اظهارات مهم اردوغان درباره ایران و پرونده رضا ضراب

ایرنا : رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روابط آنکارا و تهران را بسیار حساس دانست و گفت: این روابط دوجانبه نزدیک را نمی توان در چارچوب حقوقی متعارف تبیین کرد.
به گزارش ایرنا، اردوغان روز جمعه پیش از سفر به قزاقستان و در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ما بخش مهمی از نیاز گاز طبیعی و نیز مقداری از نیاز خود به نفت را از ایران تامین می کنیم و این حساسیت در روابط دو طرف را بارها به دولت گذشته و کنونی آمریکا هم گفته ایم.
وی اقدامات آمریکا در صدور کیفرخواست علیه برخی مقامات سابق سیاسی و بانکی ترکیه به خاطر همکاری با ایران را سیاسی خواند و اظهار کرد: امیدوارم فرصت بررسی این موضوع در سفر به آمریکا را داشته باشم.
وی با بیان این که ‘در پشت صحنه این اقدام آمریکا بوی بسیار بدی به مشام می‌رسد’ ، اضافه کرد: موارد مرتبط با رضا ضراب تاجر ایرانی تبار ترکیه و حالک بانک ترکیه و صدور کیفرخواست علیه محافظانم را نیز در همین راستا می توان دانست.
وی تاکید کرد: این گونه اقدامات ناتوانی دولت آمریکا را نشان می‌دهد و این موارد به آمریکایی ها گفته شده و آمریکا شاید یک کشور بزرگ باشد، اما کشور عادل بودن چیز دیگری است چرا که برای عادل بودن باید در نظام حقوقی کشور عدالت برقرار باشد.
وی در مورد پرونده مربوط به رضا ضراب و نیز صدور کیفرخواست برای مقامات ترکیه را اقدام علیه جمهوری ترکیه دانست و اعلام جرم علیه ظفر چاغلایان وزیر اقتصاد پیشین ترکیه از سوی آمریکا را بسیار عجیب خواند و ادامه داد: این مساله را اقدام علیه ترکیه می‌دانم.
+33
رأی دهید
-45

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ANTI JAHL - هامبورگ، آلمان

    بخواب بابا گوسفند
    15
    60
    جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا

    خونخوار جانی رهبر واقعی داعش دم از عدالت میزند، با قبضه قدرت توسط ادولف اردوغان دمکراسی بی جان موجود در ترکیه به خاک سپرده شد و مردم نادان ترکیه دارند همان راهی را می روند که مردم نادان ایران ۴ دهه قبل رفتند و ایران رابه ویرانه تبدیل کردند.مر‌گ بر اردوغان تروریست، جانی، خونخوار و داعشی.
    14
    68
    جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    بوی بد اتفاقا توی استانبول بیشتره جانم تا امریکا.
    1
    9
    شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.