آمدنیوز: مهدی‌خزعلی در بیستمین روز اعتصاب‌ غذا به کما رفت

مهدی خزعلی از کنش‌گران سیاسی شناخته شده کشور، در بیستمین روز از اعتصاب غذای خشک خود به کما رفت.
 
به گزارش «آمدنیوز»، در ساعات پایانی شب گذشته، دکتر مهدی خزعلی از کُنش‌گران و فعالان سیاسی شناخته شده که بیستمین روز «اعتصاب غذای خشک» خود را پشت سر می‌گذارد، در زندان اوین به حالت کما رفت.
 
مهدی خزعلی از فعالان سیاسی و منتقدان حکومت ایران است که در پی تدارک مراسم عروسی دخترش در روز شنبه ۲۲ مردادماه در خانه پدری‌اش بازداشت شد.
 
طبق تصاویر و گزارش‌های منتشره در کانال تلگرامی سرای قلم، کانالِ نزدیک به مهدی‌خزعلی، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت (پاوا) با یورش به خودروی شخصی و منزل پدری‌اش، شیشه‌های خودروی وی را شکستند و او و خانواده‌اش را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
 
پس از این بازداشت، آقای خزعلی در هنگام انتقال به زندان اوین اعلام کرد تا لحظه آزادی لب به غذا نمی‌زند و در زندان اعتصاب غذای خشک خواهد کرد.
 
یک منبع آگاه آخرین وضعیت این فعال سیاسی را وخیم گزارش داده و گفت: در چند روز گذشته به دستور مستقیم «صادق لاریجانی» دکتر مهدی خزعلی به یکی از سلول‌هاى اوین بدون دسترسی به کوچکترین امکانات پزشکی منتقل و در آنجا نگهداری می‌شد، تا اینکه ساعاتى پیش خزعلى بیهوش شده و به حالت کما رفت.
 
در پِی شدت گرفتن اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر، عباس جعفری دولت‌آبادی گفت: «به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی می‌آورند اعلام می‌کنیم که این اقدامات، اموری شکست‌خورده است.»
 
دادستان تهران تاکید کرد: «قوه‌قضاییه تسلیم این اعتصاب غذاها نخواهد شد!»
 
همچنین صادق لاریجانی رییس قوه‌قضاییه نیز چندی پیش در جلسه‌ی خصوصی خود با مسئولین حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و مسئولین زندان اوین گفته بود: «حالا که اعتصاب غذا این‌قدر مد شده، بد نیست که یک قربانی بدهد و خوب است که این قربانی آقازاده تندرو [مهدی‌خزعلی] باشد!»
 
گفتنی‌است با گذشت حدود ۲۰ روز از بازداشت خزعلی، هنوز علت اصلیِ بازداشت این فعال سیاسی مشخص نیست و خبرها حاکی‌است با وجود وخامت حال او، ماموران زندان از انتقال‌اش به بهداری اوین ممانعت به‌عمل می‌آورند.
 
این در حالی است که تمام پزشکان زندان اوین چند روز پیش تاکید کردند که خزعلی باید سریعاً در بخش سی.سی.یو بیمارستان بستری شود و امضاء کردند که مسئولیت جان این زندانی سیاسی را به عهده نمی‌گیرند.
+100
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    ننگ بر شما قاتلان زمان باد که به جز درد چیزی به ملت ایران ندارید.مرگ بر جمهوری اسلامی.
    3
    110
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    gozargah - ایران، ایران

    کلاغی که جمهوری اسلامی آن را رنگ کرده و بجای قناری به مردم معرفی کرده! این آدم تو مکتب جمهوری اسلامی بزرگ شده و نباید توقع آزاده بودن را از آن داشت و فقط ماموریت خود که گول زدن مردم است را انجام می دهد.
    89
    26
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    aarian - تهران، ایران

    حکومت اسلامی که با فرزند آیت‌الله خزعلی اینگونه رفتار میکنه ببین با دیگران چه‌ها میکنه. من کاری ندارم ایشون مذهبیه یا نیست. کسانی‌ که از ایشون انتقاد میکنند ۱ روز غذا نخورند ببینند کارِ ساده ایه؟ ایشون خودش رو اینجور عذاب میده برایِ هدفش و بنظرِ من قابلِ احترامه....
    11
    92
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    حالا این شغال زاده و بچه کفتار هم رفت توی کما فدای سرم که رفت اینم زمانی در همین رژیم کثیف کاره ای بوده و حالا کنارش گذاشتن و در آخور رهبری بهش سهمی نمیدن شاخ شده واسه خودشون اینها همه بازی سیاست کثیف جمهوری نکبت اسلامیه والا بچه آخوند هم مثل آخوند و باباش کثیف و وحشی هست
    47
    16
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Azadi@Iran - خلیج فارس، ایران

    خیلی شرف میخواهد آقا زادگی را رها کردن و در افشای ظلم تا پای مرگ رفتن. راهش پر رهرو
    9
    60
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    gozargah - ایران، ایران
    متاسفانه ساده دل بودن مردم ما تمامی ندارد. مردم خود را برای روحانی هلاک کردند که جلوی مافیای قدرت و سپاه ایستاده و طرفدار حقوق زنان است و وقتی که خرش از پل گذشت از سپاه خواست که در اقتصاد به دولت کمک کند! و همچنان زنان را به عنوان شهروند درجه دو معرفی کرد. خاتمی که دستمالش را جلوی آقایان پهن کرده و به بدبختی مردم می خندد. موسوی و کروبی تا قبل از قیام مردم وفاداری شدید خو را نشان دادند و وقتی که دیدند می توانند برمردم سوار و وارد معدن طلا شوند، دست رد به سینه آقا زدند و بعد هم تبدیل به تفاله های نظام شدند و ماسک مظلومیت به صورت زدند. خزعلی و زیباکلام هم فقط برای روشن نگه داشتن آتش حماقت مردم ماموریت انجام می دهند و مردم همیشه در صحنه هم همچنان در حال گول خوردن هستند. واقعا مردم ما لیاقتی جز بدبختی ندارند چون همیشه و به راحتی گول می خورند و منتظر هستند که یک آخود یا آخوندزاده به دادشان برسند. دختران و پسران خود را آماده کنید که در آینده آخوندها آنها را به فروش خواهند رساند تا هزینه گول زدن و حکومت کردن بر شما کنند.
    16
    13
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::Azadi@Iran - خلیج فارس، ایران::]. شرف کدوم شرف فقط از آخور رهبری دستشو کوتاه کردن فکر میکنی امثال اینها دلشون به حال مردم سوخته و فکر مردم هستند
    16
    3
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::gozargah - ایران، ایران::]. یعنی این آقای خزعلی با هماهنگی نظام می آید انتقاد می‌کند و پته اینها را روی آب میریزد؟ این آقا چندین بار در حد مرگ کتک خورده و چندین بار زندان رفته و الان هم احتمال اینکه جانش را از دست بدهد وجود دارد .دوست عزیز در نظام دیکتاتوری اخوندی چیزی به نام سوپاپ اطمینان از طریق اشخاص معروف و شناخته شده وجود ندارد ،ممکن است یه جاهایی به خاطر فرار از انتقاد از مسایل حقوق بشری یه کم کوتاه بیایند ولی هرگز اجازه نمی‌دن کسی از خامنه ای سپاه و قوه قضاییه بدگویی کند و واقعیت ها را بیان کنند .در مورد این مسایل با هیچ کس کوتاه نمی‌آیند . حتی اگر دقت کنید روحانی را با تهدید مجبور کردند در خیلی مسایل کوتاه بیاید . در مورد انتخاب وزرا ،فعالیتهای اقتصادی سپاه ‌‌‌و...یکی از دوستان سپاهی می‌گفت که روحانی تهدید شده که ریاست جمهوری یه مدت کوتاهیه به فکر بعد از این دوران هم باش .
    6
    20
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.