مهوش ثابت از رهبران جامعه بهایی ایران پس از ۱۰ سال زندان آزاد شد

مهوش ثابت در ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ در مشهد بازداشت شده بود و یکی از هفت عضو گروه اداره کننده جامعه بهایی ایران موسوم به «یاران» بود. مهوش ثابت از رهبران جامعه بهایی در ایران پس از تحمل محکومیت ۱۰ سال حبس روز دوشنبه ۲۷ شهریور از زندان آزاد شده‌است.
 
جامعه جهانی بهایی با انتشار اطلاعیه‌ای این خبر را تأیید و در عین حال تأکید کرده است، «امروز خانم ثابت در حالی دوران زندان خود را به اتمام می‌رساند که تبعیض مذهبی علیه بهائیان ایران رو به افزایش است».
 
مهوش ثابت در ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ در مشهد بازداشت شده بود و یکی از هفت عضو گروه اداره‌کننده جامعه بهایی ایران موسوم به گروه «یاران» بود. خانم ثابت در زمان بازداشت ۵۴ ساله بود.
 
او قبل از اینکه «به خاطر بهایی بودن» شغل خود را از دست دهد، معلم و مدیر مدرسه بود و تا پیش از انقلاب اسلامی بهمن ۵۷ با کمیته ملی سوادآموزی ایران همکاری داشت.
 
دو ماه بعد از بازداشت خانم ثابت، شش عضو دیگر گروه یاران در اردیبهشت ۱۳۸۷ بازداشت شدند و بر اساس اطلاعیه روز دوشنبه جامعه جهانی بهایی، «تمامی این هفت نفر برای هفته‌ها در سلول انفرادی محبوس، از تماس با دنیای بیرون محروم بودند و رفتارهای سخت و طاقت‌فرسا و فشارهای روانی و جسمانی بسیاری را متحمل شدند».
 
حسن حداد، معاون وقت امنیت دادسرای تهران، بهمن ماه همان سال با اشاره به صدور کیفرخواست برای بازداشتی‌های بهایی، اتهامات آنها را «جاسوسی برای اسرائیل»، «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» اعلام کرد.
 
این در حالی است که بانی دوگال، نماینده ارشد جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل، همان سال گفته بود: «تنها جرم بازداشت‌شدگان اعتقاد به دیانت بهایی است».
 
دادگاه انقلاب اعضای گروه یاران را به بیست سال زندان محکوم کرد و آن‌گونه که جامعه جهانی بهایی در بیانیه خود گفته است «سپس، محکومیت آنها با اجرای دیرهنگام یک تبصره قانون جزایی مصوبه سال ۲۰۱۳ به ده سال زندان کاهش یافت».
 
هنوز مشخص نیست که دیگر رهبران جامعه جهانی چه زمانی از زندان آزاد خواهند شد.
 
بازداشت رهبران جامعه بهایی با واکنش‌های گسترده بین‌المللی روبه‌رو شد و سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری بارها خواستار آزادی بدون قید و شرط این افراد شدند.‌
 
حکومت ایران، مذهبی به عنوان «بهاییت» را به رسمیت نمی‌شناسد و به تبع آن، نه تنها از هرگونه فعالیت پیروان این مذهب جلوگیری می‌کند، بلکه بر اساس گفته‌های بهاییان، آنها از بسیاری حقوق اولیه شهروندان ایرانی نیز محروم می‌شوند.
 
جامعه جهانی بهایی در بیانیه روز دوشنبه خود با اشاره به تشدید برخورد حکومت ایران با بهاییان از زمان روی کار آمدن حسن روحانی، گفته که «در سال‌های اخیر، آزار و اذیت و فشار اقتصادی علیه بهاییان افزایش یافته است» و افزوده است که «از سال ۲۰۱۳ تا به امروز صدها مغازه و محل کسب و کار بهاییان مهر و موم شده است و خانواده‌های بسیاری درآمد خود را از دست داده‌اند».
 
نماینده ارشد جامعه جهانی در سازمان ملل در این زمینه گفته است: «محاکمه و نحوه برخورد با هفت عضو پیشین یاران نشان دهنده نوع رفتار با کل جامعه بهائی ایران است. طی حدود ۴۰ سال، بیش از ۲۲۰ بهائی به قتل رسیده‌اند، صدها نفر زندانی شده‌اند و کل جامعه به کلی از احراز شغل‌های دولتی و تحصیلات دانشگاهی محروم بوده است».
 
بنا بر گزارش سازمان عفو بین‌الملل، بیش از ۳۰۰ هزار بهایی در ایران زندگی می‌کنند.
+98
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان

    چرا آزادش کردین ؟ پس چرا اعدامش نکردین ؟؟ از یه سری از کارهای جمهوری اسلامی حالم بهم میخوره واقعا . پس بهائها رو چرا اعدام نمیکنین؟ . اینها لکه ی ننگ ایران عزیزمون هستن که توسط انگلیسی ها و اسرائیل درست شدن و در حال حاضر هم دارن آموزش میبینن .
    88
    11
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    اسب آتش یا به عبارتی همون باورعمیق و میرزاده عشقی ،این چه دینی است که شما دارین که میترسین بقیه ادیان تبلیغ کنند ؟ آیا واقعا دلیلش اینه که می ترسید مردم دینشان را عوض کنند چون بقیه ادیان نسبت به اسلام سختگیری کمتری دارند و با انسان قرن ۲۱ سازگارترند؟
    21
    63
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    bozurgmehr - لندن، انگلستان

    مهوش ثابت کسی بود که شورای رهبری جامعه بهائی ایران را به رژیم لو داد. کسی که خیانت کرد خودش هم سالها گرفتار شد. چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی. زندن مرد خیانت! بخیال مهوش ثابت آخوندها به وعده خود عمل میکردن اما خودسم گرفتار شد...
    51
    13
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    این نشان دهنده استبداد و دیکتاتوری در ایران که هیچ مذهب و فرقه ای جز اسلام و مسلمانان شیعه نمیتونند فعالیت داشته باشند و بخاطر مذهب زندانی و یا کشته میشوند داعش یعنی حکومت جمهوری اسلامی و دین اسلام
    9
    47
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    خدا رو شکر که این بانوی فرهیخته و شاعره معاصر که اشعار سروده در زندانش اکنون به چند زبان ترجمه شده آزاد شد، گر چه که این ۱۰ سال زندان رو به نا حق متحمل شد. ایشان تنها به خاطر اعتقاد به آین بهائی زندانی شده بود و بقیه اتهام‌ها بی‌ اساس و بدون سند و مدرک بودند.
    10
    40
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    [::لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان::]. تو باید در عربستان مامور گردن زدن باشی با شمشیر ذوالفقار البته بعید می‌دونم مثل اون قاتل در یکروز بتونی گردن هفتصد نفر از کفار را بزنی .واقعا متاسفم که شخصی مثل تو را هموطن بنامم .از کشتن آدمها متنفرم ولی کاش حداقل تو خواب می‌دیدی یکی از عزیزانت بخاطر مسأله عقیدتی اعدام شده
    7
    35
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    [::لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان::]. عزیز برادر، آین بهائی در سال ۱۸۴۴ میلادی و در ایران خودمان متولد شد، یعنی‌ ۱۰۴ سال قبل از تولد دولت اسرائیل !چطور میتونست ساخته دست اینها با شه !؟ یه کم فکر کن قبل از کامنت نوشتن !. [::bozurgmehr - لندن، انگلستان::]. عزیز برادر, مهوش ثابت مطلقاً کسی رو لو نداد، به دلیل ساده که سالها بود که دولت اسم و مشخصات همه شورای رهبری ملی‌ و محلی بهاییان ایران رو در اختیار داشت، شهر به شهر ! شما هم قبل از کامنت نوشتن و اتهام زدن یه کم تحقیق کن.
    6
    40
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. گیریم که لو داده باشه مطمئنا تحت فشار و شکنجه بوده یا خانواده اش گروگان کفتارها بوده مگر فقط این خانم لو داده وقتی زندانی باشی و خانواده ات در گرو جنایتکاران شاید اگر ما هم باشیم لو بدیم فقط باید منتظر شد و در آینده مشخص میشه .تا جای ایشون نباشیم خیلی راحت میتونیم تهمت بزنیم و قضاوت کنیم تا زندانی نکشیده باشیم نمیتونیم درد و رنج زندانی را درک کنیم
    5
    16
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    آزادی عقیده و مذهب و پوشاک جزء حقوق شهروندی هر انسان است ولی عزیزان بهایی آخر مگر میشود شما اسلام و یهود و جفنگیات ابراهیم را قبول داشته باشید بعد دین خود را مدرن و راه نجات بشریت بدانید .من اصلا کتابها و دین تان را تفسیر نمیکنم ولی شما قرآن را که 487 بار توصیه و دستور قتل و خشونت و برده داری و عدم برابری حقوق زن و مرد را داده را قبول دارید.خوب از کوزه همان برون تراود که درو است. دین شما همان شیعه است که مهدی اش ظهور کرده .خوب قرآن هم کشتن شما را حلال کرده پس چرا ناراحتید؟؟؟ بخدا من سردرد گرفتم اقایی بهایی میشناسم دکتر است میگوید خدا در سال 1884 پیغمبر فرستاده؟ بعد اینجا کاربران به پیرمرد بیسوادی در روستایی دور افتاده در ایران انتقاد میکنند چرا برای حسینی که برای جنگ قدرت کشته شد سینه میزند. از این حاج حیفا دکتر بهایی می پرسم چرا پیغمبر شما کتابش را به عربی و نه فارسی آورده میگوید چون عربی زبان کاملی است .میگویم خوب مادونا هم خوشگلتر از مامانت است پس مادونا را به مامانت ترجیح میدهی؟؟ خدا به همه نادانها عقل عنایت کند
    10
    15
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    [::Iranemaa - قم، ایران::] اینم دفعه هزارم: تا جائی من کامنت نگذاشته ام مثل یه پناهنده تو گل گیر کرده کفگیر خورده اسم کاربری ام رو نیار ضعیف النفس سوهان پناه
    19
    3
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. یعنی اینقدر کودن و مفلس ابله و بیسوادی که نحوه انشای من،کلمات تاکیدی،استمرار و قطع اشارات،سطح اطلاعات،پایگاه اجتماعی ، اسلوب بیان،گرامر و ذوق ادبی، زمان ارسال پیام و صد تا چیز دیگه ی من با باور عمیق و میرزاده عشقی که اتفاقا برای شخصیت و بینش والایشون بسیار هم احترام قائلم،متفاوت و کاملا واضحه. اونوقت تو که از خیلی ها زخم خورده ای میخوای همه دشمناتو یکی کنی؟!
    19
    3
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    [::Iranemaa - قم، ایران::] اما در مورد حرف مفتی که از خودت در مورد دین در کردی بگم: بنظر من ایجاد محدودیت و آزار برای بهائی ها اگه بخاطر دینشون باشه قابل قبول نیست چون حق ابتدائی انسانی یک فرد ارجح به عقیده اون فرده بخصوص که شهروند ایران هم باشن اما قضیه مشکل با بهائی ها دلایل دیگه ای غیر از تبلیغ دینی داره (در ایران مسیحیبا شاخه ها،یهودی،سنی با شاخه ها،ایزدی،اردتکس،بیخدا،زردشتی،علی الهی،اویسی ،علوی،زیدی و نیز ایدئولوژی های مادی و مجازی زیادی اعلام وجود کرده اند ولی بیشتر با بهائی ها نمود پیدا کرده که دلیلش تا اونجائیکه من میدونم قدرت این گرایش در ایران از زمان رشد امیر عباس هویدا و حزب رستاخیز بود که در تمام ارکان کشور نفوذ داشتن حالا هم بخاطر مقبره بهاءلله(حسینعلی نوری)در حیفا ی اسرائیل و حمایت مالی- رسانه ای صهیونیست ها از این تفکر،مثل حمایت صدام از مجاهدین خلق ،نمیتونن براحتی بپذیرنش، فراماسونریسم در ایران خدمت زیادی به استعمار انگلیس بعنوان ناجی کرده والان هم دارن با شنود تماسهای تلفنی فارسی زبانها توسط بهائیان و گزارش نامحسوس از فعالیتهای ایرانیان در خارج از کشور به
    24
    5
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    سرویسهای امنیتی کشور میزبان خدمت میکنن و این چیزیه که خودم مستقیم بهش برخورد کردم. دوست بهائی هم دارم که خانواده خوبین ولی استراتژی کلی اینا در این جهته. یادتم نره که تا حالا یه بهائی رو ندیدم با قایق بیاد اینجا ! مگه نمیگن همشون در ایران تحت ظلم هستن پس چرا راحت با هواپیما میان؟ اون خان از فرانسه هم احتمالا میاد تکذیب میکنه ولی ثبت شجره نامه هر بچه بهائی در هر جای دنیا چه ایران چه بورکینافاسو بلافاصله بعد از تولد در بیت العدل حیفا با مهر رسمی کشور اسرائیل ثبت میشه و این چیزیه که خانواده های بهائی علاقه ای به گفتنش ندارن. بهر حال بنظرم تا وقتی که شیطنتی نکرده اند نباید اذیتشون کرد. در ضمن تو زیاد از من سئوال میکنی آیا وقتی که من از تو سئوال میکنم پیدات میشه؟
    22
    7
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. عزیز، فرمایش شما متین، هر انسانی‌ ممکنه که زیر شکنجه اعتراف کنه، ولی‌ در مورد خانم مهوش ثابت این اتفاق ( لو دادن همکاران) نیفتاده، من برادرم در یکی‌ از شهرستان‌ها عضو یکی‌ از این شورای شهری بهائیان آن شهر بود که به اسم خادمین معروف هستند، و اون زمان ( ۱۵ سال پیش) میگفت که گروه ۳ نفره خادمین رو کاملا مأموران دولتی می‌شناختند و اسمشون رو داشتند، این برای همه جامعه بهائی ایران صدق میکرد, با ذکر این توضیح که در حال حاضر، همه گروه‌های خادمین بهائی در سراسر ایران منحل شده اند و بهائیان هر شهر سعی‌ میکنند که با مشورت با هم و با دعا و نیایش, امورات دینی و اجتماعی خود را ( ولو به دشواری) به پیش ببرند. موفق و پیروز باشید.
    3
    20
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. عزیز، بد جوری به بیراهه رفتید ! ۱- آین بهائی اسلام رو به عنوان یک دین بر حق به رسمیت میشناسه، ولی‌ دینی که مهلتش تمام شده ( قرآن، سوره ۷، آیه ۳۴ تا ۳۶) ۲، طبق آیه‌های قرآن بهائیان مطلقاً مستحق کشته شدن نیستند، چون کافر و مشرک به کسی گفته میشه که خدا رو قبول نداشته باشه و یا اسلام و رسالت حضرت محمد رو قبول نداشته باشه، هیچ کدام از این موارد شامل حال ما نمیشه ! ۳، در مورد سال ۱۸۴۴ و بشارت ظهور یک منجی کتاب و مطلب بسیار هست که شما رو دعوت به تحقیق و مطالعه در این زمینه می‌کنم (کتاب دزد در شب، نوشته ویلیام سیرز,که به چندین زبان از طریق اینترنت قابل دسترسی هست ). موفق و پیروز باشید.
    8
    18
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::اسب آتش - سیدنی، استرالیا::]. عزیز ، اینطور بی‌ دلیل به هم انگ نزنیم، بهائیان در ۲۰۰ کشور و اقلیم دنیا حضور دارند، دلیل بهائی شدنشان هم صرفاً جنبه مذهبی‌ داره، به این معنی که از هر دینی که باشند، اون منجی آیین خودشون رو در پیامبر آیین بهائی پیدا میکنند. در ایران بهائیان خیلی پیشتر از زمان هویدا ( که مادرش مسلمان و هم سفر حج مهدی بازرگان بود !)، در ایران حضور داشتند و از سال ۱۲۶۰ هجری قمری گروه گروه بنا به همان باور‌های دینی به این آیین ایمان آوردند، امری که هنوز هم در سراسر جهان و برای هر انسانی‌ ممکنه پیش بیاد و باور دینی و یا عقیدتیش تغییر کنه.
    6
    21
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. [::اسب آتش - سیدنی، استرالیا::]. در جواب کامنت‌های سراسر شک و تردید شما به این آیین باید عرض کنم که این امری طبیعی هست، تولد هر آیین به همین صورت بوده که توسط مردم زمان خودش طرد شده، ولی‌ یکی‌ دو قرن بعد تازه شکوهش جلوه میکنه. به عنوان مثال از آیین مسیحی نام میبرم که به پیامبرش ۳ سال بیشتر مهلت ندادند و به صلیبش کشیدند. طوری که اصلا کتابی از او به جای نماند، شاگردانش مشاهدات خود از حضرت مسیح رو در چند صفحه آوردند که آنهم ۴ قرن بعد منتشر شد ! آیا مسیحیان زمان ما که اکثرا کشور‌های پیشرفته‌ای هستند آدم‌های احمقی هستند که به چنین کتابی باور دارند ? خیر، آنها به روح مطلب که در این کتاب آمده ایمان آورده اند و همان چند جمله اندک از حضرت مسیح برایشان کافی‌ هست. آیین بهائی یلک باور هست، با مفاهیم بسیار عمیق روحانی و معنوی، شما میتوانید با پیام این آیین موافق و یا مخالف باشید،چون که به عنوان انسان, این کمترین حق شماست که دین خودتان را انتخاب کنید.
    9
    15
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::اسب آتش - سیدنی، استرالیا::]. دوست عزیز من با آقای فلانی با اسم کاربری اسب آتش هیچ مشکلی ندارم ولی با این رژیم دیکتاتوری و این دین خشن مشکل دارم که تو طرفدارشی پس من با اعتقاداتت مشکل دارم .حالا سعی عصبانی نشی دوست عزیزم
    3
    14
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::اسب آتش - سیدنی، استرالیا::]. سوالی بپرسی با کمال میل و بدون تعصب و جانبداری از چیزی جواب میدم .در ضمن من چند سالی هست ترکیه هستم و تو ایران هم ساکن ارومیه و خانواده اونجا هستند و سالی هم چند بار به کشور عزیزم سفر میکنم و هیچ مشکلی هم با تو هموطن عزیزم ندارم .یادت باشه اگه دنیای مجازی عصبانی ات کنه وای به حال مشکلات روزمره و آدمی بیمنطقی که رودررو رو اعصابن
    4
    13
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::اسب آتش - سیدنی، استرالیا::] تو استرالیا زندگی میکنی ،احتمال انگلیسیت خوبه. یه فیلم معرفی میکنم ببین بعد نظرت را در مورد این فیلم بگو ،فیلم The Innocent Prophet که تو یوتیوب هستش. راستی از اینکه در نوشتار مشکل دارم به بزرگی خودت ببخش به هر حال همه آدما تحصیل کرده نیستند .
    5
    12
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    الف-ب - اوکلاهما، ایالات متحده امریکا
    تعجب میکنم چرا بعضی حاضرند بهترین ایام عمر خود رو بخاطرمذهب به هدر دهند. اگر کسی واقعا به خدا اعتقاد داره نیاز نیست با برچسب مذهب شناحته شود.
    1
    12
    ‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]با عدم درک سخن من واقعا ثابت کردی که دینت ادامه اسلام و زائده ابراهیم است که زنش را به دو قاطر به فرعون فروخت.من کتابهای شما را بیشتر از خودت خواندم......شما را از این به بعد مینویسم تا موجب خنده بشر شود بها الله در مقام تمجید از یکی از یارانش مینویسد: لولاه ما استوی الله علی عرش الصمدانیته و ما علی کرسی الوحدانیته. اگر ملا حسین بشرویه ای نبود خدا بر عرش  بی نیازی و بر کرسی وحدانیت مستقر و تثبیت نمی شد😂😂😂😂😂😂😂،این دیگه پوز امامان شیعه را در خالی بندی زده
    8
    9
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] چه دلایل محکمی برای اثبات دین خود دارید 😆😆 قرآن ؟؟؟کتاب داستانهای اتاق خواب محمد و قطع دست و کشتن مشرکین. کتابها و نوشته های نویسندگان و سیاستمداران آن دوره 😀😀😀😆😅😄 خدا را با هویج ثابت میکنید؟؟.ان خدا و دینش دیگر چقدر بدبخت است که با ادوارد براون ثابت شود و خود هیچ دلیلی برای بودن ندارد😅😄😃😂خیلی شماها خنده دار هستید،بخدا پوز آخوندها را زدید.
    8
    6
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. عزیز برادر، خوب معلوم شد که نظام پر برکت اسلامی در اتریش هم ساندیس پخش میکنه. هر مطلبی که مینویسی باید با ذکر نام کتاب و صفحه مورد نظر باشه. شما از کجا میدونی‌ که من چند کتاب بهائی رو خوندم که شما بیشتر خونده باشی‌ ؟ برو و تمجید و تحسین بزرگانی چون گاندی، ادیسون، تولستوی، خلیل جبران، . از این آیین رو ببین. نظر شما هم به جای خود محفوظ !
    5
    11
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. عزیز برادر، هنوز صد سال نمیگذره از زمانی‌ که در کشور ما ایران, بیش از ۹۵% مردم بی‌ سواد بودند ! فقط سیاستمداران سواد داشتند و آخوندها ! به اضافه یک عده خیلی‌ کم از پولدار‌های کشور. بهائیان با هزینه خودشان مدارس"تربیت" رو در کشور راه اندازی کردند، که درهاش به روی همه باز بود، دختر و پسر و از هر دین و مذهبی‌. تا اینکه در سال ۱۹۳۶ و با تحریک آخوند‌ها این مدارس برای همیشه بسته شدند. ولی‌ خدا رو شکر که رضا شاه با نبوغ ذاتی خودش ایده رو گرفته بود و دستور به ساخت و توسعه مدارس دولتی داد. وقتی‌ که بهت میگم چیز زیادی از این آین نمیدونی، قبول کن !
    5
    10
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. ما ایرونی‌‌ها ادم‌های عجیب و غریبی هستیم، تا یه فوق دیپلم یا یه لیسانس میگیریم، و یا پا رو میگذریم تو یه کشور دیگه سریع روشنفکر میشیم و خدا و همه ادیان رو منکر میشیم، برای همان قرآنی که شما مسخره میکنی‌ هزاران نفر جان خودشون رو فدا کردند، ولی‌ هیچ کس حتی یه انگشت کوچیکش رو برای زیبایی اشعار ویلیام شکسپیر انگلیسی قطع نکرد. برای اثبات این آیین در همان اتریش, شما برو و با یک بهائی اتریشی‌ صحبت کن ببین میتونی‌ از دین برش گردونی ؟! مولوی‌ چه زیبا در هشت قرن پیش جواب شما‌ها رو داد. عقل در شرحش چو خر در گل بخفت - شرح عشق و عاشقی هم، عشق گفت !
    5
    11
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. دوست عزیز من آدم بی‌دینی هستم ولی می‌دونم دین بهایی ازاسلام بهتره ولی اگر بهاییان به قرآن اعتقاد دارند متاسفم. قران یعنی ترویج خشونت
    2
    9
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. دوست عزیز، همانطور که در کامنت‌های قبلی‌ ذکر کردم، آیین اسلام از نظر ما منسوخ شده، و احکام قرآن دیگه نباید در هیچ کجای دنیا اجرا بشه. اینو خود قرآن هم یاد آور میشه، نگاه کنید به سوره اعراف، آیه ۳۴-۳۶. در واقع, هر وقت که دینی از زمان خودش خارج شد به فساد و خشونت متوسل میشه، نگاه کنید به تاریخ مسیحیت که چه فجایعی رو کشیش‌ها و روحانیون مسیحی در قرن ۱۴ و ۱۵ میلادی مرتکب شدند، و عجب آنکه جهان اسلام هم به قرن ۱۵ خود رسیده. موفق و پیروز باشید
    1
    10
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] خدا خر را دید که بهش شاخ نداد. شما زائده های اسلام همه از ادب و شخصیت عاری هستید.تا در جایی تو گل میمانی دقیقا مثل اعقابت شروع میکنی به تهمت زدن و بقدری بدبختی که دوتا کامنتت با هم در تضاد است .اول میگویی ساندیس خور بعد میگویی روشنفکر خارج رفته!! البته از دینی که پیامبرش آدم میفرستد برادر خودش را در قبرس بکشند غیر از این انتظاری نیست.شما آدمها بسیار متحجر و متعصب و بیسواد هستید و من در اتریش با شماها سر و کار داشتم و همه از من فرار میکند چون چیزی برای گفتن نداشتن و نداری یک کپی مسخره از شیعه که خود یک مذهب مسخره است.
    5
    3
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] واقعا که اسلام و همه زائده های چقدر بیسواد هستند.حاجی حیفا !!! تعریف کردن سیاستمدار را تعارف سیاسی میگویند .مطالبی که گاندی و این و آن سیاستمدار میگویند آلفا سیاست است که تو ..... طبق دستور دینی ات اصلا اجازه ورود به آن را نداری😂😂😂😂.ببین خدا و پیغمبر چقدر بدبخت هستند که باید حقانیت الوهیت خود را از نویسنده و سیاستمدار بگیرند.😂😂😂😂شماها دگر چه آدمها خنده داری هستید.این جفنگیات دیپلماتیک را پوتین در باره خامنه ای گفت که انسانی والا است و از این چرندیات.
    6
    2
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Iranemaa - قم، ایران::] متاسفانه ما همیشه از مظلومیت این افراد میشنویم و برایشان دلسوزی میکنیم ولی برای شناخت بهاییت مطالب بسیار زیادی است و جالبترین آن نوشته احمد کسروی است و وقتی مطالب خود بهاییت را بدون داشتن نظر مذهبی میخوانی مثل جوک است چون اینها آمده اند برای توجیه مسلمانان خصوصا شیعه مطلب مشابه جمع کرده اند وقتی با یک نفر بدون مذهب بحث میکنند خنده‌دار میشوند و مرتب مطالبی از قرآن و نهج ابلاغه و حدیث فلان اخوند میاورند.وقتی میگویی من هیچکدام را قبول ندارم از مسیح میآورند وقتی آن هم قبول نداری مثل امام خمینی تو گل گیر میکنند و شروع میکنند به جفنگ گویی .بسیار آدمها متعصب و ناآگاه و در عین حال بی رحم و دگمی هستند.فعلا آب ندارند والا شناگران ماهری هستند.اعزام تروریست برای کشتن برادر از سندهایی افتخار پیغمبر اینها است که همه با یک کلیک در اینترنت قابل دیدن است
    5
    2
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] در کتاب شما در باره حقانیت یک دین نوشته شده نفوذ کدام ! سرعت گسترش و ازدیاد ایمان اورندگان! !!!!! تقریبا دویست سال از درست کردن این دین میگذرد فکر کنم هفت میلیون بیشتر نباشید.تو اینترنت دیدم ایینی در هند است که ..... مرد را میپرستند که 60 میلیون مومن و مومنه دارد 😂😂😂😂😂 پس حقانیتش از شما بیشتر است 😂😂😂😂😂.
    4
    2
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] من فکر میکنم شعرمولوی در مورد کسانی مثل شما حکم میکند که از یک دین وحشی کپی میکنید با چهار تا قانون ثابت شده بزکش کرده و مردم بدبخت بهایی را با نوع جدید خرافات مبتلا مینمایید بکشتنشان میدهید و خود در خارج از بدبختی آنها سود میبرید.
    5
    2
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. عزیز برادر، بد جوری عصبانی شدی ، اگه میخوای فحش و ناسزا بدی تعارف نکن تو رو خدا! ۴ تا کامنت نوشتی‌ دریغ از یک خط منطق و استدلال ! کارت به جایی رسیده که به کتاب فوق فاجعه آحمد کسروی آویزون شدی ! مشکلی‌ نیست، شما این آیین رو دوست نداری، نداشته باش، ولی‌ برای ما و کسانی که به این آیین ایمان داریم تکلیف روشن نکن. هر وقت خواستی یک بحث مستدل و منطقی‌ در مورد تاریخ ادیان و فلسفه منجی عالم بشریت داشته باشیم در خدمت خواهم بود، به شرط رعایت ادب و نزاکت در کلام - با وجود اینکه کامنت‌هات خیلی‌ بوی شهر وند جهان سوم میده !- و اگر هیچ دینی رو قبول نداری و منکر وجود خدا هم هستی‌ که دیگه بحثی‌ با هم نداریم, فی‌ امان الله .
    1
    8
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::iran2015 - وین، اتریش::]. در خاتمه بحث، چند خط از آنچه که ما بهش اعتقاد داریم مینویسم، لطفا بدون عربده کشیدن و در کمال آرامش بگو با کدومش مخالفی ./- هدف از ارسال رسل, معرفت الله و الفت و اتحاد بین عباد بوده و هست. - اساس ادیان الهی یکیست،- وحدت عالم انسانی - تاکید بر لزوم صلح جهانی‌ - تحری حقیقت و انتخاب دین بنا بر باور‌های شخصی و ترک تقالید - تساوی حقوق زن و مرد - پرهیز از جنگ و خشونت و خونریزی‌ - تضمین عدالت اجتماعی و تعدیل معیشت - تضمین آموزش و پرورش برای همه کودکان،// منتظر جواب مستدل و منطقی‌ شما هستم.
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::iran2015 - وین، اتریش::]. یادم رفت که بنویسم که وفات حضرت بهالله در سال ۱۸۹۲ واقع, و برادرشان ۲۰ سال بعد در آوریل ۱۹۱۲ فوت شد، ایشان حتی بعد از فوت حضرت بهالله هم هنری و یا کرامتی از خود نشان ندادند، این ادم خطری حساب میشد که کسی دستور قتلش رو بده ؟ تعداد طرفداران میرزا یحیی‌ آن مو قع چند نفر بودند، و حالا چند نفرهستند ?بهتر نیست یه کم فکر کنی‌ قبل از کامنت نوشتن ؟
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. دوست عزیز من یک سوال دارم ،دین بهایی و اسلام چه شباهت‌هایی دارند و چیزهایی که دوست هموطنمان جناب" 2015ایران " میگه همه غیرواقعی اند مثلاً کشتن برادر....البته باز هم میگم دین دار نیستم و دین را مضر میدانم ولی دین بهایی نسبت به اسلام خیلی خیلی بهتره .لطف کن بیشتر از دین بهایی بگو یا لینک بزار و یا چیزی معرفی کن ،ممنون دوست عزیز از پاسخ ...موفق باشی و امیدوارم در هیچ جا اقلیت ها مورد آزار و اذیت قرار نگیرند
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. معذرت می‌خوام که کامنت آخر شما در مورد قتل برادر را نخوندم و کامنت گذاشتم
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. عزیز، خواهش می‌کنم، نه قتل برادر نا تنی در کار بود و نه حتی نقشه قتل، به همان دلیل که ذکر شد. میرزا یحیی‌ اصلا در این حد و اندازه‌ها نبود و تاریخ نیز اینرا ثابت کرد. در مورد شباهت این ۲ آیین، کم نیست، مثل نماز، روزه،تشویق به پرهیزکاری، . ولی‌ اختلاف اصلی‌ در فلسفه این ۲ آیین هست، در صدر اسلام همه چیز بر بنای مجازات بود، و ترس از مجازات، چون وسیله تربیت نبود و یا کم بود. در آین بهائی همه چیز بر منبی‌ تربیت و آموزش و پرورش هست تا کار اصلا به گناه و خطا کشیده نشه که مستوجب مجازات باشه. در این آیین خود انسان هست که مهم هست، حتی مهم تر از خود دین ! در واقع‌,‌ شان انسان والاتر از این هست که "مجازات " بشه. در کامنت‌های قبلی‌ خطوط اصلی‌ این آیین رو نوشتم. در لینک بهائی دات کام میتونید اطلأعات مورد نظرتان را پیدا کنید، و تقریبا همه کتب بهائی به صورت رایگان قابل دانلود هستند، خودتان مطالعه کنید و ببینید با دنیای امروز ما جور در میاد یا نه.اگر سوالی داشتید در خدمت شما خواهم بود. برای شما عزیز آرزوی بهترین‌ها رو دارم. موفق و پیروز باشید.
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. عزیز، اگر یوتیوب در ایران فیلتر نیست، بگردید دنبال کنفرانس‌های دکتر نادر سعیدی، مخصوصاً نطقش راجع به کرامت انسان در آیین بهائی. فوق العاده هست. من ۳ سال پیش به مدت یک هفته در کنفرانس‌های ایشان در اسپانیا شرکت کردم ( به زبان فارسی ) و واقعا از دید ایشان به دین لذت بردم، خیلی‌ مدرن و تازه است.
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. ممنون ،موفق و پیروز باشی هموطن
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] واقعا خجالت آور است که آدم برای هدف کثیف تحمق خود و مردم مطالب را سر وته بنویسد .من گفتم اعزام تروریست برای قتل برادر و نه قتل برادر .این کلک های آخوندی برای من تازگی ندارد و باید بگویم که در محفل اتریش به احب الله توصیه شده بود با من بحث نکنند.شماها با من نمیتوانی بحث کنی چون من برای تمامی ادیان ابراهیمی به اندازه یک مگس ارزش قایل نیستم و ....موسی و عیسی و محمد و علی و قرآن مورد قبول من نیست من علمی و انسانی صحبت میکنیم و شماها در گل میمانید و ....میگویید.
    5
    0
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] خدا وکیلی خنده ار تر از شماها ندیدم ،دین شما خیلی خنده دار است شما افراد را از دین بیرون میکنید مگر اداره غلات است که آقا از فردا شما نیا؟؟؟😂 مگر رابطه خدا و بنده مثل اداره برق و مشتری اش است که طرف پول برق نداد قطعش کنید 😂 شما مردمی متعصب و دگم هستید و کپی شیعه !!! اینجا نمیشود بحث کرد فضا نیست خودت هم میدونی مچاله ات میکنم.چون من آن ....دیوانه ساخت .....را خوب میشناسم و همه زائده هایش را رسوا میکنم چه حزب الله و چه جیش الله و چه احب الله که شما باشید از آب گندیده اسلام نمیتوان قزل الا صید کرد خودتان را مسخره کرده اید.
    3
    0
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Iranemaa - قم، ایران::] دوست محترم و آگاه. کامنتهای افشاگری و عمق اطلاعات شما را در باره اسلام میخوانم و احترام دارم! آیا واقعا در باره بهاییت مطالعه نکردید؟ اگر اینطور است توصیه میکنم خود را گرفتار بازی های آخوند های شیعه و بهایی نکنید و تاریخ بوجود امدن بابی و بهایی را بخوانید.حتما شیعه گری دانشمند بزرگ احمد کسروی را خوانده آید بهایی گری نوشته این مرد بزرگ ادامه آن است.من اینرا گفتم که وقت شریفتان به خواندن مباحث خنده دار بین دو گروه مسلمان یعنی شیعه و بهایی مصروف نشود.تاریخ توپوزی به این مذاهب حقه باز است که بسیار فصیح و بی طرف و غیر مذهبی توسط احمد کسروی بزرگ ذکر شده است.
    2
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] اگر میخواهی با من بحث کنی باید مثل آدم به فارسی حرف بزنی و این واژه های مشمئز کننده عربی را حداکثر بکار نبری ! من زباله ایران را به کاخ عرب نمیدهم. اگر زبان ما دچار اشکال است بخاطر برادران عربت است که 200 سال زبان میبریدند و ایرانی را تحقیر میکردند.ایا شما فرزند یا مادرت را بخاطر کامل بودنش دوست داری یا بخاطر اینکه فرزند تو است .
    3
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. دوست عزیز شما لطف دارید .من به احمد کشوری احترام زیادی قایلم و کلا هیچ دینی را برای انسان خصوصا انسان قرن حاضر و آینده مفید نمیدانم ولی در مقام مقایسه بهاییت را از اسلام بهتر میدانم همانطور که مسیحیت را نسبت به اسلام بهتر میدانم ،همین ولی چیزی که من را آزار میدهد هموطنان بهاییم است که در نظام اخوندی خیلی رنج میکشند این واقعا من را ناراحت میکند .آن شخصی که چون پدر و مادرش بهایی بودند و به طور ارثی بهایی حساب میشود و با او مثل یک انسان برخورد نمیشود .البته کنجکاوی و دانستن چیز بدی نیست ولی حتی اگر دین بهایی بهترین دین هم باشد من فقط به عنوان یک مطلب مثلا روانشناسی مفید بهش نگاه میکنم نه دین که بهش اعتقاد داشته باشم چون دین خوب هم باشد فوقش میشود بهش به عنوان یک چیز آموزنده نگاه کرد و نه دین که انسان را محدود کند و سبب جدایی انسانها شود و مثلا دو انسان را که از یک دین نیستند را برای ازدواج محدود کند و...موفق باشی دوست عزیز
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. عزیز برادر، شما باز هم چند تا کامنت نوشتی‌ ولی‌ جواب کامنت من رو ندادی ! کدام یه از اصول بنیادی آین بهائی رو قبول نداری، و چرا - و اما در مورد کتاب سراسر فاجعه احمد کسروی، من این کتاب رو خوندم، نه یک بار، بلکه ۲ بار، این بنده خدا موقع نوشتن کتاب گویا دوباره عبا و عمامه رو به تن کرده بود. شما اگه این کتاب بی‌ محتوا رو آثاری درخشان میدونی‌، پس ببین خودت کی‌ هستی‌ ! به عنوان مثال، کسروی با تحریف آیات، میخواد از عربی‌ نوشتن حضرت بهاالله ایراد بگیره، من اینجا از دوستان عرب تباری که بهائی شده اند (الجزایری، تونسی,..) در مورد سبک و نحوه نگارش اثار عربی‌ حضرت بهالله پرسیدم ، گفتند که بی‌ نظیر هست، و می‌پرسیدند شاید منظور کسروی اثار فارسی حضرت بهالله بوده !
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::iran2015 - وین، اتریش::]. برای اخرین بار از شما می‌پرسم، آیا میخواین به عربده کشی ادامه بدین ، و یا مایل به یک بحث علمی‌ و مستند و منطقی‌ هستید. شما که میگید در اتریش همه از شما فرار میکنند ( شاید شبیه اصغر قاتل هستی‌ ! )، خوب ، من که دارم از این بحث استقبال می‌کنم ! بحث رو با یک سوال منطقی‌ شروع می‌کنیم، آیا اصلا انسان قرن ۲۱ احتیاج به یک دین و یا روحانیت و معنویت دارد یا نه ؟ اگر نه چرا، و اگر اره، کدام دین جواب این درخوست معنوی جهان را بهتر ادا میکند ؟ دوست خوب ما در قم نیز میتوانند در این بحث شریک و به نوعی داور این بحث باشند.
    0
    6
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. با کمال میل حاضرم ،البته از دوست Iran2015خواهش میکنم با شادی و آرامش کامنت بذاره . راستی دوست عزیز خدا نکنه من در قم باشم :) که البته نیستم
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. عزیز، ببخشید که در کامنت اشتباه شد، امیدوارم که هر جا هستید در سلامتی‌ و شادکامی باشید. شما میتونید شروع کننده این بحث باشید و کامنت خودتون رو در مورد سوال من بگذارید - اگر مایل هستید. موفق و پیروز باشید.
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    من اعتقاد دارم انسان قرن بیست یک اصلا و ابدا نیاز به دین و معنویت ندارد و بلکه دین گاهی باعث لطمه و آسیب به بعضی آدمها میشود . شاید شما بپرسید انسان مثل حیوان اعمال و رفتارش غریزی نیست بلکه اکتسابی است پس نیاز به راهنمایی و دانستن دارد ،که راه درست را برود ،خطا نکند و هم به خود آسیب نرساند و همه به دیگران و حتی به حیوانات و محیط زیست و منابع طبیعی و سهم آیندگان و‌..‌ آسیب نزند
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    حالا شما شاید بپرسید که در نبود دین چطور مردم راه درست را تشخیص دهند....اولا که انسان قرن ۲۱ انسان اون انسان کاملا منفعل و اثرپذیرقرون گذشته نیست که همه چیز را بپذیره و خط قرمز داشته باشه و چیزی که عقل و منطق قبول نمیکنه به راحتی بپذیره و چه بسا در ظاهر بپذیرد ولی در درون خودش شک کند .این انسان قرن حاضر به مدد کتابهای متعدد و خصوصا اینترنت میتواند هر اطلاعاتی در هر زمینه ای بدست بیاورد ،خود من یک زبان خارجی از طریق اینترنت یاد گرفتم و اصل اسلام را و آنچه تو ذهنم به صورت سوال در مورد این دین بود همه را از طریق اینترنت چه به فارسی و چه به انگلیس آموختم و تجربیات آدمهای مخالف در دنیای اینترنت مثلا کسانی که. قبلا مسلمان بودند
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    و چیزهای دیگر که امروزه هست مثل اصول روانشناسی و سخنان بزرگان و اعلامیه جهانی حقوق بشر
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    حالا دین چطور می‌تونه آسیب رسان باشد: مثلا اعلامیه جهانی حقوق بشر گفته شده زن و مرد آزادند که با هر کس و هر دین ...ازدواج کنند در صورتی که معمولا انسانهای مذهبی و معتقد دوست ندارند اعضای خانواده شأن با افرادی خارج از دین خودشان ازدواج کنند و اگر هم ازدواج کنند دوست دارند اون شخص را به دین خودشان دعوت کنند و چه بسا اون فرد در خانواده و هم دینی های خودش طرد و یا مورد سرزنش قرار بگیرد و اختلاف درست شود و این چیزها باعث میشود گاهی عاشقذو معشوق به هم نرسند و خصوصا سخت گیری از طرف خانواده دختر بیشتر است
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    مورد بعد ظلم به اقلیتهای مذهبی است و حتی اگر دینی به اقلیتها ظلم نکند و دین از سیاست جدا باشد باز هم در انتخابات ها معمولا افراد ،ازمیان دین خودشان افراد را انتخاب می‌کنند..و حتی در جایی مثل کشورهای اروپایی که یا مسیحیند و یا بی‌دین اگر شما مسیحی و یا بی دین باشی بهتره تا اینکه مسلمان یا مثلا هندو باشی البته این مورد در ظاهر بروز نمیکند ولی در درون و حتی دین فرهنگ و پوشش و غذا خوردن آدمها را متفاوت میکند شما دقت کنید مسلمانها و یحودیها خوک نمی‌خورند هندوها معمولا گوشت نمی‌خورند و اصلا گوشت گاو نمی‌خورند و حتی دینی مثل هندو در میان خودشان هم در ازدواج سخت میگیرند که از طبقه و کلاس خودشان باشد و کلا دین فرهنگ آدمها را تا حدی و گاهی خیلی زیاد متفاوت میکند
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    از تمام موارد بالا و ممکن است چیز دیگری هم باشد که فعلا به ذهن من نیامدباعث می‌شود که دین انسانها را از هم جدا کند و اختلافات را دامن بزند آدمها را گاهی دورو و دوچهره کند هم درمیان هم دینی ها مثلا من مسلمان پنهانی مشروب میخورم باید از بقیه مسلمانان پنهان کنم و یا من هندو پنهانی گوشت گوساله میخورم و یا اینکه من مسلمان دوستی مسیحی دارم که در ظاهر دوست صمیمی هستیم ولی قلبا به خاطر بعضی تفاوت‌ها مثلا چون او گوشت خوک میخورد از نظر من او کافر کثیفی است (مثلا) ولی در ظاهر چیزی نمیگم یا دوست مسیحی من از چیزهای که در دین منذو مثلادرقرآن وجود دارد من را انسان مدرنی نداند . تمام این چیزها عملا در جامعه وجود دارد و هر چه آدما معتقدتر باشند این چیزها پررنگتر است
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. عزیز، بسیار ممنون از کامنت‌های شما. نظر آین بهایی این نیست. به اعتقاد حضرت بهالله، انسان موجودی عمیقا روحانی و معنوی هست، حتی اگر خودش به ظاهر آنرا انکار می‌کند. به این واژه‌ها توجه کنید، عشق، دوست داشتن، بخشیدن، آزادگی، رنجیدن، خوشبختی‌، غم و اندوه، شادی و شعف.. کدام یک از اینها را علم تضمین میکنه ؟
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Iranemaa - قم، ایران::] من با بحث مشکلی ندارم.فقط این شخص ادم بحث نیست و دقیقا مثل اخوندها سخن میگوید و تهمت میزند و توهین میکند و بعد مدعی محبت میشود.من در کامنت اول دوستان بهایی خطابشان کردم و از حقوق شهروندی گفتم که این شخص بمن ساندیس خور گفت.الان هم من را رضا قاتل میخواند که نشانه شخصیت خانوادگی اش است .من رییس اینها را در اتریش لوله کردم که ارتباط بهایی ها را با من ممنوع کردند.اینها همان شیعه های سر بر هستند/مثلا در مورد ازدواج بسیار متعصب هستند و کسی از خودشان خلاف نظر اینها برخورد کند مثل کارمند شرکت گوشت بیرونش میکنند و بایکوتش میکنند .چیزی در حد گروه رجوی. حتی نمیگذارند الله را بپرستد.بعد لبخند میزنند و دیگران را به دیکتاتوری متهم میکنند.شما ببین این موجود چند بار توهین شخصی کرده در صورتیکه من دینش را نقد کردم.
    2
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. فرزند حضرت بهالله، یعنی‌ حضرت عبدالبها پس از آزادی از زندان امپراطوری عثمانی در سال 1909 , در اواخر عمر سفری به غرب و آمریکا داشتند (۱۹۱۱ -۱۹۱۳ )، روزی در بین دانشمندان شیمی‌ سخنرانی میکردند، آنها به ایشان گفتند که استاد، علم آنقدر پیشرفت کره‌ که ما تقریبا جواب هر سوالی‌ را داریم و احتیاجی‌ به دین نداریم. حضرت فرمودند آیا قادرهستید که یک قطره اشک را از یک قطره آب تشخیص بدهید ؟ دانشمندان گفتند بدون تردید، ما قدر به تشخیص آن هستیم . فرمودند،خوب حالا میتوانید بگویید که این قطره اشک، از غم و اندوه هست، یا از شادی و شعف ؟ جواب دانشمندان : خیر ! سپس حضرت فرمودند این همان نقطه‌ای هست که علم شما کارش تمام میشود، و کار علم ما شروع میشود !
    1
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. منظور من از این ۲ کامنت بیان یکی‌ از اصول آین بهائی هست : دین باید مطابق علم و عقل باشد. - در واقع ما هم به علم احتیاج داریم و هم به دین. هر کدام در جای خود، بدون اینکه به کار هم دخالت کنند. علم باعث پیشرفت زندگی‌ مادی ما هست، و دین و معنویت باعث اعتلای روحانی و معنوی ما. وقتی‌ که ما به کسی کمک می‌کنیم، جواب علم نه هست! و جواب دین و معنویت اری ! مشکل جهان ما، مخصوصاً در کشور ما از آنجا شروع شد که روحانیت در هر کاری دخالت کرد، نتیجه آنرا داریم میبینیم. اروپا از این مسیر عبور کرد و حالا کلیسا کار خودش رو انجام میده و دانشگاه‌ها و مرکز علمی‌ کار خودشان را. حالا باید ببینیم اگر دنیا به یک دین احتیاج داره، کدام دین مناسب تر هست.
    1
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. یادم رفت که در کامنت‌های قبلی به این نکته اشاره کنم که مردم شمال اروپا ( سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک ) از بالاترین آزادی و بهترین رفاه اقتصادی و اجتماعی بر خوردارند، بیشترین بی‌ بند و باری رو هم دارند، ولی‌ خودشون رو بدبخت‌ترین مردم جهان میدونند و بالاترین آمار خودکشی در این کشور هاست ! به نظر من دلیلش کاملا روشنه، معنویت و حس انسان دوستی‌ در اینها اصلا وجود نداره، و اینها رو به سمت هیچ بودن و پوچ بودن جهان سوق میده. در این باره و چرای مطلب بیشتر گفت و شنود خواهیم کرد.
    1
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. البته بعضی مواقع پیش میاد آدما تو ناراحتی یه چیزی میگن . خواهش میکنم فراموش کنی و اگه مایلی نظر خودت را در مورد کامنت های من و دوست و هموطن بهایی مون بگی ‌‌. موفق باشی
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. گرامی‌،محض اطلاع و در جواب دوستمان باید عرض کنم که یکی از خواهران من با یک ‌زرتشتی ازدواج کرد، که صاحب ۴ فرزند شدند، ۲ تا بهائی شدند و ۲ تا ‌زرتشتی. انتخاب آزادانه دین جزو اعتقادات ما هست، و از این تعصبات کور کورانه به دور هستیم. حالا چرا این دوست ما نمیخواد وارد این بحث بشه، من یکی‌ که نمیدونم، موقعیت فراهم هست که ما رو هم "لوله" کنه، چه فرصت سوزی عظیمی‌ .
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] دوست عزیز این چیزهایی که شما گفتید ،منظورن واژه‌هایی که گفتید عالی هستند و قطعا هر انسانی دوست داره ولی من بی‌دین تمام تلاشم را می‌کنم این چیزها را انجام بدم مثل بخشیدن و یا اتوماتیک وار برای آدم پیش میاد مثل غم و شادی. و با توجه به شرایط و اتفاقات و گاهی هم بعضی آدما انسانهای شادتری هستند و بعضی برعکس ولی بحث اینه که حتما لازم نیست من دیندار باشم تا این چیزها در من عجین شوند بلکه این چیزها تو ذات و طبیعت آدمها هستند که شرایط زندگی و خیلی مسایل باعث میشوند آدمها تو این چیزها متفاوت باشند .
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. بزرگ‌ترین حجابی که انسان رو از حقیقت دور میکنه، همانا انانیت، و غرور کاذب هست. پس باید سعی‌کنیم که متواضع و فروتن باشیم تا حقایق امور را در یابیم. به قول مولانای بزرگ : گفت که با بال و پری، من پر و بالت ندهم ! در هوس بال و پرش، بی‌ پر و پر کنده شدم......
    1
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    من آدم کنجکاو و ریزبینی هستم در بعضی مسایل که دنبال افزایش اطلاعات در آنها هستم .مثلا من متوجه شدم مسلمانها هر چی معتقدترند صداقت کمتری دارند البته نه صد درصد، ولی زیادن اینجو ر آدما و از طرفی خیلی هم دورو و دروغگو و علتش از نظر من محدودیت های دین اسلام است که البته همانجوریکه که قبلا هم گفتم بهاییت نسبت به اسلام خیلی خیلی بهتر و به انسانیت نزدیکتر است خصوصا در زمینه اموزش و احترام به زن
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    دوست دارم نظر دوستان را در مورد اون مواردی که در کامنتهای قبلی از اسیبهایی که دین به انسان میزند را بدونم
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    دوست دارم بد‌ونم چرا آخوندا اینقدر از دین بهایی متنفرند و نسبت به این دین چیزهایی میگویند که مردم از بهایی ها زده شوند . چرا اینقدر حساسن ؟ البته کامنت های اسب آتش که طرفدار رژیمه این بود که بهاییها با اسراییل رابطه دارند . موردی هم من از لحاظ دینی و اسلامی به ذهنم رسیده اینه که چون محمد از نظر اسلام آخرین پیامبر است و کسی بعد از او نخواهد آمد و دین اسلام هم آخرین دین الهی هستش در نتیجه هر دین و پیامبری که بعد از اسلام بیاد و تبلیغ کنه از نظر مسلمانان یعنی توهین به محمد و اسلام
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    آخوندا میگن بهاییت و بابیت توسط انگلیس درست شده همون‌جوری که وهابیت هم توسط انگلیسی ها درست شده و یک چیزهای دیگه هم میگن در مورد ازدواج در دین بهایی که من تحقیق کردم که. آخوندها دروغ میگن .
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    راستی اعدام بیست بهایی در سال ۶۲ در شیراز را دیروز در اینترنت دیدم خیلی ناراحت شدم ،البته من شنیدم یک فرد بهایی تحت هیچ شرایطی حتی ظاهری و سوری هم نباید دینش را پنهان کند و نباید دروغ بگوید ‌‌، بخاطر همین اعدام را به یک دروغ ظاهری ترجیح دادن که ای کاش برای جانشان دروغ میگفتند .من از دروغ متنفرم ولی وقتی چیزی خیلی مهم باشد و حق کسی هم ضایع نمیشه دروغ واجبه البته نظر شخصی منه‌ .نظرم را تحمیل نمی‌کنم
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Iranemaa - قم، ایران::]اگر اجازه بدهید قبل از گفتن نظرم که با شما یکی است و شاید بخواهم مطلبی آن اضافه کنم در مورد توهین ایشان به مردم بسیار متمدن و انسان دوست شما اروپا که ایشان بی بند و بار خطابش کرد توضیحی بدهم.همانطور که میبینید درست مثل دیگر مسلمانان اینها هم برای خود آمارهایی دارند که از تو شلوارشان در میآورند. طبق آمار who اروپا که مثل حدیث مذهبی نیست که هر کس از خودش در بکند بالاترین آمار خودکشی مال سوئد و نروژ و دانمارک نیست بلکه لیتوانی روسیه سفید و قزاقستان بالاترین خودکشی را دارند که دو تا زیر تیغ دیکتاتوری و سومی هنوز مافیایی است و جالب اینکه این سه کشور کمترین آمار خود کشی در دنیا را دارند.با این آدم که آمار از خودش در میکند چطور باید بحث کرد.
    2
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    در مورد کشورهای اسکاندیناوی شنیدم ،شاید به پوچی رسیدن ،مطمین نیستم ولی من به طبیعت و یا حتی میشه اسمش را گذاشت خدا ،اعتقاد دارم و معتقدم اگر کار بدی انجام بدهم طبیعت من را تنبیه میکند و کار خوب هم در زندگیم نتیجه مثبت میزاره .من به شما گفتم از دروغ متنفرم و هرگاه دروغ بگم که جز اون موارد خاص که گفتم نباشه حس می‌کنم بالاخره ضایع میشم و لو میرم اینا چیزهایی هستند که کسی به من یاد نداده ولی در وجود من هست که برای دوستم که ایتیست(بی خدا)هستش , خنده داره که من به نظرش احترام میزارم
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    بنظرم بحث ما باید در مورد تاریخ دین بهایی باشد.کشورهای اسکاندیناوی چه ربطی به ما دارد.ایشان خوب است در مورد جنگ دوبرادر برای توضیح بدهد که یکی پیغمبر بوده و دیگری ادامه دهنده راه باب و اینکه بها الله چطور وحی میگرفته؟ ایشان توضیح بدهد چرا دینی که همش از وحدت عالم انسانی سخن میگوید چرا سلام گفتن را تبدیل کرد به الله ابها؟؟ این خود ایجاد تفاوت است.یعنی شما تا میگویی *الله و ابها *خودت را از مردمی که میگویند سلام جدا کرده ای .بنابراین وحدت عالم انسانی یعنی همه بیابید بهایی شوید.بهایی ها اجازه ندارند در سیاست دخالت کنند .پس چطور همیشه در سازمان ملل و کاخ سفید و سازمانهای دولتی میچرخند و در هر مراسمی حضور دارند. اینها همه تناقض است .بهایی ها باید از دولت مرکزی تبعیت کنند .این خیلی جالب است یعنی مثلا در دوران جنگ اگر فرض کنیم همه خرمشهری ها بهایی بودند طبق اصل دینی اینها از دولت ایران تبعیت میکنند بعد عراق حمله میکند و چون اینها اجازه بدست گرفتن اسلحه ندارند مقابل دشمن نمیکند خوب این مهم نیست بعد عراق خرمشهر را میگیرد اینها طبق دستور دینی باید از صدام تبعیت کنند،این جک است یا دین
    2
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    چطور یک آدم عاقل میتواند قبول کند که یک آقای نامریی در آسمان باشد و همه جا با تو و همه مردم باشد و هی مرتب دستور از آن بالا بفرستد و فقط هم بتواند با یک نفر تماس بگیرد و عاجز باشد با دیگران ارتباط برقرار کند و دستوراتش بیشتر در مورد آن شخص پیام گیرنده باشد.تازه جالب است که انسانها اجازه تغییر آن دستورات را نداشته باشند.یعنی خدایی به این عظمت کاری دیگری ندارد جز اینکه همش تو خانه ما سرک بکشد.مگر این موجود نامریی خدای اسکیمو ها و سرخ پوستان یا چینی ها و مغولها نیست.چطور فقط تو خانه ما سرک میکشد؟ تو دوست هزار سال 124000 پیغمبر میفرستد که میشود هر 15 دقیقه یک پیغمبر بعد نوار پیغمبر سازی به هزار سال یک دانه میرسد😂😂😂😂😂
    1
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    بحث کردن در مورد اخلاق کار اینجا نیست و شخص است که همه حرفها خوب میزنند .بهایی ها در مورد کرامت انسان میگویند و کنفرانس ها میگذارند گویی مثلا دیگر ادیان گفته‌اند آدم بگویید هرزه باشید و تجاوز کنید.هر کسی دکانی باز میکند اول ارزان و خوب و اجناس با کیفیت میفروشد.دکان دین هم همین است.این بنده الله میگوید دوره اسلام تمام شده یعنی قبولش دارد ولی الان ما میگوییم نه این پیغمبر خوش اشتها کلاه بردار قاتل و تروریست و آدمکش و غیر عادل بوده .این میگوید آن دکان خیابان لاله زار بسته و بیابید میدان ولی عصر شعبه جدید.ما میگوییم این فروشگاه جنس قلابی به مردم میفروشد بی تفاوت در لاله زار باشد یا در نیاوران
    2
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    در مورد آمار خودکشی یک بار دیگه چک کردم، طبق آرتیکل که ۲۲ مارس امسال ( ۲۰۱۷) منتشر شده، فنلاند، دانمارک‌، سوئد و نروژ و همینطور روسیه بالاترین در صد خودکشی‌ در اروپا رو دارند، به عنوان مثال ۲۶،۶ نفر برای هر صد هزار نفر برای فنلاند، همین آمار فقط ۲،۵ نفر برای کویت هست و ۰،۳ نفر برای ایران خودمان ! ( ماشاالله اند روحیه هستیم ! ) این آمار به راحتی‌ در اینترنت قابل بررسی هستند، نمیدونم چرا تو این بحث روش داریم بیهوده جدل می‌کنیم ؟!
    0
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::Iranemaa - قم، ایران::]. و اما برسیم به سوال‌های شما: ۱- در مورد ضرر دین، دین به جای خودش هیچ ضرری نداره که هیچ, منفعت هم داره، ولی‌ کدوم دین ؟ یک دینی که از زمان خودش گذشته و یا یک دینی که در زمان خودش زندگی‌ میکنه ؟ مثال در این موارد که خارج از تاریخ مصرف , برای انسان و طبیعت مضر هم هستند خیلی‌ زیاد هست، اینو به قوه تخیل خود شما واگذار می‌کنم.
    0
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::Iranemaa - قم، ایران::]. برسیم به چیز هایی که روحانیات و یا معنویات به انسان میده ، یک مثال براتون میزنم، من از یکی‌ از دوستان خیلی‌ دلخور بودم و اصلا نمیتونستم ببخشمش. در یکی‌ از کنفرانس‌های بهائی، سخنران جلسه متنی رو از حضرت بهالله برامون خوند، که اگر شما قادر بودید کسی رو که به شما ظلم کرده ببخشید و حتی فراموش کنید، خدا هم گناه و خطا‌های شما رو خواهد بخشید. این موضوع آنقدر در من تأثیر گذشت که تو همان جلسه و در قلبم دوستم را بخشیدم، و دیگه هرگز کلامی‌ در مورد جفائی که شده بود به زبان نیاوردم. فکر نمیکنم بدون گوش دادن به این بیان حضرت بهالله به این نتیجه میرسیدم، که همان بخشندگی باشد، یکی از صفات خداوند، که به مقدار کم در نهاد ما انسانها وجود داره.
    0
    1
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. در مورد آخرین پیامبر، این درک غلط از یک آیه قرآن هست که مطلقاً اشاره به آخرین پیامبر نمیکنه ! موضوع زید، پسر خوانده پیامبر و همسر اوست که بعدا به عقد حضرت محمد در آمد، مشرکین میگفتن که چرا با زن پسرت ازدواج کردی, در این آیه میگه که محمد پدر هیچ کدام از مردان شما نیست، بلکه رسول خدا و نگین انبیاست. در این آیه میگه که پیامبر کار بدی نکرده و ادم خیلی‌ خوبی‌ هم است و نگین انبیاست. توجه داشته باشید که خاتم به فتح "ت" یعنی‌ نگین، و به کسر "ت" یعنی‌ آخرین، در قرآن این آیه به فتح "ت" آمده، و در سوره اعراف - آیه ۳۴-۳۶ به روشنی می‌گوید، که هر گاه که بیایند از برای شما رسولانی که البته خواهند آمد !
    0
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::Iranemaa - قم، ایران::]. برسیم به مخالفت و ضدیت آخوند‌ها با آیین بهائی، در آیین ما، چیزی به اسم آخوند یا کشیش و یا خاخام نداریم، و قشر روحانی کلا حذف شده برای همیشه. خوب این جماعت که تو عمرشون اصلا کار نکرده اند، باید عبا و عمامه رو بر میداشتند،؛ و به یک کاری مشغول می‌شدند و تازه از وقت اضافه خودشون می‌زدند اگر قصد هدایت نفوس رو میداشتند، می‌بینید که اصلا براشون شرایط جالبی‌ نیست، خوب چه بهتر که مثل دوستمان برامون سناریو‌های عجیب و غریب بتراشند (مثل نقشه قتل برادر ناتنی، توسط آدمی‌ که ۲۰ سال قبل از دنیا رفته !)، و از ما یه چهره شیطانی تحویل ملت بدن، تا بتونند هر چه بیشتر بر مردم حکومت کنند. در نظم اداری حضرت بهالله، هر کسی باید کار مفیدی رو در جامعه انجام بده، و گدایی ممنوع هست، تنها باید به کسی کمک کرد که شما مطمئن هستید که از پس اون کار بر نمیاد، مثلا یک بانویی که شوهرش رو از دست داده و تا کار پیدا کردن، احتیاج به کمک داره برای اداره زندگی‌ و فرزندانش.
    0
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    دوستان من دوستان عرب زیادی دارم که هر وقت من صحبت از دین زرتشت می‌کنم ،به ازدواج محارم اشاره میکنند . شما اطلاعاتی در این مورد دارید ؟
    0
    0
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. جدا از مسایل غیب و معنوی و پیامبر...دین بهایی برای کسایی که بدون دین نمی‌توانند زندگی کنند خوب است .اینکه زن و مرد برابرند و آموزش ..در ازدواج هم آزادند و می‌توانند با بقیه ادیان ازدواج کنند خیلی خوبه . من شخصا به سه دین زرتشت ، بهایی و مسیحیت دید منفی ندارم و پیروان این سه دین ،مضر یا به قولی رو اعصاب نیستند بلکه باکلاس و باشخصیت هستند .البته نه اینکه مثلا هندو بد باشد اما به چیزهای پوچ زیادی اعتقاد دارند
    0
    1
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. دوست عزیز، داماد خود ما ‌زرتشتی هست، و این شأیعه ازدواج با محارم کاملا غلط و نادرست هست. البته با غیر ‌زرتشتی ازدواج نمیکنند،و یا خیلی‌ کم - و مخصوصاً دختر به غیر ‌زرتشتی نمیدن. یکی از برادران من می‌خواست با یکی‌ از دختران ‌زرتشتی خانواده داماد ما ازدواج کنه، خانواده اونها نگذاشتند، طفلی دختر راضی‌ بود .....
    0
    1
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. ممنون ، عالی بود ،من قبلا میگفتم اگر یک زمانی مجبور شوم دینی انتخاب کنم آن دین ،دین زرتشتی خواهد بود ولی حالا میگم هر دو دین زرتشتی و بهایی ،دینهای خوبی هستند . به طور کلی من سعی میکنم از این دو دین یاد بگیرم و عمل کنم مثلا چیزهایی که شما گفتید عالی بودند مثل بخشش که سبب می‌شود خود آدم هم از حالت کینه ای بودن و ناراحت بودن دربیاد یا کردار نیک گفتار نیک پندار نیک در دین اجداد مان .. در مورد زرتشتیان میدانم که اصلا با غیر زرتشتی ازدواج نمیکنند .زرتشتیان پاکستان و هند حتی با کسی که اصالتا زردشتی نبوده و به دین زرتشت گرویده هم ازدواج نمیکنند و کسی هم با غیر زرتشتی ازدواج کند را دیگر زرتشتی به حساب نمیارن
    0
    0
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    زرتشتیان ایران، اگر غیر زرتشتی ،زرتشتی شود را به عنوان زرتشتی قبول میکنند ؟ مثلا برادر شما اگر زرتشتی میشد خانواده اون دختر خانم موافقت میکردند؟ یک سوال خصوصی دارم اگر دوست داشتید جواب بدهید . خواهر شما و داماد زرتشتیان در ایران با هم آشنا شدند و ایران زندگی میکنند ؟ و کلا رابطه اقلیتها مذهبی با هم در ایران چطور است ؟ منظورم همه اقلیتها هستش ،مسبحی یهودی بهایی زرتشتی
    0
    0
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    راستی نگفتی چرا آخوندا نسبت به بهایی ها خیلی سخت گیرند .که متاسفانه باعث شده هموطنان بهایی شرایط خیلی سختی در ایران داشته باشند
    0
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. گرامی‌، بله خواهر من و داماد ما در ایران با هم آشنا شدند و ازدواج کردند، اونهم با کلی‌ درد سر، چون موبد ‌زرتشتی حاضر به انجام عقد ‌زرتشتی نشد، چون اسم پدر ما محمد بود ! در نهایت فقط عقد بهائی انجام شد و عقد محضری، اونها چند سال هست که از ایران خارج شده و مقیم آمریکا هستند. در مورد سخت گیری آخوند‌ها در کامنت‌های قبلی‌ توضیح داده ام.
    0
    1
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::Iranemaa - قم، ایران::]. در مورد سوال شما، نمیدونم اگر برادرم ‌زرتشتی میشد اونها قبول میکردند یا نه، در واقع برادر من فکر نمیکنم که ‌زرتشتی میشد، در مورد رابطه اقلیت‌ها با هم در ایران خیلی‌ با هم خوب هستند و رابطه عالی‌ هست، من یکی‌ جز محبت و انسانیت چیز دیگری از هم میهنان ‌زرتشتی، مسیحی و یهودی خودمان ندیدم. خیلی‌ انسانهای شریفی هستند. البته دوستان مسلمان خیلی‌ خوب هم داشته و دارم که خیلی‌ به هم نزدیک و مثل یک خانواده هستیم.
    0
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. یادم رفت بنویسم که تو خانواده داماد ما, کم نبودند از زرتشتیان که بهائی شده بودند، اینها شاید میترسیدند که در صورت ازدواج و به مرور زمان, دخترشون هم بهائی بشه.
    1
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    ممنون از پاسخ ها . خطبه عقد بهایی به چه صورت است دوست عزیز؟
    0
    0
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Iranemaa - قم، ایران:] شما در باره اسلام خوب تحلیل میکنید ولی در مورد دین بهایی و دین زرتشتی سوالهایی میکنید که کمی عجیب است .این دو آیین هیچ نقطه مشترک ندارند، زرتشت یک فیلسوف و آموزگار و مصلح بود و هیچگاه نگفت با خدا یا جبرییل غار بازی میکرده و نه پسر خدا بوده نه مثل یعقوب با خدا کشتی گرفته نه تو دهن ماهی بوده.زرتشت و بهایی به اندازه چند میلیارد سال نوری با هم فاصله دارند،
    2
    1
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. در مورد دین اسلام چندین ساله که مطالعه داشتم و در اعمال و رفتار پیروانش هم دقت زیادی به خرج دادم ولی در مورد دین زرتشت و بهایی اطلاعاتم فوق العاده محدود است :)
    0
    0
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. گرامی‌، عقد بهائی زیر نظر محفل محلی بهائی هر شهر و با حضور نماینده‌های اونها آنجام میشه. یک سری برنامه داره از دعا و نیأیش شروع میشه، و بعد لوحی خونده میشه که به عروس و داماد وظیفه شون رو در زندگی‌ مشترک یاد آور میشه، و بعد عروس و داماد هر دو باید بگویند که با این ازدواج موافقند، پسر با "انا کل له الله راضیون" و دختر با "انا کل له الله راضیات" . امیدوارم که درست نوشته باشم ! مضمونش این هست که ما راضی‌ به اراده خداوند هستیم. عاقد هم هر فرد بهائی میتونه باشه، مثلا در مراسم عروسی‌ برادر کوچکترم، من برنامه کامل عقد رو اماده کردم و خواهر بزرگتر ما که بسیار فرشته خو و فرهیخته هست عاقد مجلس شد و برنامه خطبه عقد را اجرا کرد ! مهریه هم به مبلغ ۱۰۰ دلار آمریکائی بود که به عروس در همان جلسه پرداخت شد که ایشان هم بلا فاصله آنرا به صندوق امور خیریه اهدا کردند، و خلاص !
    0
    2
    جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. عالی .. موفق و شاد باشید ،ولی ای کاش به جای کلمات عربی از کلمات فارسی استفاده میشد . خوشحال میشوم اگر از مراسم عقد زرتشتی هم چیزی بگویی و یا از داماد محترم بپرسی
    0
    0
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. گرامی‌، این آیات به زبان‌های دیگه ترجمه شده و همه دنیا مجبور نیستند این جملات رو به عربی‌ بگن. در مورد ازدواج ‌زرتشتی، یه بار خودم شرکت کردم در عروسی‌ برادر زاده داماد ما، به عنوان کمک فیلمبردار ! که خیلی طولانی‌ بود و چندین بار باید از جلوی اتش عبور میکردند در حالی‌ که موبد بدون وقفه یه چیز هایی از رو ی یه کتاب می‌خوند که زیاد برای ما مفهوم نبود. فیلم بردار از من خوست که دیگه به این چنین عروسی‌ هایی دعوتش نکنم ! ولی‌ خوب، این مراسم آزاری به کسی نمی‌رسونه و با اینکه خیلی‌ قدیمی هست و یه مقدار خرافات درش دیده میشه، ولی‌ باز هم باید به عقاید مردم احترام گذشت.
    0
    1
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. سپاس فراوان ، امیدوارم که تا جمهوری اسلامی سرکاره هموطنان بهایی اگر تا جایی که میتونن تو ایران زندگی نکنند . متاسفانه رژیم و طرفدارهاش، تقریبا اکثر قشر بیسواد و کم‌سواد و تا حدی باسواد را نسبت این دین بدبین کرده خصوصا کسایی که اعتقاد به اسلام دارند من یک بار در ایران کنجکاو بودم در مورد دین بهایی بدونم ،از یک بهایی در مورد دین بهایی سوالاتی پرسیدم ولی متاسفانه اعتماد نکرد و قدرت صحبت نداشت که البته بهش حق دادم .....موفق و پیروز باشی و از طرف من به خانواده محترم و داماد محترم به عنوان یک هموطن سلام برسان .
    0
    0
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Iranemaa - قم، ایران::] پوزش من را بپذیر .برای من خیلی خسته کننده که حرفهای این آدم دگم و متعصب و بیسواد که جمله های مسخره عربی را بلغور میکند و همان ....که مسلمانان در باره .....زنباز میگوید این در باره بها الله و جفا الله و ....میگوید.همه عروسی ها هم خسته کننده است مگر مال اینها که واژه های فارسی را با جمع عربی در همه جا ذکر میکنند. من خسته جات از اینهمه نادانی هاجات و دیگرات نوشته هاجات ننوشته جات.خدا حافظات. ای بابا منهم ...... بای بات.
    1
    0
    شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. دوست گرامی‌، منهم برای شما آرزوی بهترین‌ها رو دارم، موفق و پیروز باشید.
    0
    0
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] واقعا خیلی حال بهم زن هستی . تو از خرافات در دین دیگر سخن میگویی ؟؟ بابا رو را بروم !! شما حتی حرف زدن تان مایه خنده است واژه های فارسی را جمع عربی میبندید . کوچه های بهشت را نام گذاری کرده آید.عکس بها الله را میگویید هر کس نگاه کند محو میشود بعد در یک مراسم عروسی که آیینی برگزار میشود میگویی خرافات است خیلی مسلمان هستی بخدا .کلمه ای بدتر از مسلمانی پیدا نکردم .واقعا شرف مسلمانی ،اعتقاد اسلامی و مرامی اسلامی داری.
    1
    0
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. چند کلام آخر در جواب آن فرد بی‌ ادب از اتریش در رابطه با سواد . من تمام تحصیلات دانشگاهی‌ رو در فرانسه گذراندم، تا سطح دره اول دکترا. و رشته کاری من هم مهندس مشاور در کامپیوتر، در تاریخ ادیان تمام ۴ انجیل رو تقریبا از حفظ هستم، تمام قرآن رو خوندم یک سری مطالعه تحقیقی پیشرفته در مورد بعضی‌ مباحث، که اینجا نمیتونم بنویسم، در باره آین، یهود، ‌زرتشتی، هندو و بودایی تحقیقات گستردی کرده ام، همینطور در مورد کمونیسم و سوسیالیسم. اگر به هم چین آدمی‌ تیتربی سواد به جا هست، بگردید دنبال آدم با سواد ! عجب آنکه حضرت بهاالله و مارکس متولد یک سال هستند و عجیب تر آنکه تولد آین بهائی و تولد رسمی‌ کمونیسم در یک سال ( ۱۸۴۴)، با این تفاوت که کمونیسم به یک قرن نرسیده به آخر خط رسید. بزرگترین اتفاق تاریخ بشریت در 174 سال پیش و در کشور ما افتاد، ولی‌ برا ی‌ درک پیام این آیین کمی‌ هوش و ذکاوت لازم هست، کمی انصاف و دوری از تعصب و اوهام، گویا که این آقا از هیچ کدام از این مواهب بهره ای نبرده !
    0
    0
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. خوب، عزیز برادر، اگر در آیین زرتشت خرافات نیست، فقط این ۲ مورد رو جواب بده. وقتی‌ که زن عادت میشود حکم او چیست؟ و دوم آنک وقتی‌ زنی‌ بچه مرده به دنیا میاورد حکم او چیست. اگه جواب ندی دیگه کامنت‌ بی‌ کامنت‌ ! پدر جان، کافیه رو اینترنت سرج کنی‌ خرافات در آیین زرتشت !
    0
    0
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. از داماد ‌زرتشتی ما ( که نصف فامیلش بهائی شده اند ! ) شنیدم که اگر یک فر نا پاک وارد آتشکده زرتشتیان بشه، آتش اون معبد قهر میکنه و فرار میکنه روی یک درخت خودشو مخفی‌ میکنه، باید یک موبد پاک بره و از آتش خواهش کنه که به آتشکده برگرده ! بسه یا بازم بنویسم ؟!
    0
    0
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::iran2015 - وین، اتریش::]. یادم رفت بنویسم، کی‌ گفته که هر کی‌ عکس حضرت بها الله رو ببینه محو میشه ؟ من خودم ۲ بار شمایل مبارک رو زیارت کردم و طوری هم نشد. وقتی‌ که آدم به دروغ و نشر اکاذیب رو میاره، یعنی که چیزی تو چنته ش نیست...
    0
    0
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    دوستان ممنون از هردوی شما برای وقت گذاشتن ،خواندن و‌ جواب دادن
    0
    0
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. من درباره دین هندو هم مطالعه داشتم و هم یک رفیق هندو داشتم و خیلی چیزها فهمیدیم در مورد این دین اینکه خیلی خرافاتی هستند ،اگر شبها گربه فریاد بزه و آه و ناله کنه حس میکنند بدبیاری میارن ، از مسلمونا قلبا خوششون نمیاد و حتی اگر صبح که میروند سر کار یک مسلمانی سر راهشان بیاید خیلی بده برایشان (البته این دوست من می‌گفت در منطقه آنها اصلا مسلمان نیست و مسلمانان میآیند بوفالو بخرند برای گوشت ),در ازدواج خیلی سختگیرند و گروه برهمن که بالاترین طبقه است از بقیه سواستفاده می‌کنه مثلا یک طبقه پایین را هیچ وقت به خانه راه نمی‌دن ،بهداشت و حمام روزانه شان که معمولا صبح ها هستش که بخاطر اینکه که قبل دعا باید حمام کنند نه بخاطر تمییزی ،خانواده دختر باید به داماد پول یا ماشین و.‌‌دهند و.....
    0
    0
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. آیا شما که قران را خوندی و کاملا از محتوای آن آگاهی اگر مثل من از پدر و مادر مسلمونی بودی باز هم به این کتاب احترام میگذاشتی ؟ و مسلمان باقی میموندی؟ و تصور کن شما یک فرد مسلمان هستی که از دین بهایی هیچ اطلاعی نداری
    0
    0
    یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. دوست عزیز، در زمان ما، هر کسی که تمام قرآن رو با دقت مطالعه کنه حتما از این دین خارج میشه، بدون تردید، و به دلایل بسیار زیاد. یا بی‌ دین میشه و یا به سمت یه دین دیگه میره، مثل دوست الجزیری ما که بعد از ۲ سال مطالعه در قرآن به این نتیجه رسید که فلسفه آخرین پیامبر از قرآن نیست و باید یه دین دیگه بعد از اسلام وجود داشته باشه. به این نحو بود که به آیین بهائی رسید و الان یک بهائی ۲ آتشه هست.
    0
    1
    دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::Iranemaa - قم، ایران::]. من خودم قرآن و ۴ انجیل رو با این روش مطالعه کردم، خواندن همزمان به چند زبان ( فارسی و فرانسه برای انجیل- فارسی، عربی‌ و فرانسه برای قرآن)، و برای هر واژه، از طریق اینترنت تمام ایه‌های مربوط به اون واژه رو پیدا می‌کردم و با هم مقایسه می‌کردم، مثل زن، آسمان، زمین، کشتن، قطع کردن، بکشید، قطع کنید، بزنید، ...با این روش به نتایج حیرت انگیزی میرسید، و صد البته خیلی‌ غم انگیز...
    0
    1
    دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] اول بگویم که منهم کاشف پنی سیلین و مرسدس بنز و سوزن خیاطی هستم و چهل و پنج مدرک دکترا دارم از دانشگاهها و دبستانها و مراکز علوم دینی اسلامی و بهایی که توسط گراهام بل و ادیسون تایید شده است.اینکه من خیلی بیشتر سواد از شما در میکنم بگردید دنبال خالی بند. دوم اینکه من الودگی دارم و نمیتوانم زرتشتی باشم و نیستم که به تو جواب بدهم در صحبت‌هایی که با موبد جمشیدی داشتم صحبت از مسایلی در دین زرتشتی کردم ایشان گفت همه دین های دیگر تحت تاثیر و فشار دین حاکم قرار میگیرد و خرافاتی وارد دین میشود البته من چنین مواردی که شما از خودت در کردی ندیدم و نشنیدم.مطمئنا در دین زرتشت هیچ حکم دینی و ممنوعیت وجود ندارد این که داماد شما اینرو گفته نشان میدهد که چقدر زرپشتی است نه زرتشتی 😆😅😄😂 . در نوشته های موبد جمشیدی در سایت ایشان میتوان ااصول دین زرتشتی را دید.هدف در دین زرتشت راستی است و مثل ادیان اسلام و بهایی آبگوشتی نیست که یک یارو بیاید تو غار با جبرئیل قایم موشک بازی کندیا کلک و حقه های مثل مکتب نرفتن بزند
    1
    0
    دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Iranemaa - قم، ایران::] خدا وکیلی این کاشف اتم از فرانسه خیلی پرت و پلا مینویسد.نگفتم اینها متعصب و دگم و بیسواد هستند.من زرتشتی نیستم افتخار ندارم باشم این ایین انسانی است و از طرف ان غول بی شاخ و دمی که ابراهیم درست کرده نیامده و در دین زرتشتی واقعی که توسط موبدان ایرانی بیان میشود و فقط گاتاها را مبنا قرار میدهند اصلا احکام وجود ندارد که این کار را بکن یا نکن.فقط توصیه شده.اصلا به عقل جور در نمایید که هدف راستی باشد و یکی بیاید در باره عادت ماهیانه زنان فتوا بدهد.اینها از نوشته های است که بعدا به این دین اضافه شد که مورد قبول موبدان نیست.چطور میشود توصیه به اندیشه نیک کرد و کسی را آزار داد خصوصا زنان که در آیین میترا و زرتشت اینقدر از جایگاه بزرگی برخوردارند .
    1
    0
    دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. خوب، ایشان نگفتند که نیست, گفتند بعدا اضافه شده، یعنی‌ که الان هست ! اگر احکامی وجود نداره، پس چرا موبد ‌زرتشتی قبول نکرد که عقد ‌زرتشتی بین داماد ما و خواهر من انجام بشه چون که اسم پدر ما محمد بود ؟ چرا بچه‌های 10 - 12 ساله رو سدره (سفید) پوش میکنند و بهشون میگن که دین شما از این به بعد ‌زرتشتی هست، چرا نمی‌گذرند که بزرگ بشن و خودشون دینشون رو انتخاب کنند ؟ من دارم بهت میگم نصف خانواده داماد ما ‌زرتشتی هستند و ما ساعتها با هم بحث مذهبی‌ داشتیم، خودم شاهد یک عقد ‌زرتشتی بودم، اونوقت شما که نه خودت ‌زرتشتی هستی‌ و نه از این آیین چیزی نمی‌دونی، داری کاسه داغتر از آش میشی‌ ؟ یه سوال دیگه از این برادر موبد بپرس، مرده ‌زرتشتی رو چطور خاک میکنند، وقتی‌ که در آین ‌زرتشتی, آب، خاک، هوا و آتش عناصر پاک در طبیعت حساب میشن و نباید آلوده بشن. ؟ جواب این سوال رو من میدونم، میخوام بدونم تو پیداش میکنی‌ یا نه ؟
    0
    1
    دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.