عربستان از مردم خواست پیام‌های خرابکارانه کاربران اینترنت را گزارش کنند

عربستان سعودی از مردم آن کشور خواسته است پیام‌ها یا فعالیت‌های خرابکارانه کاربران شبکه‌های اجتماعی را گزارش کنند. این درخواست روز چهارشنبه در حساب توئیتری که وزارت کشور عربستان آن را مدیریت می‌کند، مطرح شده است.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، در این پیام همچنین خطاب به مردم گفته شده است اگر متوجه انتشار نظرات تروریستی یا افراط گرایانه در هر حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی شدید، آن را فورا از طریق اپلیکیشنی که معرفی شده، گزارش کنید.
 
بر اساس این گزارش، اپلیکشن (نرم افزار کاربردی) مذکور که مخصوص نصب در تلفن‌های همراه است، سال گذشته به منظور دریافت گزارشات مردمی از تخلفات رانندگی و همچنین موارد سرقت ساخته و به بازار ارائه شده بود.
 
ساعاتی بعد، دادستان عمومی عربستان هم بخشی از قانون تروریسم را توئیت کرد که در آن آمده است: «به خطر انداختن وحدت ملی، ایجاد مانع در اجرای قوانین حکومتی یا بخشی از آنها، و ضربه زدن به وجهه یا موقعیت کشور، جرایم تروریستی هستند.»
 
به نوشته خبرگزاری رویترز، این پیام‌های توئیتری همزمان با فراخوان اپوزوسیون در تبعید سعودی برای تظاهرات ضد حکومتی و سرکوب احتمالی منتقدان ریاض منتشر می‌شوند.
 
مخالفان حکومت پادشاهی سعودی اخیرا از مردم خواسته‌اند روز جمعه، به منظور حمایت از آنها و برخی چهره های منتقدی که اخیرا بازداشت شده‌اند، دست به راهپیمایی بزنند.
 
به گزارش رویترز، انجام راهپیمایی در عربستان ممنوع است، همانطور که احزاب سیاسی ممنوع هستند. تشکیل اتحادیه و سندیکا نیز خلاف قانون بوده و مطبوعات تحت کنترل هستند و نتیجه انتقاد از خاندان سلطنتی، زندان خواهند بود.
 
فعالان سعودی فهرست جدیدی از افرادی که در یک هفته اخیر بازداشت شده‌اند را نیز منتشر کرده‌اند، که نشان می‌دهد شمار آنها به ۳۰ نفر رسیده است. به گفته آنها برخی از بازداشت شدگان هیچ سابقه فعالیت مذهبی یا سیاسی نداشته‌اند.
+12
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
    در زبان عامیانه دری خود ما یک ضرب المثل داریم که میگه "بیگیریش که نگیرید". یعنی کاریکه فکر میکنی ترا به آن متهم خواهند کرد، پیش دستی کن و خودشان را متهم به چیزی کن تا مهر سکوت بر دهنشان کوبیده شود، یا احد اقل کاری کن که فکر کنند خودت شریک دزد و همرای قافله نیستی.
    1
    5
    ‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.