فائزه هاشمی از ممنوع‌الخروج شدن پنج عضو خانواده هاشمی رفسنجانی خبر داد

فائزه هاشمی از ممنوع الخروجی پنج نفر از اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داده است. این اظهارات، یک ماه و نیم پس از خبر دادن خانم هاشمی از ممنوع الخروجی چهار نفر از اعضای این خانواده منتشر می شود.

خانم هاشمی در مصاحبه با روزنامه شهروند، با اعلام اینکه خود او در ۲۶ اردیبهشت ممنوع‌الخروج شده افزود: "شاید تصور می‌شود که ما اسنادی را از اسرار نظام در اختیار داریم که می‌خواهیم منتشرش کنیم در حالی ‌که چنین چیزی نیست."

فرزنداکبر هاشمی رفسنجانی گفت: "آقای‌ هاشمی عاقل‌تر و باتدبیرتر و سیاستمدارتر از این بود که بخواهد اسنادی را برای ما به جا بگذارد. حداقل من یکی که هیچی ندارم. حالا اگر بر فرض هم اسنادی باشد، با تکنولوژی امروز لازم به خروج از کشور برای انتشار آنها نیست."
 
فائزه هاشمی در مرداد ماه گذشته هم، در مصاحبه با روزنامه قانون از ممنوع الخروجی تعدادی از بستگان خود خبر داده و تاکید کرده بود انگار این "واهمه" وجود دارد که آنها در پی خروج از کشور باشند. وی گفته بود نمی‌داند به چه دلیل حتی پسرش را ممنوع‌الخروج کرده‌اند.

خانم هاشمی در آن مصاحبه با خبر دادن از دریافت احضاریه های متعدد، خود را یک "سوژه امنیتی" توصیف کرده و با اشاره به اتهامات رسانه های اصولگرا علیه خود افزوده بود: "شاید من یک پروژه باشم، اول شایعات را می‌سازند و سپس بهره‌برداری می‌کنند."

دختر آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه اخیر با روزنامه شهروند اظهار داشته: "به ‌نظر می‌رسد با شایعات و گزارش‌ها و پرونده‌هایی که برای من درست کرده‌اند، به دنبال این هستند که عامل بیگانه، جاسوس و در این مایه‌ها چیزی دربیاورند."

وی با اشاره به احضار مکرر خود به دادگاه پس از درگذشت پدرش گفته: "قبلاً کم وبیش [پرونده] داشتم ولی در چهار پنج ماه گذشته مدام احضاریه می‌فرستند که وقتی می‌رویم عمدتاً گزارش‌های کذب است و واقعیت ندارد و به نظر هم می‌رسد که این ماجرا می‌خواهد ادامه پیدا کند و تمامی ندارد."

فائزه هاشمی در سال ۱۳۹۱، به مدت ۶ ماه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی زندانی شده بود. حسن لاهوتی، فرزند او نیز در فروردین ۱۳۸۹ نیز هنگام بازگشت از سفر خارج به تهران مدتی بازداشت شده بود.
همچنین، برادر او، مهدی هاشمی، دارای حکم زندان ۱۰ ساله است و هم اکنون در زندان اوین به سر می برد.
دیدار با مهوش ثابت
مصاحبه فائزه هاشمی با شهروند در شرایطی منتشر شده که دیدار او با مهوش ثابت، همبندی خانم هاشمی در زمان زندان، با اعتراض برخی از اصولگرایان مواجه شده است.

خانم ثابت، که ده سال قبل به عنوان یکی از رهبران جامعه بهاییان ایران دستگیر و به زندان محکوم شده بود، اخیرا بعد از تحمل ۱۰ سال حبس آزاد شده است.

فائزه هاشمی در اردیبهشت ۱۳۹۵ نیز، در جریان مرخصی فریبا کمال آبادی، یکی دیگر از همبندان سابق خود که از رهبران جامعه بهاییان محسوب می شد، به خانه او رفته بود.

آن ملاقات هم خشم رسانه‌های اصولگرا را برانگیخت و غلامحسین محسنی سخنگوی قوه قضاییه گفت با خانم هاشمی برخورد قضایی خواهد شد.

در واکنشی جداگانه، حتی اکبر هاشمی رفسنجانی اقدام دخترش را "اشتباه" خواند و گفت که باید آن را "جبران کند".

این در حالی است که فائزه هاشمی در واکنش به منتقدان گفت "وظیفه‌اخلاقی و انسانی" خود را انجام داده و از کاری که کرده پشیمان نیست.
+63
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    Cocoo - ونکوور، کانادا

    به درک با گورِ سیاه، مفتخورا میخوان از ایران برن بیرون پولهأی که اون بابای گور به گور شدشون تو سویس خوابونده کنار دریا خرج کنن. کارد بخوره تو شکم هر چی‌ آخوند با همه خانواده لجن شون یکی‌ از یکی‌ مفت خور تر
    10
    57
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    فدای سرم
    13
    50
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Dalahoo834 - دالاهو، ایران

    خوب که چی؟ خود خلخالی بخشوده بشه هاشمی و خانواده اش بخشیده نمیشه.
    11
    37
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    مگه میز سیاست به کی وفا کرد که به خانواده گرامی شما نکرد ؟ شماها یه مهره سوخته و بی خاصیت برا رژیم هستید و بهترین لطفی که در حقتون میکنند ممنوع الخروج و ممنوع التصویر میشید بعد حصر خونگی و بعدشم کم کم ممنوع النفس و بای بای. تو که خودت بهتر باید بدونی بابات اینکاره بود. حالا چه اشکال داره یه کمی از طعم اون بد بختیایی که به سر مردم آوردید بچشید. حالا خر فهم میشید اون همه پولی که دزدیدید هیچ به کارتون نمیاد. میز سیاست و دنیا خیلی بی وفاتر از اونی هست که فکرشو میکردی
    6
    61
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    کجا میخوائین برین از اینجا بهتر!؟ هر چى بخور بخوره همینجاس ! حیف نیست ، نزدیک به چهل سال ، بابا اکى بیچاره زحمت کشیده ، حق و نا حق کرده و بیت المال رو اکبر المال کرده واستون !! تا هفت پشتتون هم که بخورین تموم بشو نیست ! حالا مثلاً میخوائین برین فرنگ که چى ؟ بابا اکى هم بیچاره دلتنگش نکنین ، خدا رو خوش نمیاد!!
    3
    13
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    yahya3212000 - برگن، نروژ
    سگای پاسدار و این لاشخورها به جون هم افتادن! سگ برادر شغاله! خنده داره پسرای کرگدن هاشمی‌ نقش آزادی خواه رو پیدا کنن!
    3
    8
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - قم، ایران
    پس چی فکر کردی ، ممنوع الخروج که چیزی نیست، بابای کوسه ات رو سرش رو زیر اب کردن و فرستادنش بغل خمینی پارک کنه شماها که فقط کمنوع الخروج شدین این که چیزی نیست، وقتش که برسه شماها رو هم میبرن استخر شهبانو فرح اب بازی کنید
    4
    11
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    mathador - هامبورگ، آلمان
    در ایران از این خانواده منفور تر من کسی‌ را نمیشناسم، ب از انقلاب بخور بخور را اولین بر این خانواده شروع کرد، یک جمله معروف هست که پدر ایشان گفته بود :::ما ‌یک زمین در کرمان داشتیم که ایران افتاد توش
    3
    10
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا
    شما دیگه انگلیس هاتون رو رفتید! اون زمانیکه ملت بیچاره ایران در آرزوی دانشگاههای سهمیه ای شما بودند، شما در لندن تحصیل می فرمودید، در آزادی! در کشور جهان اول، در بهترین سطح و امکانات زندگی! بلایی سر ایران آوردید که ارمنستان دهات بشه آرزوی جوانان ایران در حالیکه شما تفریح کوچکتون استرالیا بود! بسه بابا دیگه شورش را در آوردید، الانم کی بشما کار داره؟ دو لپی دارید مملکت قاراشمیش ایران را می چاپید. ویروس جمهوری داعشی را پدر شما بجان این مردم بدبخت انداخت. خمینی بیسواد مال این حرفها نبود، اطرافیان بی همه چیزی مثل پدر شما، موسوی موش مرده، سازگارا، قطبی و. بودند که حکومت جور و فساد را پایه گذاشتند.
    3
    10
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    gozargah - ایران، ایران
    .... به خودتو ، پدرتو ، خانوادتو و اون نظام لجنت. آشغال های دزد.
    3
    9
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    اگر رفسنجانی‌ مسئولیت کارهایش را می‌پذیرفت و قبل از اینکه توسطِ یارانِ غارِ خود سر به نیست شود حقایق را بازگو یا باز نشر میداد، میشد گفت با تدبیر و سیاست بوده، اما هم از عملکردِ سالهایش و هم گماردن ضحاک بر تختِ ولایت وقیح نشان داد نه تدبیر دارد، نه شعور و نه انسانیت، مردک جو گیر مفلوک که ایران را با همین گند کاری‌هایش بر باد فنا داد و هنوز برایش حماسه می سرأیید، جمع کنید همه شما هضم شدگان در این نظام پلید که دستش تا مفرغ در خون ایرانیان است و همه با هم گورتان را از ایران گم کرده به همان جأیی بروید که با افکار و مرام پر از جهل و عقب مانده تان سازگار است.
    4
    9
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    شما ها اگر پولهای چاپیده شده از بیت المال را بخامنه ای ولاریجانی ها تحویل بدهید دیگر آزاد خواهید شد.
    2
    7
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.