اجرای قانون ممنوعیت پوشش صورت در اتریش آغاز شد

برگه‌ای که موارد ممنوعیت پوشش صورت را نشان می‌دهد. در قسمت بالا گفته شده که استفاده از ماسک صورت و آرایش دلقک "تحت شرایط مشخصی" مجاز است. قانون ممنوعیت پوشش کامل صورت با برقع یا روبنده (نقاب) از امروز یکشنبه اول اکتبر در اتریش اجرا می‌شود.
 
بنا بر این قانون که اواسط زمستان گذشته با هدف"حفظ ارزش‌ها" در اتریش تصویب شده بود، صورت باید از بالای پیشانی تا زیر چانه معلوم باشد.
 
گروه‌های مسلمان در اتریش این قانون را محکوم کرده و گفته‌اند که تعداد بسیار کمی از زنان مسلمان از برقع یا روبنده استفاده می‌کنند. برآورد می‌شود که در کل کشور اتریش تنها ۱۵۰ زن صورت خود را می‌پوشانند.
 
قانون تازه پوشش سر برای زنان و پوشاندن صورت به شیوه‌های دیگر مانند استفاده از ماسک‌ پزشکی و آرایش دلقک را "تحت شرایط مشخصی" مجاز دانسته است.
 
اجرای این قانون در حالی آغاز شده که احزاب سیاسی اتریش در آستانه انتخابات عمومی تلاش می‌کنند به احساسات ضد اسلامی در میان بخشی از رأی‌دهندگان واکنش نشان دهند.
 
انتخابات سراسری اتریش روز ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) برای انتخاب اعضای شواری ملی (یکی از دو شورای پارلمان) برگزاری می‌شود.
 
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که یک حزب راست افراطی احتمالا در دولت ائتلافی آینده اتریش حضور خواهد داشت.
 
یکی از نگرانی‌هایی که مقام‌های گردشگری اتریش مطرح کرده‌اند، احتمال کاهش تعداد توریست‌های مسلمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
 
فرانسه و بلژیک در سال ۲۰۱۱ قانون ممنوعیت برقع را تصویب کردند و طرحی هم در همین رابطه در پارلمان آلمان در حال بررسی است.
 
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفته است که پوشش کامل صورت در آلمان "تا جایی که قانون اجازه می‌دهد" باید ممنوع شود.
برقع و روبنده (نقاب)
روبنده یا نقاب نوعی پوشش صورت است که به جز چشم‌ها بقیه چهره را می‌پوشاند. هرچند که ممکن است بعضی از زنان به صورت جدا از پوششی برای چشم هم استفاده کنند. روبنده همراه با چادر یا پوشش سر به صورت جداگانه استفاده می‌شود.
روبنده یا نقاب برقع عموما به پوششی یک تکه گفته می‌شود که هم بدن و هم سر و صورت زن را به صورت کامل می‌پوشاند. در این نوع پوشش برای این که صاحب آن بتواند ببیند، جلوی چشم معمولا با پارچه‌ای توری پوشانده می‌شود.
برقع
+87
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    انسانی که خودش ،خودش را در چنین پوشش و محدودیتی قرار میدهد شایسته احترام نیست
    2
    64
    یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    امون از دست این مردای هیز. بزورم که شده میخوان صورت رو یه دید کوچیکم که شده بزنن که سوژه زدنشون دیگه تکمیل باشه.
    59
    0
    یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    اصلا آنان چطور همدیگر را میشناختند، که اگر بطور اتفاق در خیابان از کنار هم رد می‌شدند؟! و یا چطور شوهر آنان متوجه میشد که این زن که در خیابان با آن مرد صحبت می‌کند، زنش نباشد و از همه مهمتر آنان قصد تأسیس رستوران Burka King را داشتند که بتوانند در آنجا براحتی غذا کوفت کنند!
    0
    43
    یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ariobarzan PARS - بیرمنگام، انگلستان

    این عکس بالا چقدر دهشتناکه، یاد پوسترهای سریال آمریکن هارر استوری میفته آدم، این سریال در هر فصل فجیعترین عناصر سینمای وحشت رو در داستانش استفاده میکنه که البته داستان و بازیگران بسیار قوی داره از جمله لیدی گاگا هم از فصل 5 در اون بازی میکنه. واقعا میشه به سازندگان این سریال پیشنهاد داد در فصل آینده از برقع پوش ها هم استفاده کنن.
    0
    29
    یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    والا کار خوبی می کنند! هر کسی این قانون اذیتش میکنه تشریف ببره همون خراب شده ای که ازش اومده! :o
    0
    53
    یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    غلط کردند عده ای از مسلمانان که مخالفت کردند اگر حجاب مسخره براتون مهمه غلط میکنید از طویله هاتون میزنید بیرون و به اروپا و کشورهای دیگه میروید با اون روبنده و نقاب های وحشتناکتون شبیه لولو خرخره موجب ترس و وحشت آدمها میشوید برگردید همون طویله هایی که بودید و هر چقدر که دوست دارید با حجاب باشید
    0
    50
    یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    خوب شد. من با اجرای این قانون موافقم
    7
    24
    یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::] روبنده جزو حجاب محسوب نمیشه. عده زیادی از مسلمانهای خارج از کشور با این نوع افراطی حجاب که قبل از اسلام هم بود مخالفن. بعنوان مثال در مراسم حج و طواف کعبه یه زن مسلمون حق نداره صورتش رو و از مچ به پائین دستاش رو بپوشونه .
    18
    3
    یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Majid reza - ملبورن، استرالیا
    بسیار به جا و‌صحیح. فرهنگ من در آوردی و مذخرف استفاده از برقه در اسلام‌هم جایی نداره . هیچکس از هیچ کجای قران و سیرت پیغمبر نشنیده که " حکم " وجود داشته باشه و به صراحت عنوان شده باشه که استفاده بشه . پس نتیجه میگیریم اگر بعد از این هم وضع شده باشه یه بدعت فرهنگی یا اجتماعیه و البته دست ساز " علما و فضلا " که مال یه جماعت خاصه و نه همه مسلمونا. یکی نیست بگه بابا !! خداوند هر چی رو آفرید یک زیبایی درش قرار داد . این کجاش زیباس ؟؟؟ . کی ما یاد میگیریم بدعتهایی که به دست خود ما ساخته شده رو به خداوند و اعتقاد معنوی ربط ندیم. همه می دونن که این نوع طرز تفکرات مثل باور استفاده از برقه یا تفکرات داعشی یا . هیچ ربطی به خود اسلام یا دینهای دیگه نداره.
    3
    9
    یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::اسب آتش - سیدنی، استرالیا::]. روبنده هم حجابه آقای محترم نکته بین و ایراد گیر .اون برقع یا برکه که زنان جنوبی ایران روی صورتشون میگذارند اون حجاب نیست و فلسفه خاص خودش را دارد ولی اینی که عربها و مسلمانان دو آتیشه بر روی صورت نکبتشان میگذارند حجاب محسوب میشه .لطفا اینقدر ایراد نگیرید
    0
    2
    دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):. در منطقه خلیج فارس، می‌گویند در زمان‌های دور همسر یکی از حاکمان هرمزگان عیبی در چهره خود داشت که برای پوشاندن آن پوشش مخصوصی را به خیاط خود سفارش داد و پس از آن، این حجاب چهره در میان سایر زنان نیز به اختیار یا اجبار رواج یافت. این داستان یکی از چندین روایتی است که درباره فلسفه و خاستگاه رواج این پوشش در منطقه هرمزگان بر سر زبان‌ها است. در کنار این گونه افسانه پردازی‌ها نمی‌توان از شرایط آب و هوایی و اقلیمی این سامان نیز که آفتاب کند و گرمای شدید است، در علت جویی انتخاب این چهره پوش غفلت کرد.
    0
    2
    دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.