازی (با پادرمیانی شخصی خرازی) شرکت کند اما پس از آن از حضورش در سایر مراسم عزاداری ماه محرم جلوگیری و عملا حصر خانگی او هم آغاز شده است.
 
این درحالی‌ست که انتظار می‌رفت بر اساس وعده‌های حسن روحانی و صحبت‌های مطرح شده در شورای عالی امنیت ملی، حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد نیز برداشته شود اما حال با افزوده شدن نفر چهارمی به جمع این سه محصور جمهوری اسلامی و احتمال قریب به یقین محاکمه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور محبوب آیت‌الله خامنه‌ای، می‌توان به این گفته برخی تحلیل‌گران سیاسی صحه گذاشت که جمهوری اسلامی حتی به روسای جمهور مورد تایید خود هم رحم نمی‌کند.
+87
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    چه خبر خوبی! فریب الله خاتمی هم به جمع اهل حصر خانگی ملحق شد. جمهوری چوسمالی و آدمخوارانش حتی قادرند تا این جماعت حصر خانگی را مجبور به تولید تخم خانگی هم بکنند. اینها چوب ریاکاری، توهم و عدم صراحت خودشان را میخورند. نوش جان.
    23
    85
    جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران

    به جفت بیضه‌های اسب حضرت زورو ،،
    15
    76
    جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    این آقا قرار بود که رهبر اصلاحات باشه، در نظامی که اصلاح پذیر نیست. چند وقت پیش در همین سایت نوشتیم که کشور ما در یکی‌ از سیاه‌ترین دوران دیکتاتوری تاریخ خودش به سر میبره، چاره درمان این کار هم باید روشنفکران باشند، که شوربختانه از آنهم بی‌ بهره هستیم...
    10
    71
    جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    آخه اینو که یه پخ بهش بکنین , خودش از ترس میره تو خونه در نمیاد , حصر خانگی نمیخواست !!
    17
    100
    جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    مثلا آن زمان که این محدودیت را نداشت،چه گلى بسر ملت و مملکت زد؟البته اگر این واقعت را در نظر بگیریم که ،،ریىس جمهور،، یعنى آبدارچی رهبر، سطح توقعمان از این خدمتگزاران بیچاره کمتر میشود
    11
    43
    جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    خوب در وسط این فحش و حرفهای بیربط همیشگی. باید گفت که وقتی برای رژیم انتخابات مجلس و رییس جمهوری تموم شده چه نیازی به چپوندن این مهره سوخته به خونه نشینیه. خوب جوابش سادست پایان سلامت خامنه ای و دور کردن افراد متنفذ مانند خاتمی و هاشمی و حتی شاهرودی. دلیل کنار اومدن روحانی با سپاه اینه که یک نامزد قوی بعد از مرگ خامنه ایه و اتفاقا بر خلاف تصور بیشتر مردم خامنه ای یک کرور مخالف در خود سپاه داره. روحانی نیک میدونه قوه قضاییه بعد از مرگ خامنه ای هیچ چیزی نیست (رسما به اونجای آقا وصلن) و براحتی بهشون میتازه (مثلا اتهام جاسوسی خواهر دختر لاریجانی) ولی با سپاه داره خیلی نرم کنار میاد چون نیک میدونه انتخاب رهبر آینده به تشر سپاه به پیر پاتالای توی خبرگان ربط داره. سپاه هم میدونه بعد از خامنه ای حنای ولایت بخاطر جنگ علنی قدرت و نیروهای متعادل درون سپاه رنگ نداره (یکعده سپاهی سیر تو دروه خامنه ای خوردن یکسری هم در شهرستانها پشکل هم گیروشون نیومد). داستان اینه این بابا دیگه کبریت بیخطره الا برای اعمال نفوذ در انتخاب رهبر
    5
    11
    جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    خاتمیِ عزیز، می‌بینم که " گرگ‌ها " از ۲ طرف برای شما بزرگوار ، زوزه کشی‌ میکنند.البته از سه طرف. یکی‌ دیکتاتور‌های نوکرِ انگلیس ، دیگری توده‌ای‌های کمونیستِ به ظاهر دشمنِ انگلیس و بالاخره عده‌ای مزد بگیرِ کاسه لیس.
    11
    13
    جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
    رژیمی که به نوکران و مزدوران خونخوار خودش رحم نکند وای به حال غیر خودیها، به قول مشهور سالی که نکوست از بهارش پیداست.
    6
    13
    جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
    دوباره ازکارت جوکر تغییر جهت فکری مردم استفاده کردند برای محو خیانت دختر آخوند لاریجانی
    4
    2
    شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.