ژنرال آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه به ایران سفر کرد

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و حلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه ژنرال حلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه که به تهران سفر کرده با سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کرده است.
 
در این دیدار که امروز دوشنبه ۱۰ مهر (دوم اکتبر) انجام شد، دو طرف بر تمامیت ارضی کشور عراق تاکید کردند.
 
پیشتر گزارش شده بود که در سفر ژنرال آکار به تهران، قرار است درباره مسائل منطقه به ویژه موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق گفت‌وگو شود.
 
ایران و ترکیه هر دو با برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان مخالف بودند و نتیجه آن را هم نپذیرفته‌اند. مقام‌های اقلیم کردستان اعلام کردند که در این رای‌گیری بیش از ۹۰ درصد به استقلال کردستان رای داده‌اند.
 
به گزارش رسانه‌های ایران سفر این فرمانده ارشد نظامی ترکیه به ایران در پاسخ به سفیر اخیر سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه، انجام شده است. سرلشگر باقری، اواسط ماه اوت سال جاری میلادی به آنکارا سفر کرد.
 
سفر ژنرال حلوصی در آستانه دیدار رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از ایران صورت می‌گیرد که قرار است روز چهارشنبه ۱۲ مهر (۴ اکتبر) وارد تهران شود.
 
ایران و ترکیه در آستانه برگزاری این همه‌پرسی که اواخر ماه گذشته میلادی صورت گرفت در مرز مشترک خود با منطقه کردستان عراق، مانور نظامی برگزار کردند.
 
تهران و آنکارا همچنین به آنچه به گفته آنها درخواست دولت عراق بوده است درخصوص پروازها به کردستان عراق محدودیتهای شدیدی اعمال کردند. دو کشور در عین حال درباره تبعات این همه‌پرسی به مقامات اقلیم کردستان عراق هشدار داده‌اند.
سرلشکر باقری (چپ) در اواسط ماه اوت به آنکارا سفر کرد سفر ژنرال آکار به ایران در حالی صورت گرفته است که براساس گزارشهای منتشر شده انتظار می‌رود رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز چهارشنبه (۴ اکتبر) به تهران سفر کند و با مقاناات ارشد ایرانی دیدار و گفتکو کند.
 
روز دوشنبه (۲۵ سپتامبر) مقام‌های اقلیم خودگردان کردستان عراق همه‌پرسی جدایی این منطقه از عراق را برگزار کردند. بیش از ۹۲ درصد شرکت‌کنندگان به استقلال از عراق رای دادند. نتیجه همه‌پرسی الزام آور نیست اما باعث افزایش تنش در داخل و خارج عراق شده است. رهبران کردستان عراق گفته‌اند رای مثبت مردم به آنها این اختیار را می‌دهد که مذاکرات استقلال از عراق را با دولت مرکزی و کشورهای همسایه آغاز کنند.
+25
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    بابا گناه داره این بارزانی انقدر نترسونیدش ، شلوارش پر شد!!! :)
    11
    17
    دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.