نخست‌وزیر سابق استرالیا 'به خاطر نظرش درباره همجنس‌گرایان کتک نخورد'

آقای ابوت به رسانه ها جزئیات مورد آزار قرار گرفتن خودرا بیان کرده استیک مرد ۳۸ ساله که متهم شده با سر به نخست‌وزیر پیشین استرالیا ضربه زده، می‌گوید کتک زدن تونی ابوت به رای او در زمینه ازدواج با هم‌جنسگرایان هیچ ارتباطی نداشته است.
 
آقای ابوت ادعا کرده است که روز پنج شنبه زمانی که از دفتر یک روزنامه در شهر هوبارت تاسمانی خارج می‌شد، یک طرفدار ازدواج هم‌جنسگرایان به او حمله کرد.
 
لب آقای ابوت در اثر این ضربه باد کرده بود. تونی ابوت یکی از مخالفان برجسته ازدواج هم‌جنسگرایان است.
 
پلیس تایید کرده است که مرد ضارب پوستر "آری به ازدواج هم‌جنسگرایان" حمل می‌کرد.
 
آقای ابوت روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد که این مرد به هنگام برخورد گفته است: "شما به خاطر آنچه که گفته‌اید، سزاوار این ضربه هستید."
 
اما مرد ضارب در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید کرده که زدن آقای ابوت ربطی به مخالفت او با ازدواج هم‌جنسگرایان نداشته و فقط فکر کرده: "این فرصتی است که دیگر به دست نخواهم آورد."
 
یک نظرسنجی دو ماهه در استرالیا در حال برگزاری است که نظر مردم را درباره مجاز بودن ازدواج همجنسگرایان می‌پرسد. نتایج این نظرسنجی در ماه نوامبر می تواند بر مصوبه غیرالزام‌آور پارلمان درباره ازدواج هم‌جنسگرایان تاثیر بگذارد.
نقاش خیابانی آقای ابوت را که مخالف ازدواج همجنسگرایان است این‌گونه تصویر کرده است موضوع ازدواج همجنسگرایان باعث بحث‌های شدید شده است و آقای ابوت این حمله را "خشونت دارای انگیزه سیاسی" توصیف کرده و گفته است حادثه شهر هوبارت نشان می دهد که این بحث تا چه حد باعث اختلاف شده است.
 
این حمله روز جمعه در رسانه های استرالیا در راس خبرها قرار داشت و سیاستمداران هر دو طیف طرفدار و مخالف ازدواج همجنسگرایان این حادثه را محکوم کرده اند.
 
مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا خواستار بحث محترمانه در این باره شد و گفت رفتار خشن و بی‌احترامی تحمل نخواهد شد.
 
مهاجم به طور مشروط آزاد شده و قرار است 23 اکتبر در یک دادگاه محلی حاضر شود. پلیس او را به حمله متهم کرده اما در مورد انگیزه او اظهار نظر نکرده است.
 
هفته گذشته، یک مرد دیگر متهم شد که هنگام بحث با پسرخوانده کوین رودز، نخست‌وزیر سابق استرالیا، درباره ازدواج همجنسگرایان، به او مشت زده است.
+11
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.