آتش سوزی در مدرسه دینی در مالزی تعدادی کشته برجای گذاشت

این آتش‌سوزی یکی از ده‌ها مورد آتش‌سوزی در مدارس دینی شبانه‌روزی در مالزی بوده است آتش‌سوزی در مدرسه ای مذهبی در مالزی ۲۴ کشته برجا گذاشت
 
دست کم ۲۴ دانش آموز و معلم در آتش سوزی در یک مدرسه دینی در کوالالامپور، پایتخت مالزی کشته شدند. این آتش سوزی در نخستین ساعات امروز پنج شنبه ۱۴ سپتامبر اتفاق افتاد.
 
گفته شده که قربانیان این حادثه در خوابگاه‌هایشان گرفتار شدند.
 
رئیس آتش نشانی محلی به خبرگزاری فرانسه گفته که "این حادثه یکی از بدترین سوانح آتش‌سوزی در ۲۰ سال گذشته در مالزی بوده است."
 
گفته شده که قربانیان این حادثه همگی پسر بودند و بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند.
 
به گفته پلیس آتش‌سوزی در ابتدا از خوابگاه‌های این مدرسه شروع شد.
 
این قبیل مدارس دینی که دانش آموزان در آن جا به فراگیری قرآن مشغول هستند، شبانه‌روزی است.
داغ شدن پنجره‌های فلزی مانع از فرار دانش‌اموزان شد تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از این آتش‌سوزی نشان می‌دهد که تمامی اتاق‌های طبقه بالای این ساختمان آتش گرفته است.
 
یکی از مقامات امدادرسانی گفته است: "ساختمان پس از آتش‌سوزی در محاصره فلز داغ قرار گرفت به طوری که نمی‌شد از داخل پنجره ها را باز کرد. دانش‌آموزان پس از وقوع آتش سوزی تلاش کردند تا از پنجره ها فرار کنند، اما به دلیل داغ شدن بیش از حد پنجره ها امکان باز کردن و فرار برای آن‌ها وجود نداشت."
 
در پی این حادثه شماری از دانش‌آموزان مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.
 
نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی در توییتی مراتب همدردی خود را با خانواده قربانیان و زخمی‌های این حادثه ابراز کرد.
 
او از دولت خواست که هرچه سریعتر درباره علت بروز این حادثه تحقیق شود.
 
مقامات مالزی نسبت به رعایت معیارهای ایمنی در این گونه مدارس خصوصی دینی ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
به گفته رسانه‌های محلی از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد آتش‌سوزی در این گونه مدارس اتفاق افتاده است.
+16
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
    "از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد آتش‌سوزی در این گونه مدارس اتفاق افتاده است" چون مدرسه دینی است، فکر میکنم به حد کافی آتش سوزی دیدند وو حشت آنرا را احساس کردند، بعد از این شاید به خاطر ترس از آتش جهنم فکر گناه کردن به خاطر شان نیاید. ولی باید یکی پیدا شود و به مدیراین مدرسه یاد آور شود تا به خاطرحفظ جان بچه ها، اول همان آیت ها و احادیثی که در رابطه با ایمنی درمورد مسایل روزمره زندگی است را تدریس کنند. مثلا چطور خود را از آتش نجات دهیم،کدام نوع مدار ها یا حسگر های الکترونیکی را در مدرسه نصب کنیم تا از آتش سوزی جلوگیری بشه، یاچگونه مواد ضد آتش سوزی را استفاده کنیم، چگونه به زود ترین فرصت با آتش نشانی تماس بیگیریم ، کدام کار هارا نکنیم تا آتش سوزی اتفاق نیفته.. علوم طبیعی و ریاضیات نه تنها برای زندگی کردن در دنیا بلکه حتی برای به بهشت رفتن هم ضروریست تا آموخته و استفاده شود. ادعا داریم که تمامی مسایل علمی از هفت طبقه زمین گرفته تا هفتاد طبقه آسمان همه اش در قران است، ولی همیشه منتظر هستیم تا مهندیسن و پزشکان چی میسازند و چی کشف میکنند تا زندگی ما را بهترو ایمن تر کنند.
    1
    16
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن::]. آفرین به تو همزبان روشنفکر افغان ،برایت بهترینها را آرزو می‌کنم .در افغانستان افراد مثل تو خیلی کم هستند .توی فیس بوک زیاد دیدم افغان‌هایی که خیلی به دین خشن اسلام تعصب دارند و البته فارسیشان هم مثل تو خوب نیست . به عبارتی دری صحبت میکنند نه فارسی .یک پا برای خودت ایرانی هستی دوست عزیز .و در نهایت به قول انگلیسیها take care
    0
    10
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    پس چرا خدای قادر و متعالشون نجاتشون نداد
    0
    9
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
    [Iranemaa: - قم، ایران]. خیلی ممنون از حسن نظر تان دوست گرامی، شما واقعیت را گفتید بلی فکر میکنم چندین دهه جنگ این همه بدبختی را در کشور آورده، باید صبر کرد و تا حد ممکن کوشش کرد تا نسل بعدی درک و سواد بیشترو بهتر ی دریابند. آنچه شما گفتید یک حقیقت تلخ است و خیلی از جوانان ما را بدبین ساخته اند. دستگاه تبلیغاتی پاکستان در کشور سخت فعال است و با خرچ میلیون ها دلار کوشش میکند با تسلط بر اذهان جوانان و نوجوانان ما، این کشور را مثل اژدها ی هفت سر ببلعد. آنها را از خود و تاریخ شان از جغرافیای شان از فرهنگ و زبان شان میخواهند بیگانه نمایند. اگر در سطح رهبری و پارلمان کشور نظری بیندازید خواهید دید که ریشه این تفرقه اندازی ها از کجاست، حتی به بزرگان ما به خاطر فارسی حرف زدن و بکار بردن واژه گان فارسی توهین میکنند، گوینده گان تلویزیون که واژه های فارسی بکار ببرند از کار برطرف میشوند.چون پاکستان نمیخواهد همسایه های دیگر ما را و نفوذ شانرا در افغانستان تحمل نماید، مثل ایران، هند، تاجکستان حتی ترکیه. از اینرو با هر وسیله ایی اقوام را بجان هم میندازد، فارسی ستیزی هم یکی از همین وسایل شان شده.
    0
    2
    جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    آخی خدا خواب بوده فکر کنم
    0
    2
    جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.