تماشا کنید؛ طالبی ۶۰ میلیون تومانی!

تصویری که می‌بینید به گران‌ترین میوه جهان یعنی “طالبى یوبارى” تعلق دارد؛ این طالبی در کشور ژاپن تولید می‌شود و ارزش یک عدد از این میوه‌ ۱۶ هزار دلار معادل ۶۰ میلیون تومان است.
+13
رأی دهید
-47

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    من اگر بجای دوستان احمدینژاد باشم و اختلاس بالای 3000 میلیارد تومانی هم انجام بدهم بازهم حاضر نیستم که برای یک طالبی 60 میلیون تومان بپردازم!؟!؟
    4
    56
    ‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kiyan japan - توکیو، ژاپن

    این طالبی قیمتش به دلار حدود 220 دلار هست نه 16000 دلار. پایینش به ین قیمت داره 23.100 ین
    4
    60
    ‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن

    شانزده هزار دلار نیست، یک عدد آن یا اکثرا دو عدد آن در یک بسته حدود 160 دلارمیباشد. بسته به نوعیت و بزرگی اش است. در این تصویری که شما گذاشتید قیمت جفت آن نوشته است 23100 ین که حدود 200 دلار میشود. این میوه را اینجا بنام (اوکانی موچی هیتونوکوده مونو) هم یاد میکنند، یعنی میوه آدم های پولدار. این میوه را پولدار ها در همان جاییکه بفروش میرسد پولش را تحویل داده و آدرس میدهند، میوه همانجا به شکل کادو یا هدیه بسته بندی شده و به آدرس یاد شده ارسال میشود. عموما برای قدردانی هایی بسیار بالا فرستاده میشه. در حقیقت یک سوژه سمبولیک دارد تا بیشترین قدردانی وسپاسگذاری را نشان دهد. قیمت گزاف و غیر قابل باور آن هم از همین خاطر است. بعضی اجناس دیگر هم همین بهای سمبولیک را دارند ولی خودشان اصلا هیچ ارزش غذایی یا طعم ندارند، از آن جمله کلوچه هایی است که در بسته هایی آهنی و زیبا پیچیده میشوند و خیلی رنگ ورخ شان زیبا جلوه داده میشه قیمت شان هم از صد دلار تاصد ها دلار است، ولی آن کلوچه ها صرف از آرد سفید و شکر تهیه میشوند که هیچ طعمی ندارند، معمولا برای همیشه در همان بسته ها باقی میمانند.
    4
    63
    ‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    arya_japan - توکیو، ژاپن
    کی گفته که طعم نداره .و ارزش غذایی نداره .ملون ژاپن از نظر طعم و شیرینی در دنیا نمونه هست .همچنین هولو و هندونه ژاپن در دنیا بی نظیره.من مثل ملون ژاپن با ان طعم و مزه در دنیا هنوز ندیداه ام.
    5
    13
    ‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    16000 اشتباه چاپی بوده همون 220 درسته با اینحال اگر از بی میوه ای بمیرم 220 دلار نمیدم به این طالبی
    2
    19
    ‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    sarbaz007 - المان، آلمان
    طالبی ایرانی‌ با کادو پیش ژاپنی فروخته می‌شه ، تخم این طالبی از ایران پرد شده اونجا روش کار شده ، چون ماها خودمون نمیدونیم چی‌ داریم و چه جوری ازش استفاده کنیم....
    5
    15
    ‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
    [::arya_japan - توکیو، ژاپن::]. دراینجا منظورم از سطر بعدی بود، یعنی کلوچه ها یا کیک هاییکه میپزند معمولا طعم ندارند. میوه را نگفتم. طالبی اش کمی طعم دارد. و اینرا هم صادقانه بگویم نمیتوانم مقایسه کنم با آن خربزه های بزرگ و سنگینی که در باخترزمین در دامنه های کوه های هندوکش میرویند و با آب همین کوه های هندوکش سیراب میشوند.آنقدر بزرگ اند که دوتایش را به سختی میتوان با دست گرفت.آنقدرطعم خوب و شیرین باعطردل انگیز و طبیعی دارند که این طالبی های گلخانه ایی ژاپنی که باکود های شیمیایی رشد میکنند نمیتوانند در مقابل شان حرفی برای گفتن داشته باشند. صرف دو نوع میوه را یافتم که در ژاپن رشد میکنند و طعم شان همانند طعم وخوشمزه گی میوه های ماهستند، تربوز(هندوانه) و شفتالو(هلو). بقیه میوه هاییکه اینجا میرویند طعم شان بسیار مختصر است نمیدانم چرا. برای خود ژاپنی ها طبیعی است چون آنها اکثرا میوه های ما را نخورده اند. مثال جالب دیگر انبه است،انبه را نارسیده از مکزیک وارد میکنند تاخراب نشه و اکثرا فکر میکنند که انبه همینطور مزه ترش دارد و رنگ جلدش سبزه.آن هم یک عددش 10 تا 50 دلارقیمت داره.
    3
    16
    ‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    pooochooo - کلن، آلمان
    این ملن را در بازار فرانکفورت به قیمت ۱۲۰ یورو میتوان تهیه کرد.
    2
    2
    ‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    چرا مگه با آب طلا آبیاری کردند خوب دلیل گرانی را هم مینوشتید
    1
    7
    ‌سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.