نائب رئیس مجلس ایران خواهان اقدام نظامی کشورهای مسلمان در میانمار شد

آقای مطهری می‌گوید عملکرد ترکیه در بحران میانمار بهتر از ایران بوده است علی مطهری، نائب رئیس مجلس ایران، خواهان تشکیل یک نیروی نظامی مشترک بین کشورهای مسلمان شده، تا این نیروی نظامی در مواردی مانند خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار، مداخله کند.
 
آقای مطهری در یادداشتی در خبرگزاری ایسنا، گفته است واکنش‌ها به وضعیت اقلیت روهینگیا متناسب با وضعیت آنها نبوده و "حداکثر چند تظاهرات انجام شده است."
 
او با بیان این که "جنایت‌های دولت میانمار جز با نیروی نظامی متوقف نمی‌شود"، گفته است: "معلوم نیست چرا ما مسلمانان به فکر تشکیل یک نیروی مشترک نظامی شبیه ناتو نیستیم که در اینگونه موارد وارد عمل شود."
 
در خشونت روزهای اخیر صدها نفر از اهالی ایالت راخین میانمار، عمدتا از اقلیت مسلمان روهینگیا، کشته شده‌اند. سازمان ملل می‌گوید ظرف دو هفته اخیر بیش از ٢٧٠ هزار نفر برای فرار از خشونت‌ها به بنگلادش گریخته‌اند.
نائب رئیس مجلس ایران می‌گوید مسلمانان "کمترین" عکس‌العمل را درباره وقایع میانمار داشته‌اند و هر بار که مسلمانان روهینگیا قربانی چنین خشونت‌هایی می‌شوند، "کشورهای اسلامی چند روز آه و ناله می‌کنند و دیگر تمام."
 
آقای مطهری از سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیز انتقاد کرده و گفته است ترکیه درباره بحران میانمار عملکرد بهتری داشته است.
 
او گفته است: "متاسفانه ما بیشتر به فکر شیعه هستیم تا اسلام که شامل شیعه و سنی است. اقدام ترکیه بهتر از ما بود که به بنگلادش اعلام کرد مسلمانان اخراج شده از میانمار را بپذیرد و ترکیه هزینه اقامت آنها در بنگلادش را خواهد پرداخت."
 
دولت ترکیه می‌گوید تاکنون ۵۵ تن لوازم ضروری و ۲.۵ میلیون دلار کمک مالی در اختیار دولت بنگلادش گذاشته تا به پناهجویان روهینگیا برسد.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار را "نسل‌کشی" خوانده است.
+26
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    آقای مطهری همین مسلمانان روهینگیا شما را که چون شیعه هستی و به خلافت اعتقاد نداری و به خلفا و خصوصا عمر توهین میکنید و به عایشه که از نظر سنی ها مادر امت مسلمان محسوب میشود توهین میکنید و به علی بیشتر از محمد احترام می‌گذارید ، به عنوان مسلمان قبول ندارند ،پس جوگیر و احساساتی نشو پسر آغا مرتضی ضد ایرانی
    3
    12
    شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    هرچند کشتار انسانها مذموم و غلط است اما مرتیکه پوزه دراز شماها دایه مهربان تر از مادر هستید؟ در داخل کشور شهروندان ‌ایرانی را به گلوله می‌‌بندید و یا اعدام می‌کنید ، زندانیان سیاسی‌ را قتل عام می‌‌نماید ولی برای مردم ایران حکم مادر شوهر بد جنس را بازی می‌کنید و برای مسلمین تروریست و گدا گوری کشور‌های داغان با ژست مادری وارد میدان می‌شوید؟
    2
    5
    شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.